Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.584.744.482.10
Najdrożej4.994.914.992.29

Opel Insignia GSI - wielki powrót GSI

18 wrz, 14:30

Wraz z nową Insignią do oferty Opla powraca sportowa wersja GSi. Czy nowy model z silnikiem o mocy 260 KM jest równie emocjonujący i ma tyle uroku, co kiedyś Kadett GSi?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Najmocniejszy Opel ponownie będzie nosił tradycyjne oznaczenie GSi, a nie - jak ostatnio - OPC
  • Nowa Insignia GSi ma mieć pod maską aż 260 KM, czyli mniej niż Isnignia OPC, na torze ma być szybsza
  • Jednym z atutów najmocniejszej Insigni ma być jej bardzo bogate wyposażenie standardowe

Mamy dla was świetną wiadomość. Do oferty Opla powraca odmiana GSi. Będzie to topowa wersja Insignii. W Polsce pierwsze egzemplarze mają się pojawić wiosną przyszłego roku. Już od 33 lat Opel kusi fanów sportowych modeli skrótem „GSi”. Wszystko zaczęło się w 1984 roku od Manty B oraz Kadetta E. W Kadetcie E pracował silnik o mocy 150 KM. Jednak sukces prędko przeminął. GSi z szybkiego sportowego modelu zmieniło się w nudną linię wyposażeniową ze standardowym silnikiem pod maską. Szybkie Ople zaczęto nazywać „OPC” – Opel Performance Center.

GSi szybkie jak nigdy dotąd

Pod maską Insignii GSi będzie pracowało 2-litrowe, 4-cylindrowe turbo o mocy 260 KM oraz momencie obrotowym 400 Nm. Spodziewamy się, że GSi powinno być szybsze na Północnej Pętli Nürburgringu od OPC z silnikiem o mocy 325 KM. Jak to możliwe? W pierwszej kolejności to zasługa kuracji odchudzającej. W porównaniu z OPC samochód jest lżejszy aż o 160 kg. Ponadto Opel zmodernizował zawieszenie, a auto zostało obniżone o 10 mm. Dodatkowo można zmieniać ustawienia układu kierowniczego, pedału gazu i zawieszenia Flexride. Do wyboru są cztery tryby pracy: Standard, Tour, Sport i Competition. Inne dodatki to napęd na cztery koła, 4-tłoczkowe zaciski Brembo oraz 20-calowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Podczas szaleństw na torze można również wyłączyć układ ESP. W tym celu wystarczy dwukrotnie nacisnąć klawisz z napisem „ESP”.

Z przodu pojazdu dominuje duży spoiler z atrapami wlotu powietrza, a z tyłu – podwójny układ wydechowy (to już nie jest atrapa). Całości dopełnia lakier Ignition Orange Metallic.

We wnętrzu znalazły się kompletnie nowe podgrzewane i wentylowane fotele z elektryczną regulacją oraz funkcją masażu. Charakterystyczne dla GSi mają być również: sportowe pedały z aluminiowymi nakładkami, czarna podsufitka oraz spłaszczona u dołu kierownica. Prędkościomierz wyskalowano do 270 km/h.

W Kadetcie cieszyły wskaźniki LCD. Po prawej stronie obrotomierz, a po lewej kontrolki: ciśnienia oleju, temperatury wody, naładowania akumulatora oraz poziomu paliwa. Jednak najważniejszym punktem jest cyfrowy prędkościomierz, który zaraz po uruchomieniu silnika pokazuje przez chwilę prędkość 288 km/h!

Oczywiście, Kadett GSi w rzeczywistości nie był aż tak szybki, ale prędkość maksymalna 220 km/h i tak budziła szacunek. W samochodzie dostrzegamy wiele rozwiązań wykonanych według starej szkoły – sportowa kierownica z logo GSi i bez żadnych przycisków (bardzo ładna), sportowe fotele z dobrym podparciem (dzisiaj są lepsze) oraz przesuwny dach (bardzo funkcjonalny). Z pełnym wyposażeniem cena Kadetta GSi 16V przekraczała granicę 40 000 marek.

Opel Insignia GSI - limuzyna na sportowo

Nowa Insignia nie będzie występowała wyłącznie jako limuzyna dla rozsądnych kierowców. Pojawi się również w wersji GSi. W tym wydaniu ucieszy osoby, które nawet w aucie klasy średniej oczekują sportowych wrażeń. To zasługa nie tylko mocnego silnika, lecz także odpowiednio zestrojonego zawieszenia oraz efektownego wyglądu. Mamy nadzieję, że oprócz Insignii GSi w ofercie Opla pojawią się inne modele z tym skrótem w nazwie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (45)

No photo
No photo ~elo Użytkownik anonimowy
~elo :
No photo ~elo Użytkownik anonimowy
Pojawiło się trochę nieścisłości dotyczących Kadetta. O ile info że był produkowany od 1984 roku i miał 150 KM jest spłyceniem i to rozumiem bo artykuł musi być zwięzły, ale silnik 150 KM wygląda trochę inaczej niż na zdjęciu, które zamieściliście. A informacją o produkowaniu GSi ze standardowymi, słabymi motorami to już albo gruba pomyłka, albo celowe nadużycie żeby dawne GSi zdyskredytować. Warto zapytać ekipę z KTK - kadett tuning klubu, wiedzą o tym aucie wszystko !
19 wrz 07:16 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EdwatdF1 Użytkownik anonimowy
~EdwatdF1
No photo ~EdwatdF1 Użytkownik anonimowy
do ~Motofun:
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
19 wrz 16:55 użytkownik ~Motofun napisał
Jeżeli sam płacisz za paliwo, to jest ważne dla Ciebie? Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, d
Aż tyle złych ocen? Z pewnością nie od osób które, używają, znają te produkty i mają tylko pozytywne doświadczenie! Kto jest tak zawistny by nie życzyć drugiemu przede wszystkim mniejszego zużycia paliwa, większej trwałości silnika czy skrzyni biegów? Jak do tej pory nikt na Świecie nie podważył badania SRI-San Antonio/USA które jasno stwierdza, 88% niższe zużywanie się części jak na samym tylko oleju. Nawet lobby olejowe nie jest tego faktu od długich lat zmienić! Po ocenach widać ile jest „mądrych” i to pomimo tego, że TOYOTA-Japonia do chwili obecnej, nie wycofała produktów S X 6 0 0 0 z swojej oferty. Produkty zaistniały na Świecie w 1989 r. a w Polsce końcem 2010 roku. 7 lat istnienia na na polskim rynku i tysiące zadowolonych kierowców, firm są dla nas motywacją do dalszej pracy jak i walki z celowym działaniem kłamców. Prawda życiowa mówi, że z złym produktem nie ma potrzeby walczyć, gdyż zginie śmiercią naturalną, ale z dobrym tak i nie inaczej jak tylko kłamstwem! Producenci fabrycznie nowych silników mają już oficjalnie rozwiązany sposób użycia powłok polimerowych, info. z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Myślę, że ta informacja w końcu skłoni niektórych do zmiany skostniałego myślenia, ale judaszy z pewnością to nie ruszy!
20 wrz 05:44 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Jeżeli sam płacisz za paliwo, to jest ważne dla Ciebie? Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, wcześniej producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
19 wrz 16:55 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
43%
57%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mat Użytkownik anonimowy
~Mat :
No photo ~Mat Użytkownik anonimowy
Na zdjęciach to Kadett GSi z silnikiem 2 litrowym, ośmiozarowową głowicą. Moc 115KM i około 10s do 100km/h. Kadett GSi 150KM 16V miał dodatkowe oznaczenie w postaci właśnie naklejki "16V". W tamtych czasach to był pocisk. 8s do 100km/h i ponad 200km/h prędkości maksymalnej. Pamiętam ten samochód dobrze, bo znajomy kolegi miał taki i raz nas przewiózł, byliśmy gówniarzami wtedy. Wrażenia wciskania w fotel były niesamowite. Tym bardziej, że auto mało ważyło. Nie miało takich dodatków, jak współczesne auta, poza ABSem i wspomaganiem. ;o)
19 wrz 21:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~~~ Użytkownik anonimowy
~~~
No photo ~~~ Użytkownik anonimowy
do ~Irek:
No photo ~Irek Użytkownik anonimowy
19 wrz 14:29 użytkownik ~Irek napisał
Nie podzielam Twojego zdania - jestem posiadaczem Insigni od nowości - nigdy nie widziała żadnej lawety... :)
Jak się kupuje od płaczących Niemców to tak jest ....
Mieliśmy w firmie dwie i obie odwiedziły lawetę kilka razy. Raz wymiana tarcz przy 1500 km bo serwis stwierdził, że wjechałem w kałużę i dlatego tarcza się pogięła), Tryb serwisowy te samochody zaliczyły niezliczoną ilość razy. Dwumasa przy 70 tys i jeszcze parę innych kwiatków. Tylko proszę nie pisz, że nie potrafię jeździć dieslem bo jakoś Mondeo przejechałem 240 tys bez wymiany dwumasy i bez kończeniu na lawecie parokrotnie.
19 wrz 15:17 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~v6 2.8 Użytkownik anonimowy
~v6 2.8 :
No photo ~v6 2.8 Użytkownik anonimowy
cztery gary 2.0 i tylko 260KM? czekam na trzy {najlepiej dwa} cylindry i 360KM. i gigantyczną wlepkę eko-blue-coś tam.
19 wrz 11:52 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gry Użytkownik anonimowy
~Gry :
No photo ~Gry Użytkownik anonimowy
Czy ktoś proponuje jeszcze silniki 6 cylindrowe .
Kupując auto za 200 tys. Mam gdzieś , czy auto spała 8 l czy 13l.
19 wrz 12:20 | ocena: 85%
Liczba głosów:26
85%
15%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cox Użytkownik anonimowy
~Cox
No photo ~Cox Użytkownik anonimowy
do ~nik:
No photo ~nik Użytkownik anonimowy
19 wrz 11:41 użytkownik ~nik napisał
Pod maską Insignii GSi będzie pracowało 2-litrowe, 4-cylindrowe turbo o mocy 260 KM- ciekawe...
A co byś chciał V6 z pojemnością 4 litry w wolnossącej jednostce Opla ???W dzisiejszych czasach silnik 2,0 litra spokojnie wyciąga 400KM.A 45 AMG z 2-litrów wydobywa 381KM i prawie 500Nm.Spokojnie taki silnik zrobi 250 do 500 tyś km,jak ktoś potrafi jeżdzić i dba o taki samochód.Jak dla mnie to o wiele za dużo mocy w tak małej pojemności,ale takie mamy czasy i nic z tym nie zrobimy.Jak ktoś chce kupić pojazd z dużą pojemnością to już raczej został rynek używanych,,,...,,,
19 wrz 20:24 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Irek Użytkownik anonimowy
~Irek
No photo ~Irek Użytkownik anonimowy
do ~miałem:
No photo ~miałem Użytkownik anonimowy
19 wrz 10:58 użytkownik ~miałem napisał
Opel= straszne badziewie. Czym droższy model tym gorszy, a już insignia przerasta wszystko nawet królową lawet- Lagunę.
Nie podzielam Twojego zdania - jestem posiadaczem Insigni od nowości - nigdy nie widziała żadnej lawety... :)
Jak się kupuje od płaczących Niemców to tak jest ....
19 wrz 14:29 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jack Użytkownik anonimowy
~Jack :
No photo ~Jack Użytkownik anonimowy
O wszystkich samochodach piszecie badziew- opel be, skoda be audi be to co właściwie jest ok wg znawców
19 wrz 12:42 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Opel Insignia GSI - wielki powrót GSI

Oba GSi dzieli kilkadziesiąt lat. Zupełnie inne są: technika, stylistyka oraz prowadzenie. Mamy nadzieję, że Insignia będzie tak emocjonująca, jak Kadett GSi.

Opel Insignia GSI - wielki powrót GSI (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego