Opel Crossland X - Dwa w jednym

25 maja, 13:47
Udostępnij
0
Skomentuj

Opel Crossland X łączy zalety minivanów i SUV-ów, tym samym bardzo dobrze wpisuje się w modę obecnie panującą w świecie motoryzacji.

Crossland X, jeden z siedmiu debiutujących w tym roku modeli Opla, będzie walczył o klientów najdynamiczniej rozwijającej się ostatnio rodziny crossoverów klasy B. W porównaniu z 2010 rokiem odnotowano aż pięciokrotny wzrost sprzedaży aut tego typu. Wygląda na to, że ogromna popularność skłoniła Opla do szczelniejszego wypełnienia właśnie tego segmentu.

Mokka czy Crossland?

To dlatego obok oferowanej do tej pory Mokki X w salonie Opla zaparkuje Crossland X. Mokka jest o 6 cm dłuższa, ale ma o 5 cm mniejszy rozstaw osi. Oznacza to, że jak na samochód o długości 4210 mm Crossland oferuje bardzo przestronne wnętrze. I rzeczywiście, w środku okazuje się, że fotel i kierownica imponują zakresem regulacji, a miejsca nie brakuje ani na nogi, ani nad głową. To efekt konstrukcji, w której połączono cechy Merivy (MPV) oraz Mokki (SUV). Technicznie jest bliska następcy Peugeota 2008.

Crossland nie będzie oferowany z napędem 4x4, dlatego podłoga może być poprowadzona niżej, co zwiększa ilość przestrzeni zwłaszcza z tyłu. Najnowszy crossover Opla został tak zbudowany, żeby świetnie radzić sobie w mieście. Tyle że dziś od samochodu wymagamy nie tylko komfortu, lecz także bogatego wyposażenia. Na liście dodatków Crosslanda znalazły się takie rarytasy, jak: diodowe reflektory, wyświetlacz przezierny, rozpoznawanie znaków drogowych, funkcja automatycznego hamowania, alarm martwego pola, kamera cofania, bezkluczykowy dostęp, indukcyjna ładowarka telefonu, podgrzewane fotele i kierownica oraz oczywiście, dostęp do internetu czy też bezproblemowa współpraca ze smartfonami.

Opel Crossland X - trzycylindrowe silniki

Osoby zainteresowane benzyniakami są skazane na pojemność 1,2 l i trzy cylindry. Wolnossąca wersja rozwija 81 KM, a turbodoładowane – 110 i 130 KM. Jeśli chcemy nadążyć za warszawskim tempem, lepiej wybrać jeden z turbodoładowanych silników benzynowych lub diesla 1.6 o mocy 99 albo 120 KM. Pojawienie się Crosslanda X jest jak najbardziej uzasadnione. Obecnie w ofercie Opla znajdziemy Merivę (MPV) za 45 800 zł, Crosslanda X (crossover) za 59 950 zł oraz popularną wśród klientów Mokkę X (SUV) za 67 450 zł.

Opel Crossland X - w punkt

To jest super. Wygodne fotele i pozycja za kierownicą.

To nie wyszło. Układ kierowniczy nie zapewnia czucia i nie daje wrażenia lekkości.

Efekt WOW! Przypomina stylem gadżeciarskiego Opla Adama.

Kto to kupi? Mieszczuchy z rodzinami.

Opel Crossland X - naszym zdaniem

Mokka ma mocniejsze silniki, bardziej luksusowe wnętrze i napęd na cztery koła. Crossland jest przestronniejszy, tańszy i oszczędniejszy.

Dane producenta 1.2 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.6 CTDI
Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1199 1199 1199 1560
Moc maksymalna (KM/obr./min) 81/5750 110/5500 130/5500 99/3750
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 118/2750 205/1500 230/1750 254/1750
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 5b przedni/man. 6b przedni/man. 6b przedni/man. 5b
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4210/1760/1600
Pojemność bagażnika (l) 410-520-1255
Masa własna (kg) od 1163 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14,0 11,8 9,1 11,6
Prędkość maksymalna (km/h) 170 187 206 180
Średnie spalanie (l/100 km) 5,2 5,4 5,1 3,9
Średnia emisja CO2 (g/km) 116 123 116 102
Cena (zł) 59 950 77 800 72 800 74 300
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~jojo Użytkownik anonimowy
~jojo :
No photo ~jojo Użytkownik anonimowy
Wwalają trzycylindrowe dziadostwa od Francuzów w Ople (Crossland X). Jest to podobno silnik roku, który po przejechaniu Polski z 5 osobami dorosłymi na pokładzie i bagażami ledwie zipał na większych górkach. Apogeum rozpoczęło się za Krakowem w kierunku Zakopca. Silnik wył, tempo jazdy spadło do żółwiej, paliwo było wysysane z baku. FRANCUSKA TRAGEDIA! Nie dajcie się zrobić w balona! To silniki do miasta, dla 1-2 osób na pokładzie. Rodziny mogą o tym samochodzie zapomnieć. Szkoda kasy-niemałej. OPLU WRÓĆ!!!
5 paź 23:18
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Blondi Użytkownik anonimowy
~Blondi :
No photo ~Blondi Użytkownik anonimowy
Miałam okazję jechać jako pasażer. Widoczność ok nawet przy cofania ładnie widać z tyłu i boku,przestronny w środku . jak na 1.2 110cm zbiera się dość ładnie i lepiej niż mokka X z 140 KM .Crossland fajnie zachowuje się na na dziurach na drodze jak dla mnie cicha a mokka buja jak fala .cena jest bardzo wysoka co do jakosci a niestety plastiki są tandetnej jakości. .....
14 wrz 19:46
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gall Użytkownik anonimowy
~gall :
No photo ~gall Użytkownik anonimowy
Jechałem tym autem i rzeczywiście uklad kierowniczy jest beznadziejny, tapicerki jak to u Opla nie grzeszą jakością, plastiki twarde jak kamień. Wygląd kontrowersyjny, dla mnie żadne wow ! ta srebrna listwa nie wygląda zbyt dobrze, przy wsiadaniu do tyłu trzeba uważać na głowę. gdyby byl tańszy o dziesięć tys. ...można by przymknąć oko na niedoskonałości.
26 cze 21:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KIEROWCA AUTA JAPAN Użytkownik anonimowy
~KIEROWCA AUTA JAPAN :
No photo ~KIEROWCA AUTA JAPAN Użytkownik anonimowy
ZEBY NIE PRZESADZILI ZE SKOMLIKOWALNOSCIA SILNIKOW NIE PRZEKOMBINOWLI POZA TYM TURBINY TO PRZEZYTEK I DROGIE STRASZNIE W NAPRAWIE BUSSINES MUSI SIE KRENCIC A WYGLAND OKY WYMIARY PRAWIE JAK U SUZUKI LIANA CHECZBEK MINIVAN BYLO TAKIE BAAAARDZO NIE ZAWODNE AUTKO
7 cze 23:11
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hefalump Użytkownik anonimowy
~Hefalump :
No photo ~Hefalump Użytkownik anonimowy
Ale się właściciele zdziwią jakie jest faktyczne spalanie w porównaniu z podawanym. Już przeanalizowanie dwóch silników z turbiną daje coś do zrozumienia. Wygląda na to, ze jak jeszcze podniosą im moc, to spalanie spadnie o kolejną wartość. Można wyliczyć przy ilu sprężarkach i jakiej mocy osiągnie 0 litrów. Powodzenia.
1 cze 22:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Opel

Opel Crossland X

Crossland X, jeden z siedmiu debiutujących w tym roku modeli Opla, będzie walczył o klientów najdynamiczniej rozwijającej się ostatnio rodziny crossoverów klasy B.

Opel Crossland X - Dwa w jednym (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego