Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Skoda Rapid 1.0 TSI - czy to lepsza Fabia?

19 lip, 12:25

Skoda Rapid właśnie przeszła delikatną kurację odmładzającą. W wyglądzie zmieniło się niewiele, za to pod maskę trafił 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI. Sprawdziliśmy 110-konną wersję z 6-biegową ręczną skrzynią

Udostępnij
0
Skomentuj

Niby design Skody Rapid pozostał ten sam, a jednak auto wygląda jakoś tak szlachetniej. Rzecz jasna, nawet po liftingu trzeba trochę zainwestować w opcje, żeby model prezentował się tak, jak na zdjęciu. To topowa wersja Style, wzbogacona dodatkowo o: lakier „czerwień Corrida” (500 zł), chromowane listwy na przednim zderzaku i wzdłuż dolnej części szyb (500 zł), 16-calowe czarne felgi (450 zł), przyciemniane tylne szyby (700 zł) i wreszcie też reflektory biksenonowe za 2100 zł. Choć te ceny nie są wygórowane, to jednak nasz testowy egzemplarz po upuście 6500 zł kosztował wraz z innymi opcjami 79 750 zł. Za te pieniądze można mieć też Fabię Combi lub nawet Skodę Octavię.

W porównaniu z Fabią, na której technice bazuje Rapid, rozstaw osi został zwiększony o 13 cm. Odpowiednio swobodniej siedzi się na tylnej kanapie. Bagażnik Skody Rapid jest jednak mniejszy niż we wspomnianych członkach rodziny. W środku rzucają się też w oczy wszechobecne twarde plastiki. Poza nieco za nisko umieszczonym ekranem systemu multimedialnego obsługa Rapida jest genialna w swojej prostocie. Nic tu nie jest przekombinowane, a zamiast tego – czytelne i logiczne. A że nudne? Więcej emocji niż narysowany od linijki kokpit potrafi dostarczać w Rapidzie silnik. Tyle że nie są to wyłącznie pozytywne odczucia.

Trzycylindrowa jednostka warczy donośniej niż jej poprzedniczka z czterema „garami”. 110 KM ciągnie żwawo i równomiernie aż do odcięcia, ale taka charakterystyka sprawia też, że na co dzień trudno się powstrzymać przed mocnym wciskaniem gazu. Na naszej pętli pomiarowej silnik zużył tylko 5,7 l/100 km, co jest na razie najlepszym wynikiem tej jednostki (testowaliśmy ją także w innych modelach koncernu VW i w nich okazała się bardziej paliwożerna). Sprint do „setki” w 9,8 s też imponuje.

Niezmiennie dobre zdanie mamy o zestrojeniu zawieszenia Rapida. Pozwala żwawo brać zakręty, a jednocześnie sprawnie łyka nierówności.

Skoda Rapid - to nam się podoba

Niezły komfort jazdy jak na tę klasę, żwawy silnik, rozsądnie wycenione opcje, pomysłowe rozwiązania z cyklu Simply Clever.

Skoda Rapid - to nam się nie podoba

Miejscami bardzo proste materiały, tylko dwuletnia gwarancja, ekran multimediów mógłby być wyżej umieszczony.

Skoda Rapid - nasza opinia

Skoda Rapid próbuje zdystansować się od klasy małych aut. To prosty i udany model, ale nadal niepełnoprawny kompakt – nie dajcie się zwieść pozorom. Lifting też mógłby być obszerniejszy, bo niewiele się zmieniło.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemnośc skokowa 999 cm3
Moc maksymalna 110 KM/5000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 200 Nm/2000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna 6b/przedni
Prędkość maksymlana 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 7,9/10,6 s (4./5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 11,6/15,3 s (5./6. bieg)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60 dB/67 dB/72 dB
Hamowanie ze 100 km/h 36,0 m (zimne)/36,6 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 5,7 l/100 km
Średnie spalanie producenta 4,5 l/100 km
Pojemność bagażnika 415-1381 l
Długość/szerokość, wysokość 4304/1706/1459 mm
Rozstaw osi 2602 mm
Opony testowanego egz. 215/45 R 16
Masa własna/ładowność 1185 kg/460 kg
Średnica zawracania 11,0/11,1 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji 64 550 zł zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 79 750 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (80)

No photo
No photo ~G&K Użytkownik anonimowy
~G&K :
No photo ~G&K Użytkownik anonimowy
Był czas że Skoda była fajną alternatywą dla ludzi którzy za bardzo nie są pieniężni. Sam kupiłem nową Fabię w 2000 roku. Do tej pory docierą ją zięć.Jednak czasy się zmieniły. Ten co zdecyduje się na kupno tego jeździdła za prawie 80 tyś. musi być niespełna rozumu. Zawsze kupowałem nowe samochody jednak moje poglądy na ten temat mocno ewoluowały, kiedy brat kupił 3,5 letniego Aurisa full wypas tzn hybryda, automat i bajerów bez liku. Przebieg ok 67 tyś. Pewne sprawdzone. Nieskazitelny stan tech i estetyka za 53 tyś. Co wybrać w tym wypadku? Pytanie retoryczne.
30 lip 22:44 | ocena: 95%
Liczba głosów:21
95%
5%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~x666 Użytkownik anonimowy
~x666
No photo ~x666 Użytkownik anonimowy
do ~\:
No photo ~\ Użytkownik anonimowy
30 lip 14:34 użytkownik ~\ napisał
Niestety wiśnie już się skończyły. W astrze 5 lpg nigdy nie będzie.

A z tą pół skórą to pojechałeś. Z pół plastikiem chyba, bo ze skórą ekoskóra nie ma absolutnie nic wspólnego.
Astra V nigdy nie miała silnika 140 KM, jakbyś cokolwiek wiedział o motoryzacji, to być\ś musiał wskazać iiż Astra IV z silnikiem 1.4T ma 140 KM i występuje z fabryczną LPG. Jest to auto o kilka klas bezpieczniejsze (EuroNCAP), z lepszym zawieszeniem. Co prawda dynamika 140 KM jest tylko na poziomie Rapida z silnikiem 110 KM przy sporo wyższym zużyciu paliwa, ale biorąc pod uwagę LPG i dużo niższą ceną to Rapid stanowi w tym porównaniu tylko namiastkę auta.
30 lip 21:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rossi Użytkownik anonimowy
~Rossi :
No photo ~Rossi Użytkownik anonimowy
Niech vag zacznie montować silniki z komarka plus dwie turbiny i kompresor do tego ,to też dobry pomysł nie trzeba wlewać oleju do silnika bo w tej chwili i tak robią silniki dwusuwowe z co najwyżej aspiracjami na czterosuwy,wnioskując po spalaniu oleju. Echhh komedia ,a ludzie dalej się dają nabierać na ten znak handlowy vag czy vw,ojciec dał się nabrać i teraz psioczy.
30 lip 12:31 | ocena: 88%
Liczba głosów:24
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam :
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
Dla porównania: Astra sedan 140km, prawie Full wypas, siedzenia pół-skóra, alu, Klima dwustrefowa. Ogromny sedan z przepastnym bagażnikiem, mega komfort, 4 lata gwarancja. Uwaga: Za 69 tys. I wisienka na torcie: Z fabrycznym LPG. Ostatnia trasa 520km za 60zl. I 10 tys w kieszeni. Są jeszcze chętni na rapida za takie pieniądze?
20 lip 17:35 | ocena: 87%
Liczba głosów:67
87%
13%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oszuści Użytkownik anonimowy
~oszuści :
No photo ~oszuści Użytkownik anonimowy
Jak to jest że WSZYSCY producenci podają spalanie znacznie niższe niż prawdziwe i nikt się tym nie zajmuje Afera ze spalinami która mnie nie kosztuje była na cały świat a jeśli nadmierne spalanie kosztuje mnie przez całą eksploatacje tysiące pln nikogo nie obchodzi Co na to federacja konsumentów!
30 lip 12:47 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
~Tom :
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
Jeżdżę tym toczydlem bo niestety mam to jako auto służbowe
Spaceback z dieslem 1.6 90KM 5 biegów
Auto dobre dla zgreda
Buja się jak amerykańskie sedany z lat 70tych
Ostre wejście w zakręt powoduje to ze tył zaczynsz dogania przód
Auto generalnie dla typowego użytkownika punto 1.4 który jeździ blisko środka jezdni lub 90km/h lewym pasem ekspresowki w......ajac innych
30 lip 12:09 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zabawne Użytkownik anonimowy
~zabawne :
No photo ~zabawne Użytkownik anonimowy
Ostanio kupiłem Forda Kugę 2.0 tdci titanium automat 4WD z dodatkami za 113 tys zł. W tym układzie to coś powinno kosztować max 30 tys i to byłba adekwatna cena.
31 lip 15:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~michal Użytkownik anonimowy
~michal :
No photo ~michal Użytkownik anonimowy
Skoda ma paskudny design . Ludzi kupują to bo niby kwota wspaniała i mało pali . Takie silniki pala o wiele więcej niż samochody nawet 3 litrowe w benzynie . Niech taka skoda jedzie z 5 osobami to padnie pod górkę . W cenie skody sa owiele fajniejsze samochody z normalnymi silnikami a nie jak kosiarka . Zgodze sie z kolegą , że usuwają komentarze na temat skody albo wogóle nie dodają ich
30 lip 13:45 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ubawiony Użytkownik anonimowy
~Ubawiony :
No photo ~Ubawiony Użytkownik anonimowy
uwielniam czeskie poczucie humoru , czeskie dowcipy niezmiernie mnie bawią . Np. Dowcip o skodzie rapid za 79.900 zł . Jeszcze zabawniejszy jest sieci o skodzie fabii za te 79.900 zł z litrowym silnikiem
30 lip 15:02 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Normalny Użytkownik anonimowy
~Normalny :
No photo ~Normalny Użytkownik anonimowy
Mialem watpliwa przyjemnosc uzytkowac to toczydelko przez tydzien jako auto zastepcze. Moim zdaniem skoda rapid nie jest warta wiecej niz 45 tys zl. Brak komfortu resorowania, nieczuly uklad kierowniczy, mizerna dynamika, spalanie na poziomie 8 - 9 l. Jak dla mnie porazka
19 lip 23:26 | ocena: 84%
Liczba głosów:45
84%
16%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Skoda Rapid 1.0 TSI - czy to lepsza Fabia?

Wprawne oko pozna Rapida po liftingu tylko po nieco zmienionym kształcie reflektorów. W tym

egzemplarzu: ksenony za 2100 zł.

Skoda Rapid 1.0 TSI - czy to lepsza Fabia? (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego