CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Wygodny SUV pod napięciem - Mitsubishi Outlander PHEV

1 cze 15 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Jak jeździ hybrydowy Outlander? Co o nim sądzą Czytelnicy, którzy na co dzień używają hybrydowych aut innych marek?

Hybrydy na naszym rynku są kojarzone głównie z Toyotą i raczej nikogo to nie dziwi, gdyż właśnie ta marka przed laty zapoczątkowała seryjną produkcję aut tego typu. Mitsubishi prace nad własną hybrydą zakończyło trochę później – efekt to Outlander PHEV. Postanowiliśmy sprawdzić, czy ten model to dobra propozycja. Jednak tym razem to nie nasza opinia jest najważniejsza – do redakcji zaprosiliśmy dwóch kierowców, którzy hybrydami jeżdżą od kilku lat.

Podczas pierwszego kontaktu z hybrydowym Outlanderem obaj Czytelnicy pozytywnie ocenili jego wygląd i pojemność wnętrza, która w porównaniu z autami użytkowanymi przez nich na co dzień okazała się znacznie większa. Do tego pozycja za kierownicą, widoczność – to sprawiło, że niewielkie niedociągnięcia, takie jak nie najwyższa jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza, nie wpłynęły negatywnie na ocenę statyczną Outlandera PHEV.

Czas zatem usiąść za kierownicą. Zaproszonych do redakcji bohaterów naszego testu spotkało tu największe zaskoczenie, ponieważ zespół napędowy, złożony z dwóch silników elektrycznych i jednostki spalinowej, bardzo płynnie rozwija moc, ponadto pojawia się ona niemal natychmiast po wciśnięciu pedału gazu.

Według Czytelników jedną z największych zalet testowanego auta jest możliwość jego naładowania i jazdy tylko dzięki prądowi zgromadzonemu w akumulatorach. Pozwala to przejechać blisko 50 km. Poza tym obaj kierowcy docenili to, jak jeździ się Outlanderem w typowych warunkach nie tylko miejskich, lecz także na drodze ekspresowej. Auto zawsze zapewniało odpowiedni zapas mocy, a przy okazji nie zużywało zbyt dużych ilości paliwa. Dodatkowo zauważyli, że dzięki umieszczonym nisko bateriom auto prowadzi się lepiej, niż można by się tego spodziewać po ciężkim i wysokim SUV-ie.

Krótki kontakt z hybrydowym Mitsubishi Outlanderem przekonał naszych Czytelników do napędu, który trafił pod maskę tego samochodu. Powodów jest wiele. Najważniejsze jest to, że dzięki ładowaniu na wiele miesięcy można zapomnieć o odwiedzaniu stacji benzynowej, a jeśli chcielibyście wyjechać gdzieś dalej, to dzięki silnikowi spalinowemu dojedziecie zawsze tam, gdzie żaden elektryczny samochód na jednym ładowaniu nie dotrze.

Mitsubishi Outlander PHEV - Nasza opinia

Jak się okazało, hybryda to już nie tylko Toyota. Nasi czytelnicy dobrze ocenili Outlandera PHEV, który jest całkiem udanym rodzinnym SUV-em. Ten samochód można polubić za przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany zespół napędowy i zawieszenie stworzone z myślą o naszych drogach.

Mitsubishi Outlander PHEV - dane techniczne

Silniki: typ/cylindry/zawory benz./R4/16 + 2 elektr.
Ustawienie silnika spalinowego poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm3) 1998
Moc maksymalna (KM/obr./min) 121/4500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 190/4500
Moc silników elektrycznych 2 x 82 KM
Napęd 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 225/55 R 18
Dł./szer./wys. (mm) 4655/1680/1800
Rozstaw osi (mm) 2670
Masa własna/ładowność (kg) 1810/500
Pojemność bagażnika (l) 463
Pojemność zbiornika paliwa (l) 45
Przyspieszenie0-100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Spalanie tryb elektryczny 0 l/100 km
Spalanie tryb szeregowy 1,9 l/100 km
Spalanie tryb równoległy 5,8 l/100 km
Emisja CO2 44 g/km
Teoretyczny zasięg 827 km
Średnica zawracania 10,6 m
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (80)

No photo
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
~Alex :
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
Zabrakło troszkę technicznej wiedzy tutaj. Samochód, to prawda, jeździ głównie na prądzie, ale nie jest tylko i wyłącznie hybrydą szeregową. Ma połączenie między silnikiem spalinowym a generatorem za pomocą, jeśli mnie pamięć nie myli, przekładni planetarnej, natomiast z silnikiem elektrycznym przedniej osi jest zespolony sprzęgłem hydrokinetycznym nastawionym gdzieś na okolice 4 biegu normalnego manuala. Od pewnych prędkości wzwyż samochód zawsze będzie wspomagał silniki elektryczne spalinowym - i będzie to robić bezstopniowo (choć, zaiste, bez wycia). A do tego tryb chage wpiernicza takie ilości paliwa, że jest tam chyba tylko dla zasady...
1 cze 15 16:35 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zerg Użytkownik anonimowy
~zerg :
No photo ~zerg Użytkownik anonimowy
niedlugo spalanie trzeba bedzie podawac w walucie (np: pali okolo 12zl/100km) bo podawanie ekonomiki samego silnika spalinowego bez kosztu pobranych kilowatow z gniazdka przez silnik elektryczny mija sie z celem
15 cze 15 16:44 | ocena: 96%
Liczba głosów:27
96%
4%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
Brakuje tylko informacji o prawdziwej ekonomice tego pojazdu. Różnica w cenie pomiędzy zwykłym modelem a PHEV jest gigantyczna (jakieś 80-90 tysięcy). No i jak zawsze brakuje informacji gdzie mogę naładować to auto? Na ulicy? w garażu podziemnym? Czy też tylko w swoim garażu w domu jednorodzinnym?
15 cze 15 16:51 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ag Użytkownik anonimowy
~ag :
No photo ~ag Użytkownik anonimowy
Skoro hybrydy są takie super, to dlaczego, mimo wielu prób, nie ma takich autobusów miejskich? Ciągłe hamowanie i przyśpieszanie, połowę czasu stoją, wielkie silniki, a mimo to nawet nie mają systemu Stop&Start. Może jednak ten napęd, tak samo jak ciągłe uruchamianie silnika, nadają się tylko do zastosowań "amatorskich" gdzie przez okres gwarancji 2 lata/50.000 km jakoś wytrzymają?
2 cze 15 15:53 | ocena: 67%
Liczba głosów:39
67%
33%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~slav Użytkownik anonimowy
~slav
No photo ~slav Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
15 cze 15 18:09 użytkownik ~as napisał
znajac zycie srednio 7 spali...to ja wole w dieslu..spale tyle samo..bede mnial do dyspozycji super moment obrotowy(fanatycy bezyniakow nie wiedza oco chodzi i puki mocnym dieslem nie pojada to sie nie dowiedza) pozatym co najwazniejsze kupie go taniej i
Powinieneś napisać "w turbodieslu". Porównujesz doładowany silnik na olej napędowy do wolnossącej benzyny? Porównaj do benzyny doładowanej. Twój turbodiesel będzie w tyle. Przynajmniej tyle dobrze, bo kierowca benzyniaka nie będzie musiał wdychać tych tłustych i rakotwórczych spalin.
15 cze 15 19:59 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nordkapp77 Użytkownik anonimowy
~nordkapp77 :
No photo ~nordkapp77 Użytkownik anonimowy
Bzdura na bzdurze i tekst o niczym.Ci dwaj testujacy to chyba tez koledzy dziennikarze a artykul sponsorowany. Jezdzilem tym i uwagi mam odmienne. Auto z zewn. wielkie a w srodku jak zwykly suv. Bagaznik plaski jak teczka. Moc pojawia sie od razu a nie prawie natychmiast, bo taka jest uroda tego ukladu silnikow. Wlasnosci terenowe zadne - pan z Mitsu nawet obawial sie zjezdzania z kraweznika i spod salonu do ruchu wlaczalem sie po przejsciu dla pieszych, a to juz zenada. Akumulatory nie sa nisko, bo auto jest wysokie i mimo ze sa niby w podlodze a nie w dachu, to i tak demonem zakretow nie bedzie. Mimo ponoc zapozyczenia 4x4 napedu z Evo. Niby taki eco ale kazde dotkniecie gazu w zasadzie i tak uruchamia"spaline" , no chyba ze toczymy sie 0.5 km/h i rozpedzamy do 2 km/h. No i ta cena ~200 000 zeta + jeszcze doplata za lakier metalik cos ponad 1000 - nie pamietam juz. Przejechac sie i ubolewac, ze niedlugo wszystkie samochody beda takie durne eco i zero w tym duszy i przyjemnosci z jazdy, tylki mld swiecacych w desce rozdzielczej eco-ekranow.
wiecej o mitsu phev i nie tylko na
"tam gdzie konczy sie droga"
pozdrawian
15 cze 15 23:19 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cv Użytkownik anonimowy
~Cv :
No photo ~Cv Użytkownik anonimowy
Pierdu, pierdu. Producent podaje pic nt spalania ale nie gwarantuje np rugorem zwrotu samochodu. Kid podaje niecale 4 l dirsel na 100 km a faktycznie pali prawie 8 litrow.
15 cze 15 17:51 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polisolokatek Użytkownik anonimowy
~Polisolokatek
No photo ~Polisolokatek Użytkownik anonimowy
do ~piotr:
No photo ~piotr Użytkownik anonimowy
7 cze 15 14:27 użytkownik ~piotr napisał
calkiem niezle cacko, patrzac na nasze piekne drogi i na dostepnosc kredytowa w Getin sam coraz intensywniej mysle nad zmiana auta
weż kredyt w GetinBanku a na 100% zostaniesz oszukany
15 cze 15 17:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bogdan55 Użytkownik anonimowy
~bogdan55
No photo ~bogdan55 Użytkownik anonimowy
do ~zerg:
No photo ~zerg Użytkownik anonimowy
15 cze 15 16:44 użytkownik ~zerg napisał
niedlugo spalanie trzeba bedzie podawac w walucie (np: pali okolo 12zl/100km) bo podawanie ekonomiki samego silnika spalinowego bez kosztu pobranych kilowatow z gniazdka przez silnik elektryczny mija sie z celem
Zapewne jak ktoś policzy faktyczne koszty utrzymania tego samochodu to wyjdzie z nich ,że tańszy będzie podobny samochód z 3,5 litrowym benzynowym silnikiem bez bajerów.
15 cze 15 16:54 | ocena: 82%
Liczba głosów:28
82%
18%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bogdan55 Użytkownik anonimowy
~bogdan55 :
No photo ~bogdan55 Użytkownik anonimowy
Przed zakupem radzę sprawdzić koszty obsługi gwarancyjnej i ceny podstawowych części .
15 cze 15 16:51 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Wygodny SUV pod napięciem - Mitsubishi Outlander PHEV

Jak jeździ hybrydowy Outlander? Co o nim sądzą Czytelnicy, którzy na co dzień używają hybrydowych aut innych marek?

Wygodny SUV pod napięciem - Mitsubishi Outlander PHEV (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego