Renault Twingo GT - miejska rajdówka

16 wrz, 14:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Sportowa wersja czasem musi się zadowolić tylko nowym designem. Renault Twingo GT ma mocniejszy silnik, zmienione zawieszenie i poprawioną stylistykę.

Segment A nie ma u nas zbyt dużego wzięcia. Nic dziwnego, gdyż za niewiele więcej pieniędzy można kupić większe, bardziej wszechstronne auto. Nie oznacza to jednak, że w klasie maluchów nie ma ciekawych propozycji. Do takich można zaliczyć Renault Twingo GT.

Renault Twingo GT: z pewnością nie jest to wersja dla każdego! Renault Twingo GT: z pewnością nie jest to wersja dla każdego! Foto: Adam Mikuła / Newspix

Renault Twingo GT - nadwozie: mała karoseria nabrała uroku - przyciemniane szyby, niskie zawieszenie z 17-calowymi kołami, elementy dekoracyjne w kabinie, tapicerka z elementami skóry. Oczywiście, są też istotne ograniczenia – przy szerokości wnętrza 1365 mm producent, choćby chciał, nie zmieści porządnych sportowych foteli, tylne szybki można tylko uchylić, a powiew taniości czujemy nawet w odgłosach zamykanych drzwi.

Śmiała koncepcja z silnikiem z tyłu (czy to nie Renault przekonywało kiedyś, że to przedni napęd oszczędza miejsce?) powoduje, że na bagaż nie ma nadzwyczaj dużo miejsca, za to w pracy będziecie mieli… podgrzane kanapki.

Renault Twingo GT - silnik: 109 KM to niby nic nadzwyczajnego, zwłaszcza że ta moc pochodzi z trzech cylindrów. Ale przecież samochód waży niespełna tonę – na każdego konia przypada 8,8 kg. Osiągi można uznać za akceptowalne, choć nie powalające.

Wrażenie jest potęgowane dużym hałasem i twardym zawieszeniem silnika, przez które całe auto drży, a kierowca czuje się jak w rajdówce. Korzystne spalanie: od 5,5 do 7,5 l/100 km.

Renault Twingo GT jako jedyny występuje ze 109-konnym silnikiem. Renault Twingo GT jako jedyny występuje ze 109-konnym silnikiem. Foto: Adam Mikuła / Newspix

Renault Twingo GT - prowadzenie: twarde, obniżone zawieszenie, duże koła – to na pewno nie sprzyja długim podróżom ani jeździe po dziurawych drogach. Ciekawostka: opony z tyłu są większe (szerokość 205 mm, z przodu 185 mm) i mają profil ledwo 40. Nie można wyłączyć ESP – trochę szkoda tylnego napędu…

Renault Twingo GT - koszty: 55 900 zł za małe auto to sporo, ale z drugiej strony jest to nie najgorsza cena za możliwość wyróżnienia się na uniwersyteckim parkingu. Mimo to na polskim rynku sukcesu raczej nie wróżymy.

Renault Twingo GT - dane techniczne:

Silnik t.benz./R3/12
Pojemność skokowa (cm3) 898
Moc maksymalna (KM/obr./min) 109/5750
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 170/2000
Napęd/skrzynia biegów tylny/man. 5
Prędkość maks. (km/h) 182
Pojemność bagażnika (l) 219-980
Rozstaw osi (mm) 2492
Dł./szer./wys. (mm) 3595/1647/1557
Cena testowanej wersji (zł) 55 900

Renault Twingo GT - wyniki testu:

Przyspieszenie 0-50 km/h (s) 3,4
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,6
Elastyczność 60-100 km/h (s) 7,2 (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h (s) 11,5 (5. bieg)
Masa własna/ładowność (kg) 965/420
Rozdział masy przód/tył (proc.) 44/56
Średnie spalanie (l/100 km) 6,3
Zasięg (km) 550
Średnica zawracania (m) lewo/prawo 8,9/8,9
Dr. ham. 100-0 km/h (m) zimne/rozgrzane 37,2/37,8

Renault Twingo GT - naszym zdaniem

Zalety każdego Renault Twingo to małe gabaryty i niewielki promień skrętu. Nie kupujcie jednak wersji GT zamiast klasycznego Twingo! Samochód hałasuje i jest zbyt twardy. To jednak ciekawa propozycja dla kierowcy jeżdżącego po mieście i szukającego „rajdowych” wrażeń.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~nxcv Użytkownik anonimowy
~nxcv :
No photo ~nxcv Użytkownik anonimowy
9,6 do setki ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
17 wrz 09:29 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
~EdwardF1
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
do ~Motofun:
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
17 wrz 21:19 użytkownik ~Motofun napisał
W końcu producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, informacja z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Myślę, że ta informacja
Żenujące, że tam dążą do postępu a w Polsce pseudo-mądrzy walczą z niepodważalnym faktem, ale tymi nie należy się przejmować, ponieważ należą do judaszowej mniejszości! Pekin / Chiny w 2016 roku swoim rozporządzeniem wprowadziło S X 6 0 0 0 do pilotażowego przeprowadzenia badania w służbach miejskich, firmie autobusowej – 30 autobusów, TAXI! Stwierdzono, średnio mniejszą emisję spalin o 15%, CO2 o 17%. Mniejsze zużycie paliwa o 8% i oleju >50%. Wyniki trafiły już do odpowiedniego ministra w Rządzie Chin! Czy to nie najwyższy czas pomyśleć też o naszych Polskich miastach z gęstym powietrzem?
17 wrz 22:36 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~twingo gt Użytkownik anonimowy
~twingo gt :
No photo ~twingo gt Użytkownik anonimowy
Ale spod świateł możesz wyrwać do przodu zadziwiając innych kierowców, szczególnie tych jeżdżących pełnoletnimi BMW! A poza tym takim samochodzikiem możesz mknąć slalomem (jeśli potrafisz) między innymi samochodami, zmieniać pasma ruchu prawie jak motocyklista! Żaden ałdi czy inne beema tego nie potrafi bo po prostu nie zmieści się swoimi wymiarami, a zaparkować też możesz prawie jak smart!
16 wrz 18:54 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
Miejska rajdowka? Ha ha ha przecież w terenie zabudowanym obowiązuje do 50 km/h. Wiec po co?!
16 wrz 18:04 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Madamfly Użytkownik anonimowy
~Madamfly :
No photo ~Madamfly Użytkownik anonimowy
Pierwsze twingo to było coś (może dlatego, że projekt skradli BOR z Bielska). A teraz to jest kolejna wariacja nt niepotrzebnego autka. I ta cena. Porażka
17 wrz 21:47 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MOTORMANN Użytkownik anonimowy
~MOTORMANN :
No photo ~MOTORMANN Użytkownik anonimowy
Odniosę się do kanapek wożonych w bagażniku.Jeżdżę twingo 09 turbo 90KM,i do pracy nie wożę podgrzanych kanapek.
17 wrz 18:05 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~baldrick Użytkownik anonimowy
~baldrick :
No photo ~baldrick Użytkownik anonimowy
Chciałem kupić to Reno albo GT żonie, ale powiedziała, że do auta z trzema cylindrami nigdy nie wsiądzie.
17 wrz 10:29 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
Bez sensu silnik z tyłu. A mogło być to fajne autko tak jak jedynka.
16 wrz 21:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~huh Użytkownik anonimowy
~huh :
No photo ~huh Użytkownik anonimowy
doskonała pojemność, dla motocykla
17 wrz 07:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~EdwardF1:
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
17 wrz 22:36 użytkownik ~EdwardF1 napisał
Żenujące, że tam dążą do postępu a w Polsce pseudo-mądrzy walczą z niepodważalnym faktem, ale tymi nie należy się przejmować, ponieważ należą do judaszowej mniejszości! Pekin / Chiny w 2016 roku swoim rozporządzeniem wprowadziło S X 6 0 0 0 do pilotażow
bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot, bełkot....
a tak naprawdę żENUJĄCA REKLAMA ŻERUJĄCA NA NIEWIEDZY I GŁUPOCIE!
18 wrz 23:28
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Test Renault Twingo GT

Twingo prowadzi się pewnie, oczywiście, jak na mały samochód – rozstaw osi ma mniej niż 2,5 m.

Renault Twingo GT - miejska rajdówka (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego