CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Peugeot 308 GTi FL - ostrzejsze pazury

26 lip, 15:44
Udostępnij
0
Skomentuj

Najmocniejsza wersja kompaktowego Peugeota przeszła lifting. Ma bardziej zdecydowany wygląd i nowocześniejszą elektronikę, ale mechanicznie obyło się bez zmian. To wciąż lekkie, mocne auto z kilkoma unikatowymi rozwiązaniami.

Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu Peugeota 308 GTi przyszedł czas na modyfikację auta, podążającą za liftingiem całej palety 308. Z zewnątrz zmieniony samochód poznacie po: nowym przednim zderzaku z trzema dużymi wlotami powietrza, przeprojektowanej masce i głębszej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy. Dolną krawędź zderzaka zdobi teraz listwa w kontrastowym kolorze. Te zmiany nadały 308 GTi ostrzejsze rysy. Do dwukolorowej (bordowo-czarnej) kombinacji nadwozia, nazwanej Coupé Franche, dołączyło niebiesko-czarne malowanie, które wyróżnia Peugeota spośród innych hot-hatchy.

Zmiany w środku są natomiast ledwie zauważalne i obejmują zaktualizowane multimedia oraz nowych asystentów jazdy. Nawigacja TomTom Traffic 3D podpowie i zaplanuje trasę z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w ruchu drogowym, odpowiednie systemy utrzymają też auto w pasie ruchu, ostrzegą przed innym pojazdem w martwym polu i przypomną o ograniczeniach prędkości.

Peugeot 308 GTi FL - stara, sprawdzona szkoła

Mechanicznie 308 GTi pozostaje bez zmian. Napędza je ten sam silnik 1.6 o mocy 270 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią. Mało? Konkurencja w postaci Seata Leona Cupry i Hondy Civic Type R oferuje wyższą moc, ale Peugeot postawił na lekką konstrukcję, jak za dawnych lat, dlatego na jednego konia mechanicznego przypada tylko 4,46 kg masy. To wyraźnie czuć w czasie jazdy.

Samochód szybko i bezpośrednio reaguje na ruchy małą kierownicą, a hamulce świetnie sobie radzą nawet podczas ostrego traktowania na torze. Jedyne zastrzeżenia można mieć do wciąż zbyt dużej siły wspomagania układu kierowniczego i beznamiętnego brzmienia silnika. Po wciśnięciu guzika „Sport” zegary barwią się na czerwono, a z głośników dobiega irytujące buczenie. Lepiej zostawić ten przełącznik w spokoju i cieszyć się analogową frajdą z jazdy.

Peugeot 308 GTi FL - w punkt

To jest super. Lekkość prowadzenia, mocne hamulce, świetny silnik i bogate wyposażenie.

To nie wyszło. Ustawienie siły wspomagania kierownicy i brzmienie silnika.

Efekt WOW! Dwukolorowe malowanie nadwozia.

Kto to kupi? Fani mocnych francuskich hatchbacków, zbudowanych według starej szkoły.

Peugeot 308 GTi FL - naszym zdaniem

W czasach, gdy inni prześcigają się w liczbie trybów pracy zawieszenia, silnika i automatycznej skrzyni, Peugeot daje mechaniczną przyjemność z prowadzenia przy zachowaniu codziennej użyteczności.

Silnik t.benz. R4
Pojemność 1598 cm3
Moc maksymlana 270 KM/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 330 Nm/1900-5500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4253/1863/1446 mm
Pojemność bagażnika 420 l
Masa własna 1205 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie wg producenta 6,0 l/100 km
Emisja CO2 139 g/km
Cena 139 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (25)

No photo
No photo ~tomcio Użytkownik anonimowy
~tomcio :
No photo ~tomcio Użytkownik anonimowy
Auto sportowe z automatycznym ręcznym zamiast zwykłej dźwigni to pomyłka.
28 lip 08:26 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tub Użytkownik anonimowy
~Tub :
No photo ~Tub Użytkownik anonimowy
Woooow ale ten peugeocik jest śliczny :) .. nie to co oklepane niemieckie kształty!
28 lip 08:28 | ocena: 70%
Liczba głosów:27
70%
30%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Ładny, ale przy tej cenie ford RS kładzie go na łopatki.
28 lip 10:04 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~307 Użytkownik anonimowy
~307 :
No photo ~307 Użytkownik anonimowy
Super ten peugeot.
27 lip 11:30 | ocena: 67%
Liczba głosów:18
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mis Użytkownik anonimowy
~mis
No photo ~mis Użytkownik anonimowy
do ~ASO:
No photo ~ASO Użytkownik anonimowy
28 lip 08:07 użytkownik ~ASO napisał
Silnik od BMW 1.6 THP to złom
masz rację, ten od bmw to złom ale PSA poprawił te silniki
28 lip 08:36 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Do Hondziarz Użytkownik anonimowy
~Do Hondziarz :
No photo ~Do Hondziarz Użytkownik anonimowy
Wystarczy zobaczyć wyścigi F1 tam widzisz najlepiej w Mc Larenie jakie badziewiem jest Honda
28 lip 12:31 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dad Użytkownik anonimowy
~dad :
No photo ~dad Użytkownik anonimowy
Co do optyki, to nie mówcie mi, że to auto jest śliczne, raczej nudne i oklepane.
28 lip 10:09 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~OSJ Użytkownik anonimowy
~OSJ :
No photo ~OSJ Użytkownik anonimowy
powinien kosztować max 100 tys.
28 lip 16:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Magirus Użytkownik anonimowy
~Magirus
No photo ~Magirus Użytkownik anonimowy
do ~Pejotpe:
No photo ~Pejotpe Użytkownik anonimowy
28 lip 18:06 użytkownik ~Pejotpe napisał
Z tego co piszą klienci, nadal często trzeba wymieniać rozrząd co 40-50 tys. PLN. A nie jest to tania operacja...
Nadzieją Peugeota są doskonale benzyny Opla ktorego kupił . Jednak co do diesla to PSA jest najlepsze na świecie
28 lip 20:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~t Użytkownik anonimowy
~t
No photo ~t Użytkownik anonimowy
do ~tomcio:
No photo ~tomcio Użytkownik anonimowy
28 lip 08:26 użytkownik ~tomcio napisał
Auto sportowe z automatycznym ręcznym zamiast zwykłej dźwigni to pomyłka.
A gdzie takie rewelacje przeczytałeś? No bo sam tego nie wymyśliłeś.
28 lip 11:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Peugeot

Peugeot 308 GTi FL

Dwubarwny lakier Coupé Franche kosztuje 7900 zł, ale zwraca uwagę.

Peugeot 308 GTi FL - ostrzejsze pazury (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego