Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan Qashqai po liftingu - udoskonalony crossover

29 cze 17 10:45

Wszystko zaczęło się w 2007 roku. Wtedy na rynku pojawił się Nissan Qashqai – przełomowy kompaktowy crossover, który szybko zdobył popularność. 10 lat później sprawdzamy jego najnowszą wersję.

Udostępnij
0
Skomentuj

Nissan Qashqai drugiej generacji jest w sprzedaży od 4 lat, zatem niezbędna była jego modernizacja, żeby mógł dalej skutecznie rywalizować z coraz liczniejszą i silniejszą konkurencją.

Auto po zmianach poznacie od razu po gruntownie przeprojektowanym przodzie, który zyskał bardziej okazały grill, smuklejsze reflektory (za dopłatą w pełni diodowe) i masywniejszy zderzak. Są to najistotniejsze, ale niejedyne modyfikacje. Dzięki nim crossover prezentuje się nowocześniej. Czy ładniej? To już każdy powinien ocenić samodzielnie.

Prowadzący Qashqaia doceni nową kierownicę z węższymi ramionami i mocniej wyprofilowanym, grubszym wieńcem, który zapewnia pewny chwyt. W wyższych wersjach pojawiły się dodatkowo przeprojektowane fotele, lepiej trzymające po bokach.

Nissan Qashqai chce być premium

Do oferty dołączyła też piąta wersja wyposażenia – Tekna+. To propozycja dla osób szukających auta z najbogatszym pakietem i wnętrzem o wysokiej jakości. Qashqai w tej odmianie oferuje fotele pokryte miękką, przyjemną w dotyku skórą nappa (na życzenie w kolorze śliwkowym). Sztandarowy model otrzymał także ośmiogłośnikowy system audio Bose Premium. Takich luksusów w Nissanie nie było.

Qashqai po liftingu wyróżnia się ponadto pewniejszym prowadzeniem. Układ kierowniczy stawia nieco większy opór i jest precyzyjniejszy. Z kolei amortyzatory i stabilizator poprzeczny o wyższej sztywności ograniczyły kołysanie nadwozia, więc auto stało się stabilniejsze na zakrętach. Po przesiadce z poprzednika czuć również lepsze wyciszenie kabiny i ograniczenie wibracji, co podwyższyło komfort w trasie.

Żadnych nowości nie ma pod maską. Do wyboru są dwa turbodoładowane silniki benzynowe DIG-T (1.2/115 KM i 1.6/163 KM) oraz dwa wysokoprężne dCi (1.5/110 KM i 1.6/130 KM). Dziwić może to, że automatyczna (bezstopniowa) skrzynia biegów nie jest dostępna z najmocniejszym benzyniakiem, a napęd 4x4 występuje tylko z topowym dieslem i ręczną przekładnią. Możliwości konfiguracji mogłoby być więcej, jednak z drugiej strony coraz większa liczba klientów nie oczekuje od crossoverów napędu wszystkich kół. Dla nich liczą się: niższa cena, wyższy prześwit i modny „terenowy” wygląd.

Przy okazji liftingu listę systemów bezpieczeństwa poszerzono o alarm o ruchu poprzecznym w trakcie cofania. Wiosną 2018 roku zadebiutuje układ ProPilot, umożliwiający autonomiczną jazdę po wybranym pasie autostrady, również przy dużym natężeniu ruchu.

Nissan Qashqai FL trafi do polskich salonów w drugiej połowie lipca. Ceny wzrosną - auto będzie kosztować od 79 750 zł.

Nissan X-Trail również po liftingu

Większy brat Qashqaia również się zmienił – otrzymał większość opisanych modyfikacji: odświeżony wygląd, nową kierownicę i bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Do oferty wprowadzono wersję wyposażenia N-Connecta, znaną z innych modeli marki. Od 2016 roku w palecie silników X-Traila znajduje się jednostka 2.0 dCi o mocy 177 KM, dostępna z napędem 4x4, „automatem” lub ręczną skrzynią biegów. X-Trail może być siedmiomiejscowy. Za dopłatą pod podłogą bagażnika kryją się rozkładane dwa dodatkowe fotele.

Nissan Qashqai po liftingu - w punkt

To jest super. Nowa kierownica dobrze leży w dłoniach

To nie wyszło. Napęd 4x4 nadal tylko w jednej wersji bez „automatu”.

Efekt WOW! Wysokiej jakości skóra w wersji Tekna+.

Kto to kupi? Teraz także najbardziej wymagający klienci.

Nissan Qashqai po liftingu - naszym zdaniem

Nissan podkreśla, że zmodernizował Qashqaia z uwzględnieniem sugestii klientów. Z pewnością zmiany docenią osoby z grubszym portfelem. Najbogatsza wersja zrobiła na mnie dobre wrażenie.

Nissan Qashqai dCi 130 4x4 - dane techniczne

Silnik t.diesel R4
Pojemność 1598 cm3
Moc maksymlana 130 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4394/1806/1595 mm
Pojemność bagażnika 430-1598
Masa własna 1527 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Średnie spalanie wg producenta 4,9 l/100 km
Emisja CO2 129 g/km
Cena b.d.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej