CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Seat Leon Cupra: tak szybka jeszcze nie była

20 lut, 19:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Seat Leon Cupra przeszedł właśnie lifting, który przyniósł mu dodatkowe 10 koni, a w wersji kombi także napęd na obie osie. Leon Cupra trafił już do sprzedaży

Na początku małe wyjaśnienie – Seat tytułuje obecnego Leona Cuprę najmocniejszym seryjnym Seatem w historii firmy, ale w historii była już mocniejsza, 310-konna Cupra. Sęk w tym, że tamto auto należało do krótkiej limitowanej serii, a obecny Seat Leon Cupra jest samochodem jak najbardziej seryjnym.

Nazwa Cupra wzięła się od Cup Racing. Między 2013 i 2016 rokiem sprzedano łącznie 21 901 sztuk tego modelu – całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę, że były to auta najdroższe ze wszystkich Seatów. Po liftingu cywilnej wersji Leona także sportowa odmiana przeszła facelifting. Z zewnątrz zmieniły się detale: przedni i tylny zderzak, podwójna rura wydechowa otrzymała chromowaną końcówkę, seryjne są także czerwone zaciski hamulcowe. Bez dopłaty w Leonie Cuprze dostaniemy też pełne reflektory LED.

W środku pojawił się nowy, 8-calowy wyświetlacz, zniknęła za to klasyczna dźwignia hamulca ręcznego (zastąpił ją elektryczny hamulec pomocniczy). Nastrojowe oświetlenie 300-konnej Cupry ma aż 8 barw do wyboru. Skórzane obicia siedzeń (połączone z alcantarą, kierownicy i mieszka biegów zszyte są białą nicią. Sportowe lub kubełkowe fotele wymagają dopłaty (8400 lub 5500 zł).

Jak jeździ Seat Leon Cupra po liftingu?

No cóż, dodatkowe 10 koni w stosunku do poprzedniczki jest w zasadzie niezauważalne. Elektronika robi co może, by jak największy procent mocy był właściwie wykorzystany i na suchej nawierzchni – trzeba przyznać – udaje jej się to.

Adaptacyjne zawieszenie sprawia, że w zależności od potrzeb samochód może mieć wyraźnie sportowe zacięcie (tryb Cupra), albo na ile przy takim układzie się da – nastawy komfortowe. Oczywiście, nie ma co liczyć na jazdę jak w komfortowej limuzynie, ale na zniszczonych nawierzchniach układ stara się należycie kompensować nierówności. Zmiana trybu jazdy z Cupra na np. Comfort zmienia także nastawy skrzyni biegów (jeśli auto ma DSG) i dźwięk silnika słyszany w kabinie – sportowe brzmienie dochodzące do uszu kierowcy i pasażerów Cupra zawdzięcza pokładowemu audio.

Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak, gdy wybierzemy wersję kombi (ST), dla której zarezerwowano napęd na obie osie 4Drive (połączony wyłącznie z DSG). Jeżdżąc po torze mieliśmy wrażenie, że w takiej konfiguracji nic nie jest w stanie wyprowadzić tego auta z równowagi i dopiero w tej odmianie czuć, co może zdziałać 300 koni pod maską! Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s (odmiana 5d, ze skrzynią DSG potrzebuje 5,7 s, a ze manualną, 6-stopniową skrzynią 5,8 s).

Seat Leon Cupra trafił już do sprzedaży. Wersja 3-drzwiowa SC kosztuje od 128 300 zł, wersja 5-drzwiowa od 129 800 zł, a kombi ST – 133 400 zł. Topowa odmiana z napędem na obie osie i skrzynią DSG to wydatek 156 900 zł.

Seat Leon Cupra 300 - dane techniczne

Silnik R4 2.0 TSI

Pojemność 1984

Moc 300 KM przy 5500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1800 obr./min

Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9-6 s (w zależności od wersji karoseryjnej i skrzyni biegów)

Średnie zużycie paliwa l/100 km 6,8-7,2 l (w zależności od wersji karoseryjnej i skrzyni biegów)

Wymiary (mm) 4281/1816/1435 (5d); 4548/1816/1431 (ST)

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
Silnik nadal z żłopie olej w ilości 1L na 1000km? Dziękuję już nawet Koreańska konkurencja jest lepsza.
21 lut 06:53 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fart Użytkownik anonimowy
~Fart :
No photo ~Fart Użytkownik anonimowy
Już widzę to zużycie paliwa?!
20 lut 22:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andy Użytkownik anonimowy
~andy :
No photo ~andy Użytkownik anonimowy
kolega ma poprzedni model z 290 KM i mowi ze srednio pali mu 9,6 l/100km wiec te wartosci podane w artykule mozna wlozyc miedzy bajki
22 lut 21:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aris Użytkownik anonimowy
~Aris :
No photo ~Aris Użytkownik anonimowy
Mitasubisi, Tajota i Leksus najlepszejsze. U nas we wsi takie jerzdzo.
23 lut 05:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~domin Użytkownik anonimowy
~domin
No photo ~domin Użytkownik anonimowy
do ~Krystian:
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
21 lut 06:53 użytkownik ~Krystian napisał
Silnik nadal z żłopie olej w ilości 1L na 1000km? Dziękuję już nawet Koreańska konkurencja jest lepsza.
Mam ten silnik w Superbie. Między wymianami (20 tyś) nic nie dolewałem
21 lut 13:13 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darion Użytkownik anonimowy
~Darion
No photo ~Darion Użytkownik anonimowy
do ~andy:
No photo ~andy Użytkownik anonimowy
22 lut 21:40 użytkownik ~andy napisał
kolega ma poprzedni model z 290 KM i mowi ze srednio pali mu 9,6 l/100km wiec te wartosci podane w artykule mozna wlozyc miedzy bajki
Powiedziałbym, że poniżej 10l/100km w prawie 300 konnym aucie to i tak niezły wynik
23 lut 11:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nik Użytkownik anonimowy
~nik
No photo ~nik Użytkownik anonimowy
do ~Krystian:
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
21 lut 06:53 użytkownik ~Krystian napisał
Silnik nadal z żłopie olej w ilości 1L na 1000km? Dziękuję już nawet Koreańska konkurencja jest lepsza.
Już chyba minęło 7 lat od tego jak silniki TSI "żłopały" olej. To, że Ty męczysz się ze swoim starym TSI to już nie nasz problem...
22 lut 10:07 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Seat

Seat Leon Cupra: tak szybka jeszcze nie była

Seat Leon Cupra przeszedł własnie lifting, który przyniósł mu dodatkowe 10 koni, a w wersji kombi także napęd na obie osie. Leon Cupra trafił już do sprzedaży.

Seat Leon Cupra: tak szybka jeszcze nie była (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego