Odkąd rozpoczęliśmy testy długodystansowe, przebadaliśmy około 180 pojazdów. Początkowo kandydaci do tego sprawdzianu musieli pokonać 50 tys. km, ale później przebiegi aut wydłużyliśmy do 100 tys. km.
Obecnie większość testów długodystansowych odbywa się na takiej trasie, ale są wyjątki. Przykładowo Opel Astra III i VW Golf V musiały przejechać po 200 tys. km. Od 2000 roku prowadzimy ranking testowanych pojazdów. Przyznajemy im punkty karne za problemy techniczne. Najlepszy jest ten samochód, który uzyska ich najmniej. Zwycięzcy i przegrani są wyłaniani w ramach klasy, ale przedstawiamy też najlepsze i najgorsze auto całego zestawienia.
Jak przebiegają nasze testy? Przed rozpoczęciem sprawdzianu oraz krótko przed końcem założonego dystansu badamy samochody pod względem przyspieszenia, drogi hamowania, głośności we wnętrzu oraz zużycia paliwa.
W trakcie testu prowadzony jest dziennik, w którym poszczególni kierowcy wpisują wrażenia z jazdy, zalety i wady pojazdów oraz odnotowują ewentualne problemy techniczne.
Wyniki testów długodystansowych pokazują, że marki uznane za solidne i bezawaryjne też potrafią zawieść. Przykładem jest Mercedes ML oraz pojazdy Volkswagena, które okazały się najgorsze aż w czterech klasach, a w dodatku Touran to przegrany całego zestawienia.
Dobrą jakość po raz kolejny potwierdziły samochody japońskie. A co Wy sądzicie o wynikach naszego rankingu? Czy to zestawienie może być pomocne np. przy wyborze samochodu? Zapraszamy do dyskusji.