Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Renault Scenic - komfortowy van na 20-calowych kołach

23 wrz 16 14:07

Wielkie, 20-calowe koła w standardzie. Zupełnie nowe systemy bezpieczeństwa, opcja hybrydy i bogate wyposażenie. Renault wprowadza 4. generację modeli Scénic i Grand Scénic. Konkurencja ma się czego bać

Udostępnij
0
Skomentuj

Upływ czasu jest nieubłagany. Od czasu premiery kompaktowego minivana Renault Megane Scenic minęło już 20 lat. Samochód po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 1996 roku, gdy Wisława Szymborska została uhonorowana nagrodą Nobla. Teraz pora na czwartą generację jednego z najpopularniejszych minivanów w Europie. Francuzi od razu pokazali obie wersje: Scenic i większą Grand Scenic. Sprawdziliśmy je podczas pierwszych jazd we francuskiej Akwitanii.

Renault chwali się, że wraz z czwartą generacją odnowiło koncepcję minivana i że teraz daje on możliwość bogatszej konfiguracji wnętrza, a także ma większy rozstaw osi, system Hybrid Assist (łączy silnik spalinowy z elektrycznym) czy opcjonalne wyposażenie, jak: adaptacyjne światła drogowe, wspomaganie parkowania, wygodne składanie tylnych foteli One Touch Folding i system multimedialny R-Link 2. Na tym jednak nie koniec – pozostają jeszcze kwestie bezpieczeństwa.

Czy ktoś jeszcze pamięta, co oznacza nazwa Scenic? To skrót od Safety Concept Embodied in a New Innovative Car, czyli jak twierdzi sam producent: „koncepcja samoistnego bezpieczeństwa w nowym innowacyjnym samochodzie”.  Po 20 latach oznacza to kolejne nowości, wśród których Renault najbardziej chwali się aktywnym systemem wspomagania hamowania AEBS z funkcją wykrywania pieszych. Działa w zakresie prędkości od 7 do 60 km/h i opiera się na pracy przedniej kamery oraz radaru. Jego działanie jest dość łagodne dla kierowcy i pasażerów, gdyż zanim rozpocznie silne hamowanie aż do zatrzymania, uruchamia alarmy akustyczny i wizualny. Scénic zyskał też system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz funkcję utrzymywania pasa ruchu (Lane Keeping Asistant), działającą w zakresie prędkości od 70 do 160 km/h. Działa znacznie delikatniej niż u konkurencji, co należy traktować jako atut, a nie powód do krytyki.

Scénic urósł. Jest dłuższy (40 mm), szerszy (20 mm) i wyższy (o 13 mm). I porusza się na bardzo dużych kołach (aż 20 cali!). Ten rozmiar jest jedynym dostępnym w ofercie (Francuzi obiecują, że koszt opon będzie porównywalna z odmianami 17 calowymi). Standardowa szerokość 195 mm, a profil – 55. Mimo dużych kół zawieszenie pracuje bardzo sprężyście i komfortowo nawet na gorszej nawierzchni. Na wygodę nie sposób narzekać – zachowano ulubiony przez wielu efekt płynięcia nawet po dużych nierównościach remontowanych dróg (przekonaliśmy się o tym podczas jazdy po remontowanej drodze w Bordeaux, która niczym nie różni się od naszych rodzimych odcinków zapomnianych przez lokalne władze jak i Unię). I nie okupiono tego gorszą precyzją ani zwiększonym hałasem – wyciszenie kabiny od odgłosów pracy zawieszenia i szumu w trakcie jazdy jest bardzo dobre. Nawet podczas jazdy autostradą nie trzeba podnosić głosu w trakcie rozmowy.

Na ciasnotę we wnętrzu nie sposób narzekać, szczególnie z przodu. Z tyłu jest już gorzej – o miejscu dla dorosłej osoby pomiędzy fotelikami dla dzieci można właściwie zapomnieć. Na pocieszenie pozostaje sporo miejsca na drobiazgi. Łączna pojemność schowków wynosi 63 litry. To dużo. Kto jednak przesiądzie ze Scenica 2 generacji może być nieco zawiedziony, gdyż w starszym modelu miał do dyspozycji schowki o łącznej pojemności aż 91 litrów. Trzeba jednak przyznać, że Renault zadbało o funkcjonalność. Duża klimatyzowana wysuwana szuflada przed pasażerem zmieści aż 11’5 litra, czyli bez problemu pomieści kilka butelek wody. W podłodze zmieszczono 4 schowki. A w stolikach Easy Life (dorosłym będzie ciasno na kolana po rozłożeniu stolików) dodatkowe miejsce na przenośną konsolę gier, telefon czy drobne zabawki. Nie zapomniano także o miłośnikach tabletów – by dziecko mogło spokojnie korzystać ze sprzętu przez całą podróż dodano dwa gniazda USB do ładowania. To świetny pomysł.

Do wyboru są dwa silniki benzynowe (115 i 130 KM) oraz trzy wysokoprężne (110, 130 i 160 KM). Renault szacuje, że w naszym kraju większą popularnością będą się cieszyły benzynowe jednostki TCe, a za granicą – diesel dCi 110 KM. Jedynie w przypadku Grand Scénica silniki Diesla mogą stanowić większość sprzedaży. We Francji sprawdziliśmy dwie najmocniejsze wersje: TCe 130 KM oraz diesla (160 KM), który dobrze radził sobie z cięższym Grandem.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że już pod większym obciążeniem (3-4 dorosłe osoby, dziecko, bagaż) samochód stanie się nieco mniej dynamiczny, podobnie w przypadku TCe 130 KM. Moc jednak jest harmonijnie rozwijana, więc nikt nie powinien narzekać na dyskomfort – nawet bardziej dynamicznie jeżdżący kierowcy.

Reakcja na mocne wciśnięcie pedału gazu jest dość spokojna. Nawet w przypadku najmocniejszej wersji nikt nie będzie się skarżył na wciskanie w fotel. Trudno się dziwić, gdyż Grand Scenic dCi 160 waży aż 1660 kg (jest o 120 kg cięższy od krótszej odmiany). Łatwo zatem o wrażenie, że krótszy i lżejszy Scenic z silnikiem benzynowym 1.2 TCe 130 KM jest bardziej dynamiczny niż Grand Scenic ze 160 konnym dieslem. Żadna nie ma jednak aspiracji sportowych i wymaga od kierowcy cierpliwości.

Renault Scenic - to nam się podoba

Mimo że segment vanów nie ma się najlepiej, Renault stworzyło nowoczesne auto z większością dostępnych systemów bezpieczeństwa.

Renault Scenic - to nam się nie podoba

Szkoda, że przy okazji projektowania nowego auta zmniejszyła się pojemność schowków na drobiazgi. Kiedyś było to aż 91 litrów, dziś – 63.

Renault Scenic - nasza opinia

Renault Scénic jest dobrze wykonany, świetnie wyposażony, komfortowy. Zapowiada się kolejny minivan, który będzie kupowany oczami. Niestety, nie znamy jeszcze polskich cen – trzeba będzie poczekać kilka tygodni...

Renault Scenic - dane techniczne

Silnik t.benz. R4
Pojemność silnika 1197 cm3
Moc 132 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/2000 obr./min
Napęd na koła przednie
Długość/Szerokość/Wysokość 4407/1866/1645 mm
Pojemność bagażnika 506-1554 l
Masa własna 1505 kg
Pojemność zbiornika paliwa 52 l
Prędkość maksymalna 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Średnie zużycie paliwa 5,8 l/100 km
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~famfa Użytkownik anonimowy
~famfa :
No photo ~famfa Użytkownik anonimowy
Renault to jedne z najpiękniejszych samochodów "nowej ery" ma swój styl, vw, audi, skoda, bmw, mercedes, kia itp wyglądają bardzo podobnie a to jest inne :-) mam nadzieje, ze kiedys zrobią cos dużego, komfortowego i nowoczesnego jak Espace :-)
24 wrz 16 12:48 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
~arek :
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
Bardzo brzydkie wnętrze, ciekawe z jakich materiałów to jest zrobione, widzę samo tworzywo sztuczne. Z tyłu mało miejsca, stoliki w oparciach foteli praktycznie tylko dla dzieci. Z zewnątrz auto ładne, ciekawe. Niestety ja uważam że większość czasu spędza się w aucie a nie na parkingu oglądając je, no chyba że ktoś chce pokazać się zazdrosnym sąsiadom, dlatego dla mnie auto musi być przede wszystkim ładne w środku, dobre materiały, nie tylko "plastik", laguna III może być tego wzorem.
24 wrz 16 14:57 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Georgios Użytkownik anonimowy
~Georgios :
No photo ~Georgios Użytkownik anonimowy
Piekna linia nadwozia. Podoba mi sie. Jednak oddalbym wszystkie te systemy (ktore wg. mnie sa niepotrzebne) , za stary BARDZO DOBRY silnik 2.0 benzyna. Ten z turbo 177 KM bylby The best. Stary ale jary - bezawaryjny. Bo nie wierze, ze te 1.2 pociagnie dluzej z pelnym obciazeniem. Nie wyobrazam sobie wyprzedzanie na autostradzie taka kosiarka. Brak 3-ch osobnych foteli w drugim rzedzie to kolejny grzech renault. No i te 20". Po co?! Juz boje sie zapytac jaka bedzie cena zimowek. Renault strzela sobie w kolana. Zalamka.


23 wrz 16 17:57 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rus1 Użytkownik anonimowy
~Rus1 :
No photo ~Rus1 Użytkownik anonimowy
Bardzo podoba mi się nowa stylistyka modeli Renault oraz przestrzeń w nowych modelach i nieszablonowe podejście do klimatu wnętrza. Scenic poszedł dobrym kierunku, jak ktoś spodziewa się bardziej tradycyjnych modeli w środku to ma opcje na modele Nissana, Infinity lub nawet Dacie, które nie wchodzą sobie na rynku w paradę. Wnętrze z tabletem bardzo mi się podoba, ale jeżeli deska ma skrzypieć jak miejscami w nowych modelach to lepiej niech to dopracują.
25 wrz 16 11:18 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdj do Użytkownik anonimowy
~zdj do :
No photo ~zdj do Użytkownik anonimowy
Szkoda, ze nie ma 3 foteli w drugim rzędzie, bo mialem scenic I, scenic II, teraz grand scenic II i każdy chwali takie rozwiązanie, ale samochód prezentowany bardzo interesujący.
24 wrz 16 12:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maniak Użytkownik anonimowy
~Maniak :
No photo ~Maniak Użytkownik anonimowy
Znowu ten sposób pisania artykułu najpierw jest dobry... ale ma wadę. Ciekawe dlaczego tak nie jest pisane o skodzie, tam zawsze jest bardzo dobrze i pięknie.
25 wrz 16 07:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdj11 Użytkownik anonimowy
~zdj11 :
No photo ~zdj11 Użytkownik anonimowy
wreszcie normalne zegary, tylko po co ten wielki tablet od chińczyka??? jak się popsuje to nawet auta nie uruchomisz.
24 wrz 16 15:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cypek Użytkownik anonimowy
~Cypek :
No photo ~Cypek Użytkownik anonimowy
Oglądałem dzisiaj w salonie, mam 189cm wzrostu, po ustawieniu fotela kierowcy pod siebie zasiadłem z tylu... tzn zasiadłbym, gdybym się zmieścił. Te stoliki nawet złożone nie pozwalają tam normalnie usiąść, nawet pomimo tego ze tylna kanapa była na Mac odsunięta do bagażnika.
No i cena...
Sorry, ale wolałbym chyba dołożyć kilka tysi i wziąć espace z 2016 niż scenica
16 sty 17 23:25
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kolono Użytkownik anonimowy
~kolono :
No photo ~kolono Użytkownik anonimowy
van a z tyłu miejsca jak na lekarstwo , bez sensu samochód w takim razie, van z ciasnotą hehe, a kierowcy nie dało się jeszcze bardziej do tyłu w tym samochodzie upchać ?
11 paź 16 21:05
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mirek Użytkownik anonimowy
~Mirek :
No photo ~Mirek Użytkownik anonimowy
Opon 195/55/20 nie ma w ofercie na Polskim rynku
26 wrz 16 10:47 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej