Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Opel Karl - jak jeździ?

4 cze, 12:57

Adam to mały Opel dla tych, którzy chcą się wyróżniać, Corsa ma zapewniać odpowiednią dawkę przestrzeni, a Opel Karl? Najtańszy z małych Opli nie jest może stylistycznym majstersztykiem, ale ma wiele praktycznych zalet

Udostępnij
0
Skomentuj

Zanosi się na to, że z nazwami Opla może być jeszcze ciekawiej. Opel Adam miał bowiem pięciu synów: Carla, Wilhelma, Heinricha, Fritza i Ludwiga. Jeśli firma dalej pójdzie tą drogą... Zostawmy jednak nazewnictwo i zajmijmy się samym autem. Produkowany w Korei Opel Karl mierzy 3,68 m długości. Do tego zawsze ma 5-drzwiowe nadwozie.

Opel Karl: jaki jest?

Opel Karl inaczej niż Adam, nie jest lifestylowym pojazdem z możliwością nieskończonej liczby konfiguracji, lecz prostym i bardzo praktycznym samochodem, przeznaczonym głównie do miejskiego użytkowania, choć wyjazd za miasto także nie będzie stanowił problemu (Opel Karl występuje w wersjach 4- i 5-osobowych). Ze swym uporządkowanym, ale przejrzyście zaprojektowanym i bardzo dobrze wykonanym wnętrzem mały Opel robi bardzo dobre wrażenie – VW up! pod tym względem wygląda na o wiele tańsze auto.

Opel Karl: bagażnik

Zaskoczyła nas również przestronność pojazdu – z przodu siedzi się jak w samochodzie segmentu B, z tyłu nawet dorosłe osoby mogą jeździć na krótkich dystansach. Gdzie więc tkwi haczyk? Opel Karl w swoim bagażniku pomieści zaledwie 206 l – nawet inżynierowie GM nie znają takich czarów, żeby w samochodzie o takiej długości udało się wygospodarować przestronne wnętrze i duży bagażnik.

Mimo że Opel Karl konstrukcyjnie bazuje na technice Chevroleta Sparka, wpływ Opla na wykończenie pojazdu jest naprawdę duży. Oprócz deski także fotele są typowo oplowskie – sprężyste i nadają się nawet do dłuższych podróży.

Opel Karl: silnik

Również silnik pochodzi z firmy z Rüsselsheim. Jednostka, występująca wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną, jest spokrewniona z motorem z Adama i Corsy, tyle że w Karlu nie wyposażono jej w bezpośredni wtrysk paliwa i turbinę. W efekcie rozwija nie 90, lecz 75 KM. Jednak w niczym to nie przeszkadza – silnik szybko reaguje na gaz, ładnie wchodzi na obroty, we wnętrzu auta jest przy tym zadziwiająco cicho. To również efekt dobrego wygłuszenia kabiny. Zapał do współpracy i cisza we wnętrzu kończą się przy 130 km/h – przyzwoity wynik, biorąc pod uwagę przeznaczenie pojazdu.

Opel Karl: spalanie i zawieszenie

Opel obiecuje średnie spalanie na poziomie 4,5 l/100 km (z pakietem Eco: 4,3 l). W naszych rękach Opel Karl spalił o litr więcej, ale w dokładnych testach sprawdzimy to jeszcze raz. Inżynierowie Opla najwyraźniej mieli swój udział w konstrukcji zawieszenia, bo auto prowadzi się bardzo pewnie, a mimo to udało się zapewnić przyzwoitą dawkę komfortu na gorszych drogach.

Wspomaganie kierownicy ma funkcję City, która powoduje, że podczas parkingowych manewrów siła działania jest większa. Mimo że Opel Karl wejdzie do sprzedaży już w tym miesiącu, nie znamy jeszcze jego oficjalnych cen. Spodziewamy się, że nie będzie droższy niż 36 000 zł, pytanie tylko: w jakim standardzie wyposażeniowym? Czy w podstawowej wersji będą już klimatyzacja i radio? Na to pytanie dilerzy Opla odpowiedzą dopiero za kilkanaście dni.

Opel Karl: to nam się podoba

Przestronność wnętrza i wysoka jakość wykonania. System IntelliLink sprawia, że nie trzeba dopłacać za nawigację. Cisza panująca w kabinie.

Opel Karl: to nam się nie podoba

Od jesieni auto będzie miało system start-stop, dzięki któremu teoretycznie spali mniej paliwa. Jak będzie naprawdę?

Opel Karl: nasza opinia

Rewolucja? Takie określenie w stosunku do Karla byłoby przesadzone, gdyż auto nie wnosi nic nowatorskiego do motoryzacji, ale przyznajemy, że wiele elementów wyposażenia w tej klasie jest niecodziennych. Czekamy na polskie ceny i wyposażenie.

Opel Karl: silnik 1.0 dane techniczne

Silnik benzynowy R3
Pojemność 999 cm3
Moc 75 KM przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm/4500 obr./min
Napęd Przedni/skrzynia manualna 5b
Długość/Szertokość/Wysokość 3675/1604/1476 mm
Pojemność bagażnika 206-1013 l
Masa własna 939 kg
Pojemność zbiornika paliwa 32 l
Prędkość maksymalna 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,9 s
Średnie zużycie paliwa 4,5 l/100 km
Emisja CO2 104 g/km
Cena około 36 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej