Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowy Hyundai Santa Fe - perfekcyjna kompozycja

31 lip, 10:52

Jest większy, przestronniejszy, nowocześniej wygląda… po prostu lepszy. Do sprzedaży trafiła kolejna generacja Hyundaia Santa Fe. Topowy SUV koreańskiej firmy ma cechy, dzięki którym niewiele brakuje mu do aut premium

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Nowe Santa Fe występuje z jedną długością nadwozia. Nie będzie już wersji Grand
  • Następca jest jednak o 7 cm dłuższy i ma większy o 6,5 cm rozstaw osi, co oznacza bardzo przestronne wnętrze
  • Jazda dużym SUV-em to czysta przyjemność

Do tej pory klienci, którzy decydowali się na topowego SUV-a Hyundaia, mieli do wyboru duże Santa Fe lub większą wersję Grand. Teraz do sprzedaży trafiła kolejna generacja tego modelu i będzie ona występowała tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

Nie jest to jednak powód do zmartwień, bowiem względem poprzednika samochód został wydłużony o 7 cm, a jego rozstaw osi zwiększył się o 6,5 cm. Ta zmiana parametrów pozwoliła na uzyskanie znacznie lepszej przestronności. Odczują to przede wszystkim pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń – nawet gdy jedna za drugą usiądą wysokie osoby, nie będzie problemu z wygodnym ułożeniem nóg. Kłopotu nie powinno być również z załadunkiem urlopowego ekwipunku. Nawet gdy wybierze się 7-osobową wersję, to przy zajętych 5 miejscach kufer ma pojemność 547 l. W przypadku 5-osobowej odmiany jest jeszcze lepiej – 625 l.

Jazda nowym Santa Fe to czysta przyjemność nie tylko z racji przestronnego wnętrza i wygodnych foteli, lecz także za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia. Podwozie doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności. Układ jezdny nie jest przesadnie miękki, ale podczas jazdy na zakrętach wyczuwa się dużą masę pojazdu i szybko można stwierdzić, że dynamiczne przemykanie krętymi odcinkami nie jest żywiołem Santa Fe.

Nowy Hyundai Santa Fe - wysoki komfort podróżowania

Gdyby jednak ktoś chciał zaznać nieco dynamicznej jazdy, to wystarczy wybrać tryb sportowy. Wówczas automatyczna skrzynia przełącza przy wyższym poziomie obrotów i auto staje się odczuwalnie żwawsze. Jednak do rodzinnego charakteru nowego Santa Fe bardziej pasuje spokojne podróżowanie w komfortowym ustawieniu.

W chwili debiutu w Polsce samochód będzie występował z 2-litrowym dieslem o mocy 150 lub 185 KM. Pierwszy wariant z napędem na przednie koła, drugi - 4x4. Na szczycie oferty znajdzie się również silnik Diesla - 2.2 CRDi o mocy 200 KM seryjnie wyposażony w "automat" i napęd na 4 koła. Zobacz polski cennik.

Nowy Hyundai Santa Fe - w punkt

To jest super. Świetne prowadzenie w połączeniu z cichym silnikiem sprawia, że jazda jest relaksująca.

To nie wyszło. Tak jak w większości SUV-ów, w 3. rzędzie siedzeń Santa Fe jest ciasno.

Efekt WOW! W nowym Santa Fe można się poczuć jak w samochodzie klasy premium.

Kto to kupi? Każdy, kto potrzebuje rodzinnego samochodu z napędem na wszystkie koła.

Nowy Hyundai Santa Fe - naszym zdaniem

Postęp w porównaniu z poprzednim Santa Fe jest ogromny. To nie jest już przysadzisty SUV, który kusi wyłącznie przestronnym wnętrzem. Teraz auto stało się zgrabniejsze, lepiej się je prowadzi, a do tego ma znacznie nowocześniejszą stylistykę nadwozia.

Nowy Hyundai Santa Fe - dane techniczne

2.0 CRDi 2.0 CRDi
Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność 1995 cm3
Moc 150 KM/4000 obr./min 185 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 400 Nm/1750 obr./min 400 Nm/1750 obr./min
Skrzynia biegów ręczna 6-biegowa automatyczna 8-biegowa
Napęd na przednie koła 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 10,3 s
Prędkość maksymalna 193 km/h 197 km/h
Masa własna od 1780 kg od 1850 kg
Bagażnik (wersja 5/7-miejscowa) 625-1695 l /547-1625 l
Średnie spalanie wg producenta 5,7 l/100 km 6,2 l/100 km
Cena od 149 900 zł od 179 9000 zł
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej