Opel Vivaro oferuje bardzo przestronne wnętrze z dwoma rzędami siedzeń, na których wygodnie może podróżować maksymalnie 5 osób. Dostęp do tylnej kanapy po obu stronach nadwozia ułatwiają przesuwane drzwi. W ramach opcji Opel Vivaro może być wyposażony m.in. w: klimatyzację (4400 zł), radioodtwarzacz CD/MP3 (700 zł), pakiet elektryczny (1100 zł;z elektrycznie sterowanymi szybami przednimi, lusterkami i centralnym zamkiem).
Za tylną kanapą Opla Vivaro umieszczono plastikową przegrodę oddzielającą przestrzeń pasażerską od bagażowej. Ta ostatnia ma pojemność do 3,8 m³ i swobodnie przewieziemy w niej nie tylko standardowe europalety, lecz także rodzinny ekwipunek potrzebny podczas urlopowego wyjazdu (np. rowery). Uchwyty po bokach ułatwiają przymocowanie bagażu i zabezpieczają go przed przesuwaniem. Ładowność przekracza 1,1 tony.
145-konna jednostka zamontowano w testowanym Oplu Vivaro zapewnia dobrą dynamikę nawet przy pełnym obciążeniu. Przyzwyczajenia wymaga praca skrzyni Easytronic. Zmiana biegów jest wyraźnie odczuwalna, choć nie uciążliwa. Tryb sekwencyjny przydaje się np. podczas wyprzedzania. Ekonomiczne spalanie to zaleta silnika.