Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.624.754.472.05
Najdrożej4.794.814.712.19

Peugeot 308 GTi FL - ostrzejsze pazury

26 lip 17 15:44

Najmocniejsza wersja kompaktowego Peugeota przeszła lifting. Ma bardziej zdecydowany wygląd i nowocześniejszą elektronikę, ale mechanicznie obyło się bez zmian. To wciąż lekkie, mocne auto z kilkoma unikatowymi rozwiązaniami.

Udostępnij
0
Skomentuj

Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu Peugeota 308 GTi przyszedł czas na modyfikację auta, podążającą za liftingiem całej palety 308. Z zewnątrz zmieniony samochód poznacie po: nowym przednim zderzaku z trzema dużymi wlotami powietrza, przeprojektowanej masce i głębszej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy. Dolną krawędź zderzaka zdobi teraz listwa w kontrastowym kolorze. Te zmiany nadały 308 GTi ostrzejsze rysy. Do dwukolorowej (bordowo-czarnej) kombinacji nadwozia, nazwanej Coupé Franche, dołączyło niebiesko-czarne malowanie, które wyróżnia Peugeota spośród innych hot-hatchy.

Zmiany w środku są natomiast ledwie zauważalne i obejmują zaktualizowane multimedia oraz nowych asystentów jazdy. Nawigacja TomTom Traffic 3D podpowie i zaplanuje trasę z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w ruchu drogowym, odpowiednie systemy utrzymają też auto w pasie ruchu, ostrzegą przed innym pojazdem w martwym polu i przypomną o ograniczeniach prędkości.

Peugeot 308 GTi FL - stara, sprawdzona szkoła

Mechanicznie 308 GTi pozostaje bez zmian. Napędza je ten sam silnik 1.6 o mocy 270 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią. Mało? Konkurencja w postaci Seata Leona Cupry i Hondy Civic Type R oferuje wyższą moc, ale Peugeot postawił na lekką konstrukcję, jak za dawnych lat, dlatego na jednego konia mechanicznego przypada tylko 4,46 kg masy. To wyraźnie czuć w czasie jazdy.

Samochód szybko i bezpośrednio reaguje na ruchy małą kierownicą, a hamulce świetnie sobie radzą nawet podczas ostrego traktowania na torze. Jedyne zastrzeżenia można mieć do wciąż zbyt dużej siły wspomagania układu kierowniczego i beznamiętnego brzmienia silnika. Po wciśnięciu guzika „Sport” zegary barwią się na czerwono, a z głośników dobiega irytujące buczenie. Lepiej zostawić ten przełącznik w spokoju i cieszyć się analogową frajdą z jazdy.

Peugeot 308 GTi FL - w punkt

To jest super. Lekkość prowadzenia, mocne hamulce, świetny silnik i bogate wyposażenie.

To nie wyszło. Ustawienie siły wspomagania kierownicy i brzmienie silnika.

Efekt WOW! Dwukolorowe malowanie nadwozia.

Kto to kupi? Fani mocnych francuskich hatchbacków, zbudowanych według starej szkoły.

Peugeot 308 GTi FL - naszym zdaniem

W czasach, gdy inni prześcigają się w liczbie trybów pracy zawieszenia, silnika i automatycznej skrzyni, Peugeot daje mechaniczną przyjemność z prowadzenia przy zachowaniu codziennej użyteczności.

Silnik t.benz. R4
Pojemność 1598 cm3
Moc maksymlana 270 KM/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 330 Nm/1900-5500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4253/1863/1446 mm
Pojemność bagażnika 420 l
Masa własna 1205 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie wg producenta 6,0 l/100 km
Emisja CO2 139 g/km
Cena 139 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (25)

No photo
No photo ~tomcio Użytkownik anonimowy
~tomcio :
No photo ~tomcio Użytkownik anonimowy
Auto sportowe z automatycznym ręcznym zamiast zwykłej dźwigni to pomyłka.
28 lip 17 08:26 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tub Użytkownik anonimowy
~Tub :
No photo ~Tub Użytkownik anonimowy
Woooow ale ten peugeocik jest śliczny :) .. nie to co oklepane niemieckie kształty!
28 lip 17 08:28 | ocena: 70%
Liczba głosów:27
70%
30%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Ładny, ale przy tej cenie ford RS kładzie go na łopatki.
28 lip 17 10:04 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~307 Użytkownik anonimowy
~307 :
No photo ~307 Użytkownik anonimowy
Super ten peugeot.
27 lip 17 11:30 | ocena: 67%
Liczba głosów:18
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mis Użytkownik anonimowy
~mis
No photo ~mis Użytkownik anonimowy
do ~ASO:
No photo ~ASO Użytkownik anonimowy
28 lip 17 08:07 użytkownik ~ASO napisał
Silnik od BMW 1.6 THP to złom
masz rację, ten od bmw to złom ale PSA poprawił te silniki
28 lip 17 08:36 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Do Hondziarz Użytkownik anonimowy
~Do Hondziarz :
No photo ~Do Hondziarz Użytkownik anonimowy
Wystarczy zobaczyć wyścigi F1 tam widzisz najlepiej w Mc Larenie jakie badziewiem jest Honda
28 lip 17 12:31 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dad Użytkownik anonimowy
~dad :
No photo ~dad Użytkownik anonimowy
Co do optyki, to nie mówcie mi, że to auto jest śliczne, raczej nudne i oklepane.
28 lip 17 10:09 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~OSJ Użytkownik anonimowy
~OSJ :
No photo ~OSJ Użytkownik anonimowy
powinien kosztować max 100 tys.
28 lip 17 16:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Magirus Użytkownik anonimowy
~Magirus
No photo ~Magirus Użytkownik anonimowy
do ~Pejotpe:
No photo ~Pejotpe Użytkownik anonimowy
28 lip 17 18:06 użytkownik ~Pejotpe napisał
Z tego co piszą klienci, nadal często trzeba wymieniać rozrząd co 40-50 tys. PLN. A nie jest to tania operacja...
Nadzieją Peugeota są doskonale benzyny Opla ktorego kupił . Jednak co do diesla to PSA jest najlepsze na świecie
28 lip 17 20:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~t Użytkownik anonimowy
~t
No photo ~t Użytkownik anonimowy
do ~tomcio:
No photo ~tomcio Użytkownik anonimowy
28 lip 17 08:26 użytkownik ~tomcio napisał
Auto sportowe z automatycznym ręcznym zamiast zwykłej dźwigni to pomyłka.
A gdzie takie rewelacje przeczytałeś? No bo sam tego nie wymyśliłeś.
28 lip 17 11:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej