Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.694.814.582.14
Najdrożej4.965.084.882.29

Nissan Qashqai po liftingu - udoskonalony crossover

29 cze, 10:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Wszystko zaczęło się w 2007 roku. Wtedy na rynku pojawił się Nissan Qashqai – przełomowy kompaktowy crossover, który szybko zdobył popularność. 10 lat później sprawdzamy jego najnowszą wersję.

Nissan Qashqai drugiej generacji jest w sprzedaży od 4 lat, zatem niezbędna była jego modernizacja, żeby mógł dalej skutecznie rywalizować z coraz liczniejszą i silniejszą konkurencją.

Auto po zmianach poznacie od razu po gruntownie przeprojektowanym przodzie, który zyskał bardziej okazały grill, smuklejsze reflektory (za dopłatą w pełni diodowe) i masywniejszy zderzak. Są to najistotniejsze, ale niejedyne modyfikacje. Dzięki nim crossover prezentuje się nowocześniej. Czy ładniej? To już każdy powinien ocenić samodzielnie.

Prowadzący Qashqaia doceni nową kierownicę z węższymi ramionami i mocniej wyprofilowanym, grubszym wieńcem, który zapewnia pewny chwyt. W wyższych wersjach pojawiły się dodatkowo przeprojektowane fotele, lepiej trzymające po bokach.

Nissan Qashqai chce być premium

Do oferty dołączyła też piąta wersja wyposażenia – Tekna+. To propozycja dla osób szukających auta z najbogatszym pakietem i wnętrzem o wysokiej jakości. Qashqai w tej odmianie oferuje fotele pokryte miękką, przyjemną w dotyku skórą nappa (na życzenie w kolorze śliwkowym). Sztandarowy model otrzymał także ośmiogłośnikowy system audio Bose Premium. Takich luksusów w Nissanie nie było.

Qashqai po liftingu wyróżnia się ponadto pewniejszym prowadzeniem. Układ kierowniczy stawia nieco większy opór i jest precyzyjniejszy. Z kolei amortyzatory i stabilizator poprzeczny o wyższej sztywności ograniczyły kołysanie nadwozia, więc auto stało się stabilniejsze na zakrętach. Po przesiadce z poprzednika czuć również lepsze wyciszenie kabiny i ograniczenie wibracji, co podwyższyło komfort w trasie.

Żadnych nowości nie ma pod maską. Do wyboru są dwa turbodoładowane silniki benzynowe DIG-T (1.2/115 KM i 1.6/163 KM) oraz dwa wysokoprężne dCi (1.5/110 KM i 1.6/130 KM). Dziwić może to, że automatyczna (bezstopniowa) skrzynia biegów nie jest dostępna z najmocniejszym benzyniakiem, a napęd 4x4 występuje tylko z topowym dieslem i ręczną przekładnią. Możliwości konfiguracji mogłoby być więcej, jednak z drugiej strony coraz większa liczba klientów nie oczekuje od crossoverów napędu wszystkich kół. Dla nich liczą się: niższa cena, wyższy prześwit i modny „terenowy” wygląd.

Przy okazji liftingu listę systemów bezpieczeństwa poszerzono o alarm o ruchu poprzecznym w trakcie cofania. Wiosną 2018 roku zadebiutuje układ ProPilot, umożliwiający autonomiczną jazdę po wybranym pasie autostrady, również przy dużym natężeniu ruchu.

Nissan Qashqai FL trafi do polskich salonów w drugiej połowie lipca. Ceny wzrosną - auto będzie kosztować od 79 750 zł.

Nissan X-Trail również po liftingu

Większy brat Qashqaia również się zmienił – otrzymał większość opisanych modyfikacji: odświeżony wygląd, nową kierownicę i bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Do oferty wprowadzono wersję wyposażenia N-Connecta, znaną z innych modeli marki. Od 2016 roku w palecie silników X-Traila znajduje się jednostka 2.0 dCi o mocy 177 KM, dostępna z napędem 4x4, „automatem” lub ręczną skrzynią biegów. X-Trail może być siedmiomiejscowy. Za dopłatą pod podłogą bagażnika kryją się rozkładane dwa dodatkowe fotele.

Nissan Qashqai po liftingu - w punkt

To jest super. Nowa kierownica dobrze leży w dłoniach

To nie wyszło. Napęd 4x4 nadal tylko w jednej wersji bez „automatu”.

Efekt WOW! Wysokiej jakości skóra w wersji Tekna+.

Kto to kupi? Teraz także najbardziej wymagający klienci.

Nissan Qashqai po liftingu - naszym zdaniem

Nissan podkreśla, że zmodernizował Qashqaia z uwzględnieniem sugestii klientów. Z pewnością zmiany docenią osoby z grubszym portfelem. Najbogatsza wersja zrobiła na mnie dobre wrażenie.

Nissan Qashqai dCi 130 4x4 - dane techniczne

Silnik t.diesel R4
Pojemność 1598 cm3
Moc maksymlana 130 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4394/1806/1595 mm
Pojemność bagażnika 430-1598
Masa własna 1527 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Średnie spalanie wg producenta 4,9 l/100 km
Emisja CO2 129 g/km
Cena b.d.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz :
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
Nissan jako samochód jest ok tylko te silniki max 1,6 to porażka. Ja mam w domu większy czajnik i przez to nie wróżę im dobrej sprzedaży.
12 lip 23:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gall Użytkownik anonimowy
~Gall :
No photo ~Gall Użytkownik anonimowy
Ato dobre ...Nissan chce być premium...kto teraz będzie robił auta dla ludu ? chyba Dacia ..
2 lip 10:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Nissan

Nissan Qashqai FL

Auto po zmianach od razu poznamy po gruntownie przeprojektowanym przodzie, który zyskał bardziej okazały grill, smuklejsze reflektory (za dopłatą w pełni diodowe) i masywniejszy zderzak.

Nissan Qashqai po liftingu - udoskonalony crossover (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego