Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porsche Cayenne - mniejsza masa, więcej wigoru

1 wrz 17 10:12

Wygląda niemal jak poprzednik, ale jest bardziej mocarny pod maską, do tego mniej waży. Mieliśmy już okazję podróżować nowym Cayenne’em. Wniosek? Żaden inny SUV nie może się z nim mierzyć pod względem sportowego charakteru.

Udostępnij
0
Skomentuj

Maska, wloty powietrza czy kształt szyb prezentują się niemal tak samo, jak w poprzednim modelu. Trzeba się przyjrzeć dwa razy, żeby poznać, że to jedzie nowy Cayenne. Tył okraszono ledowymi lampami. To znak rozpoznawczy Porsche, tak jak reflektory z czterema punktowymi lampami, które poprzedzającemu autu dają znak, by opuściło lewy pas autostrady.

Jak na Porsche futurystycznie prezentuje się kokpit z zaznaczonymi poziomymi liniami i mocno przeszkloną środkową konsolą. Podobnie jak w Panamerze, także i tutaj zamontowano dotykowy ekran, za pomocą którego są obsługiwane infotainment oraz klimatyzacja.

Podczas debiutu pojawią się trzy benzyniaki: 3-litrowe doładowane V6 o mocy 340 KM, V6 biturbo o pojemności 2,9 l oraz mocy 440 KM, a także 4-litrowe V8 biturbo, generujące 550 KM. W późniejszym czasie dołączy hybryda plug-in – najpierw bazująca na V6 biturbo, a następnie na V8. Moc układu ma wynosić około 700 KM. Na tę chwilę nie wiadomo czy i kiedy do gamy trafią silniki Diesla. Niezależnie od motoru napęd jest przekazywany za pomocą 8-biegowego „automatu” ZF.

Teraz Cayenne będzie zbudowany na platformie MLBevo, którą wykorzystano też w Audi Q7 i Bentleyu Bentaydze. Płyta występuje z dwoma wariantami rozstawu osi. W Cayennie wykorzystano krótszą z nich.

I bardzo dobrze, bo to nie ma być rodzinny model, lecz sportowy SUV. Auto zapewnia dynamikę, jakiej jeszcze nie było w segmencie SUV-ów. Cayenne precyzyjnie wykonuje polecenia prowadzącego, silnik zachowuje się jadowicie, a podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nadwozie niemal się nie przechyla.

Porsche Cayenne - w punkt

To jest super. Jest lżejszy i mocniejszy.

To nie wyszło. Podczas debiutu zabraknie diesla.

Efekt WOW! Wyjątkowo futurystyczny kokpit.

Kto to kupi? Zamożni fani mocnych SUV-ów.

Porsche Cayenne - naszym zdaniem

Cayenne ma nową platformę i silniki, a do tego jest lżejszy i bardziej dynamiczny. Jednocześnie kształty Porsche subtelnie wyostrzono.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej