Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Peugeot 3008 - SUV inny niż wszystkie

14 kwi, 09:30

Peugeot znalazł ciekawy pomysł, żeby jego kompaktowy SUV różnił się od rywali. Oprócz oryginalnego wnętrza nie zapomniał o praktyczności. W teście wersji z 2.0 BlueHDi sprawdzamy, co jeszcze potrafi Peugeot 3008

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Peugeot w 3008 w odważny i niepozbawiony logiki sposób podszedł do koncepcji budowy kompaktowego SUV-a
  • Peugeot 3008 ma odważną stylistykę, także we wnętrzu, jest prze- stronne, wygodne i funkcjonalne
  • Patrząc na Peugeota 3008, trudno zachować się obojętnie

Co to za SUV, który nie ma napędu na cztery koła? Tak najczęściej myślą ci, którzy nigdy nie mieli auta tego typu. Zdecydowana większość klientów decydujących się na zakup nowego SUV-a wybiera wersję z napędem na jedną oś. Peugeot w swoim kompaktowym modelu 3008 wcale nie oferuje 4x4. Tym, którzy lubią jazdę poza utwardzonymi drogami, proponuje opcjonalny system Grip Control, czyli regulator kontroli trakcji. Wiemy, że rozwiązanie to nie zastąpi układu 4x4, ale w kryzysowych sytuacjach na drodze (kopny śnieg, błoto) rzeczywiście działa.

Wyniki sprzedaży potwierdzają, że brak napędu na obie osie nie jest w tej klasie problemem. O wiele większym zmartwieniem producentów okazuje się ściągnięcie klienta do salonu, gdyż oferta aut tego typu jest niezwykle bogata, a wielu doświadczonych graczy ma już ugruntowaną pozycję na rynku (np. Dacia Duster czy Nissan Qashqai). Peugeot, wprowadzając do oferty 3008, zdawał sobie z tego sprawę i postawił na oryginalność. Zresztą nie po raz pierwszy, ale tym razem połączył ją udanie z praktycznością.

We wnętrzu uwagę zwracają dwa duże ekrany. Ten nad kierownicą tworzy wirtualne zegary i choć nie jest tak dopracowany, jak w autach z koncernu VW, może się podobać. Drugi służy do obsługi multimediów i klimatyzacji. Dobrze, że nie zapomniano o klasycznym pokrętle do regulacji głośności i część funkcji przypisano do atrakcyjnych wizualnie i wygodnych w użyciu klawiszy, tyle że nam nadal brakuje wśród nich przycisku włączania klimatyzacji i dezaktywacji start-stopu.

Do małej kierownicy w Peugeocie 3008 szybko się przyzwyczajamy, zwłaszcza że w tym modelu nie przysłania ona zegarów. Wysocy kierowcy narzekali jedynie na zbyt szeroki tunel środkowy, chwalili za to łatwość znalezienia odpowiedniej pozycji i wyprofilowanie foteli.

Siedzące z tyłu osoby zwracały uwagę na dużą przestrzeń na nogi i nad głową oraz na możliwość regulacji pochylenia kanapy, ale po trasie narzekały na niewygodną pozycję, gdyż nisko osadzona kanapa nie zapewnia wystarczającego podparcia ud.

Wzorowo został przez nas oceniony kufer o dużej pojemności (520 l) i z dwupoziomową podłogą, która po złożeniu oparć tworzy równą powierzchnię, ułatwiającą załadunek długich i dużych przedmiotów. Ci, którzy lubią bajery, mogą zamówić do 3008 elektrycznie unoszoną pokrywę z funkcją sterowania gestami (4000 zł).

Znajdujący się pod maską 150-konny turbodiesel żwawo reaguje na gaz (zwłaszcza w trybie Sport) i sprawnie rozpędza 1,6-tonowe auto, a przy tym jest oszczędny (śr. spalanie w teście: 6,1 l/100 km). W dynamicznej jeździe pomagają precyzyjny układ kierowniczy i dopracowane zawieszenie o mało typowej dla francuskich aut sztywnej charakterystyce, choć oferujące zadowalający poziom komfortu.

Peugeot 3008 - to nam się podoba

Dynamiczny i oszczędny diesel, pewne prowadzenie, stylistyka i jakość we wnętrzu, nowoczesne systemy bezpieczeństwa.

Peugeot 3008 - to nam się nie podoba

Wysoka cena po doposażeniu, nisko osadzona kanapa, szeroki tunel, brak wersji z 4x4, włączanie klimy przez ekran.

Peugeot 3008 - nasza opinia

Francuzi przyzwyczaili nas do oryginalnych rozwiązań, ale obecnie idą one w parze z praktycznością. 3008 ma odważną stylistykę, także we wnętrzu, jest prze- stronne, wygodne i funkcjonalne. Do tego – z 2-litrowym dieslem – dynamiczne i ekonomiczne. Model ten zaskakuje wysoce precyzyjnym prowadzeniem ze sportową nutą. Zachętą byłaby niższa cena.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej