CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.433.881.63
Średnio4.324.594.081.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Mitsubishi Space Star 1.2 – auto na weekend

27 mar 15 14:55
Udostępnij
0
Skomentuj

Nasz długodystansowy Space Star praktycznie nie ma czasu na odpoczynek. Tym razem wybraliśmy się do Frankfurtu, Szczecina i Świnoujścia.

Trasa zróżnicowana, ale jej większość wiodła autostradą i drogami szybkiego ruchu. Czy tak mały pojazd, jakim jest miejski Mitsubishi Space Star radzi sobie podczas długich wyjazdów?

Nasza redakcyjna ekipa, to dwie dorosłe osoby oraz spory bagaż, co miało stanowić symulację rodzinnej wyprawy za miasto.

Pierwszy etap naszej podróży, to Warszawa-Frankfurt nad Odrą. Trasa o długości 485 kilometrów. Początkowo planowaliśmy, że ten odcinek uda nam się pokonać na jednym zbiorniku paliwa. Jednak mały Mitsubishi Space Star ma też mały zbiornik paliwa. Co prawda jego pojemność całkowita to 35 litrów, ale kontrolka informująca kierowcę o konieczności zatankowania pojazdu zapala się, gdy w zbiorniku mamy jeszcze 6-7 litrów benzyny. Zatankowanie „pod korek” to w tym przypadku średnio 29 litrów. Nie chcieliśmy ryzykować i pierwsze tankowanie mieliśmy po pokonaniu prawie 400 km.

Podczas jazdy autostradą z prędkością nie przekraczającą 130 km/h nasz Mitsubishi Space Star 1.2 na pokonanie każdych 100 km potrzebował średnio 6,2 l/100 km. Takie zużycie paliwa uznaliśmy w tym przypadku za zupełnie przyzwoite, chociaż nieco wyższe od parametrów podawanych przez producenta.

Kolejny etap podróży zawiódł nas do Szczecina przez Kostrzyn nad Odrą i Myslibórz. Tym razem jednak już nie korzystaliśmy z dobrodziejstwa autostrady, ale wybraliśmy najkrótszą trasę wzdłuż granicy polsko-niemieckiej. To oznaczało wolniejsza jazdę, co także oznaczało mniejsze zużycie paliwa, które w tym przypadku spadło nam średnio do 5,8 l/100 km.

Według serwisu internetowego www.viamichelin.com zasugerowana została trasa wiodąca przez Niemcy. Wyznaczały je takie miejscowości jak: Dobieszyn, Pasewalk, Anklam, aż do granicy i Świnoujścia. Drugi wariant, wiódł drogą S3 po stronie polskiej, którą my wybraliśmy.

Mitsubishi Space Star 1.2 – ograniczony komfort

Mitsubishi Space Star 1.2, to co prawda samochód miejski, ale także z powodzeniem nadaje się na dłuższe trasy. Na przednich fotelach dwie dorosłe osoby w tym samochodzie na nadmierny komfort narzekać nie mogą. Szczególnie w rejonie łokci, gdzie kierowca i współpasażer często sobie wzajemnie przeszkadzają. Jeżeli podróżuje z nami pasażer o wzroście ponad 180 cm, to może mieć problemy z kolanami, które nawet po przesunięcia prawego fotela do granicy możliwości, będą opierały się o dolną część deski rozdzielczej.

Z tego względu, polecamy ten samochód osobom o wzroście nie przekraczającym 175 cm. Będą czuły się w nim w miarę wygodnie.

Mitsubishi Space Star 1.2 – jednostka napędowa

Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1193 cm3 i mocy 80 KM stanowi niewątpliwy kompromis dla tego auta. Na niemieckiej autostradzie, gdzie już nie obowiązywały nas żadne ograniczenia prędkości, sprawdziliśmy ten samochód „na pełnym gazie”. Ostatecznie udało nam się Space Stara rozpędzić do 160 km/h (wg. wskazań prędkościomierza), ale były to już granice jego możliwości. Silnik pracował głośno, a wskaźnik paliwa stosunkowo szybko przesuwał się w prawo. W tym przypadku zużycie paliwa zbliżyło się do granicy 8,5 l/100 km.

Auto to najlepiej czyje się przy prędkości do 100 km/h, gdy wystarczająco przyspiesza i nie jest głośne, a przy tym ekonomiczne w eksploatacji. Natomiast przyspieszanie przy większych prędkościach stanowi już pewien problem.

Mitsubishi Space Star 1.2 – podsumowanie

Z tym małym samochodem spędziliśmy cały weekend. Chociaż mielimy pewne zastrzeżenia do komfortu jazdy i dynamiki silnika, to jednak ten mały pojazd sprawdził się także na długim dystansie. Dwie osoby z dużym bagażem mogą tym autem z powodzeniem pokonywać długie trasy.

Mitsubishi Space Star 1.2 Intense

Silnik-typ/cylindry/zawory benz. R3/12
Pojemność 1193
Moc. maks. 80/6000 KM/obr./min
Moment 106/4000 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 235 l
Zbiornik paliwa 35 l
Długość 3710 mm
Szerokość 1665 mm
Rozstaw osi 2450 mm
Masa własna/ładowność 845/445 kg
Przysp. 0-100 km/h (fabr.) 11,7 s
Napęd man. 5/przedni
Prędkość maks. 180 km/h
Średnie spalanie (fabr.) 4,3 l/100 km
Cena 43 990 zł
Lakier perłowy (dopłata) 1 500 zł
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Mitsubishi Space Star 1.2 Intense - test długodystansowy

Pordróż rozpoczęliśmy na warszawskim Mokotowie.

Mitsubishi Space Star 1.2 – auto na weekend (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Lesław Sagan / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego