Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Seat Arona - nowa nadzieja Seata

24 paź, 17:02
Udostępnij
0
Skomentuj

Seat Arona jest większy o kilka centymetrów od Ibizy wzdłuż i wszerz. Tyle wystarczyło, żeby powstał przestronny i pakowny samochód. Oto wrażenia z pierwszych jazd wersjami z silnikami benzynowymi.

Seat Ibiza to za mało? Jest Arona. Hiszpanie debiutują z małym crossoverem i mają spore szanse na sukces. Według prognoz zapotrzebowanie na nieduże crossovery i SUV-y będzie rosnąć. Tylko w zeszłym roku w Europie sprzedano ponad 1,26 mln egzemplarzy. W ciągu kilku najbliższych lat popyt może sięgnąć nawet ponad 2 mln rocznie.

Arona może się podobać. Choć bardzo przypomina popularną Ibizę, to jednak nie razi nienaturalnymi proporcjami. To po prostu Ibiza na sterydach. Cieszy jednak nie tylko oko. Wystarczyło zaledwie kilkadziesiąt milimetrów wzdłuż i wzwyż, by w porównaniu z Ibizą zyskać wyraźnie więcej przestrzeni. Arona mierzy 413,8 cm długości, 178,7 cm szerokości i 154,3 cm wysokości. Dzięki temu oferuje imponujący bagażnik o pojemności aż 400 l. To o 45 l więcej niż w Ibizie. I o 20 l więcej niż w Leonie! A to nie wszystko.

Seat Arona Seat Arona Foto: Auto Bild

W kabinie jest sporo miejsca. Z przodu nawet wysokie osoby nie mają powodów do narzekań na brak przestrzeni nad głową. Z tyłu jest podobnie. Nie będziemy obijać głowy o dach. Także na kolana i stopy jest wystarczająco przestrzeni dla rosłych osób (chyba że z przodu usiądzie dryblas mierzący ponad 185 cm). Trzeba tylko przywyknąć do wyżej poprowadzonej linii okien. Dzieci w fotelikach muszą zadzierać głowę mocniej do góry.

Oczywiście, we wnętrzu nie sposób uniknąć podobieństw do innych modeli z Grupy VW. Deska rozdzielcza jest właściwie taka sama, jak w Ibizie i bardzo podobna do tej w Polo. Twardych tworzyw jest dużo, choć ich jakość i spasowanie nie budzą zastrzeżeń.

Seat Arona - dobra jakość wykończenia

W nowych egzemplarzach nic nie trzeszczy ani nie pojękuje podczas jazdy po gorszej nawierzchni czy progach zwalniających. To również zasługa przyjemnie zestrojonego zawieszenia. Przy standardowym i 17-calowych kołach Aronę prowadzi się pewnie, delikatnie przechyla się tylko na boki. Zaskakujące, że wersja FR na 18-calowych felgach i z regulowanym zawieszeniem ma tendencję do lekkiego bujania.

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję wypróbować trzycylindrowy silnik 1.0 TSI (115 KM) oraz nowy 1.5 TSI o mocy 150 KM. Pierwszy dobrze radzi sobie z autem o masie niemal 1200 kg. Chętnie reaguje na każde wciśnięcie gazu. Nie jest przy tym zbyt hałaśliwy. O deklarowanym zużyciu paliwa można jednak zapomnieć. Seat obiecuje ok. 5 l na 100 km. Na krętych drogach wokół Barcelony, na których nie brakuje wspinaczki i trzeba co chwilę zwalniać, uzyskaliśmy średnie zużycie ok. 6,5 l/100 km. Przy dynamicznej jeździe – 10 l. Podobnie jest w przypadku wersji 150 KM, która, o dziwo, nie sprawia wrażenia tak żwawej, jak słabsza 1.0. Na co dzień 115-konny silnik powinien w zupełności wystarczyć.

Seat Arona - w punkt

To jest super. Duża ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż. Żwawy silnik 1.0/115 KM.

To nie wyszło. Sporo twardych tworzyw. Tendencja do bujania w wersji FR.

Efekt WOW! Bardzo bogate wyposażenie i spora liczba asystentów wspomagających kierowcę.

Kto to kupi? Odbiorcy, którzy oczekują więcej przestrzeni od modeli miejskich i bardziej bojowego wyglądu.

Seat Arona - naszym zdaniem

Moda na crossovery ma swoją cenę. Oznacza dopłatę nawet ponad 20 000 zł w porównaniu z autami klasy B. Chętnych jednak nie brakuje i nie będzie brakować.

Seat Arona 1.0 TSI - dane techniczne

Silnik benzynowy R3 turbo
Pojemność 999 cm3
Moc 115 KM/5000-5500 obr./min
Maks. moment obrotowy 200 Nm/2000-3500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokość/wysokość 4138/1780/1552 mm
Bagażnik 400 l
Masa własna 1187 kg
Prędkość maksymalna 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Spalanie średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km
Cena 72 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Ten model jak każdy w palecie VAG drętwy, kanciasty i bez detali co cieszą. Może spasowanie i tworzywa lepsze miejscami niz konkurencja, ale reszta toporna i ten design przy autach francuskich lub nawet włoskich wypada blado. Za te pieniądze można oczekiwać więcej i z silniejszym silnikiem.
26 paź 01:11 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Vmax Użytkownik anonimowy
~Vmax :
No photo ~Vmax Użytkownik anonimowy
Fala hejtu na wszystko co vw w. Ludzie vw nudne? Vw robi auta z gadżetami czyli jak powinno być. A nie gdzety z autem. Jak obrzydliwy tani caktus. To kwestia gustu. Ale czyz nie jest tak ze vw robi auta a nie ufo? Nawet t rock co jest gadzeciarski wyglada jak samochód a nie jak konkurencja, a wy dalej wylewajcie pomyje na 1.9 tdi bo jest klekoczace ale soe nie psuje, ktora inna marka zrobila tak nieśmiertelnego disla? Rzadna... Czyli zlosc do vw za to ze jest lepsze od reszty.. Zawsze tak jest ze nie lubi sie tego siada co ma lepsze auto wiekszy dom, pozdro hejterzy
26 paź 21:11 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
38%
62%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
~Rrr :
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
Jeżeli musisz się ukarać produktem grupy VAG jaki racjonalny argument przemawia za seatem?
24 paź 17:51 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~k. Użytkownik anonimowy
~k. :
No photo ~k. Użytkownik anonimowy
Zaletą tych wszystkich crossoverow jest tylko lepsza widoczność do przodu z powodu wyżej umiejscowionego fotela. Reszta, łącznie z gorszymi wlasciwosciami jezdnymi z powodu przesunięcia środka ciężkości to przerost formy nad treścią. Osobiście za taką kwotę kupuję używaną limuzynę mercedesa i cieszę się jazdą.
28 paź 08:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Red hed Użytkownik anonimowy
~Red hed :
No photo ~Red hed Użytkownik anonimowy
Ja tam jezdze seatem i jestem takim wariatem i mi to pasuje a jak komuś nie to niech się pocaluje
27 paź 17:01 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam R Użytkownik anonimowy
~Adam R
No photo ~Adam R Użytkownik anonimowy
do ~Rah91:
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
26 paź 01:11 użytkownik ~Rah91 napisał
Ten model jak każdy w palecie VAG drętwy, kanciasty i bez detali co cieszą. Może spasowanie i tworzywa lepsze miejscami niz konkurencja, ale reszta toporna i ten design przy autach francuskich lub nawet włoskich wypada blado. Za te pieniądze można oczekiw
Jakie włoskie auta masz na myśli ? klony F500 ? a może Tipo, ale to nie ten segment ! Właśnie zamówilem Golfa w wersji Comfortline z silnikiem 1.4 125 km, świetnie zrobione auto i super jeździ, teraz mnie pocałójta :)
27 paź 22:32 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~J Użytkownik anonimowy
~J :
No photo ~J Użytkownik anonimowy
A jaki za toyota? Bo niczym sie nie wyroznia, jest cienka we wszystkim w porownaniu do reszty. Wole seata
24 paź 20:53 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
nadzieja, ze silnik i skrzynia wytrzymaja chociaz polowe tego co w polonezie a spalanie oleju bedzie tylko 1/4 tego ile spali benzyny ;)
26 paź 12:29 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kim Dzwon Użytkownik anonimowy
~Kim Dzwon :
No photo ~Kim Dzwon Użytkownik anonimowy
20 lat temu seat to było dobre auto i tanie. Dzisiaj zostało tylko auto.
28 paź 16:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
do ~Rrr:
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
24 paź 17:51 użytkownik ~Rrr napisał
Jeżeli musisz się ukarać produktem grupy VAG jaki racjonalny argument przemawia za seatem?
Kolor nadwozia.
25 paź 09:46 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Seat Arona

Arona 1.0 TSI ma mniej bojowy wygląd niż wersja FR. I pewnie się ją prowadzi.

Seat Arona - nowa nadzieja Seata (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego