CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Skoda Rapid FL - Rutynowa modernizacja

25 maja, 13:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowe systemy wspomagające i silniki, małe zmiany w wyglądzie, kosmetyka wnętrza – oto Rapid po liftingu.

Człowiek w wieku 50 lat jest już ustatkowany, okres młodzieńczego buntu ma już przeważnie za sobą i chętnie sięga po takie auta, jak np. Skoda Rapid (a przynajmniej tak twierdzą ludzie z czeskiej marki!). Lifting tego modelu był więc – zgodnie z oczekiwaniami – raczej spokojny.

Przeprojektowane lampy (z biksenonami w opcji), światła do jazdy dziennej i migacze w technologii LED, nieco inny zderzak, przyciemnione klosze z tyłu plus kilka nowych odcieni lakieru. Jeśli chodzi o wygląd – gotowe, przed wami odnowiona Skoda Rapid. Zmodernizowano, co jasne, obie wersje: hatchbacka i liftbacka.

Najwięcej zmian zaszło pod maską. Z palety silników wycofano motory 1.2 TSI. Ich miejsce zajął trzycylindrowy silnik 1.0 TSI w wersjach 95 i 110 KM. Jednostka 1.4 TSI (tylko z DSG!) rozwija teraz nie 122, a 125 KM. Wszystkie silniki benzynowe wywodzą się z najnowszej rodziny o kodzie EA211. Wersja z LPG? Na razie nie będzie.

Zmiany nie objęły diesli, więc do wyboru nadal są odmiany 1.4 TDI/90 KM (uwaga: trzy cylindry, specyficzna kultura pracy i słaba dynamika!) oraz 1.6 TDI/115 KM. Zawieszenie jest sprężyste, ale dzięki temu Skodę Rapid prowadzi się też zaskakująco pewnie – jest neutralna, wykazuje co najwyżej lekką tendencję do podsterowności.

Poza tym możecie teraz też liczyć m.in. na: zmodernizowany system multimedialny (choć rozdzielczość ekranu nadal trudno uznać za wybitnie dużą), nowe systemy wspomagające (np. asystent hamowania – rozpoznaje przeszkody) i automatyczne światła drogowe. Ceny odnowionego Rapida są dość wysokie i startują od 57 600 zł (1.0 TSI/95 KM Active).

Skoda Rapid FL - w punkt

To jest super. Funkcjonalne detale.

To nie wyszło. W środku nadal brakuje miejsca na szerokość.

Efekt WOW! W drugim rzędzie miejsca na nogi jest mnóstwo.

Kto to kupi? Spokojni kierowcy, młode rodziny. I taksówkarze.

Skoda Rapid FL - naszym zdaniem

Największymi zaletami Rapida są długie nadwozie i funkcjonalność. W ramach liftingu pojawiło się kilka ciekawych rozwiązań, ale często są drogie.

Skoda Rapid FL 1.0 TSI - dane techniczne

Silnik benz. R3 turbo
Pojemność 999 cm3
Moc maksymlana 110 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 200 Nm przy 2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna. 6b
Długość/szerokść/wysokość 4304/1706/1459 mm
Rozstaw osi 2602 mm
Pojemność bagażnika 415-1381 l
Masa własna od 1185 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
Średnie spalanie producenta 4,5 l/100 km
Emisja CO2 104 g/km
Cena od 60 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~szkoda Użytkownik anonimowy
~szkoda :
No photo ~szkoda Użytkownik anonimowy
Dziwna filozofia przyświecała twórcom tego pojazdu. Auto chciałoby aspirować do klasy C ale ma wąskie wnętrze, napęd i zawieszenie z klasy B. Ogromny bagażnik w liftbacku który udaje... sedana. Każdy kto kupuje auto tak udające coś innego musi czuć się mało usatysfakcjonowany. Ja bym tego auta nie kupił bo co dnia przypominałoby mi i wszystkim dookoła że nie stać mnie na normalnego kompakta. Trochę wioskowy powóz
28 maja 01:01 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
~Klej :
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
Skoro 1.2 został wycofany to po kiego obok porównanie 1.2 z 1.0 baleno i narzekanie na brak cylindra....cynicy
25 maja 19:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Takipost Użytkownik anonimowy
~Takipost :
No photo ~Takipost Użytkownik anonimowy
Rutynowa podwyżka cen. Skoda niedługo z raportem dobije do 100 tys.
25 maja 17:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
~Patty :
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
Dzien bez skody dzien stracony:))
25 maja 14:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Jeździłem przez tydzień Rapidem 1.6tdi (auto zastępcze z serwisu) trochę głośniejszy od mojego Seata, ale silnik fajnie mruczy. Auto ładnie wykończone, dobrze przyspiesza, fajnie się prowadzi. Jak dla mnie tylko za niskie do wsiadania, wolę trochę bardziej praktyczne wyższe auta.
26 maja 22:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
~xczar0 :
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
Naprawdę to jedyne autko skody, które mi się po prostu nie podoba. Nie ważne z jakiej strony patrzę, cały czas widzę w Rapidzie zwykłego klocka. Poza tym - jak ciasne musi być to auto, skoro w Corsie D nie tracąm się łokciami, najnowsza Fabia też podróż bezproblemowa
26 maja 08:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Dzien bez toyoty dzien stracony.
Redaktor to jezdzil tym autem? Jak spalanie, jak wrazenia z jazdy, jak wyciszenie, jak silniczek chodzi na chlodno, postoju, w ruchu?
25 maja 16:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
~Greg
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
do ~xczar0:
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
26 maja 08:15 użytkownik ~xczar0 napisał
Naprawdę to jedyne autko skody, które mi się po prostu nie podoba. Nie ważne z jakiej strony patrzę, cały czas widzę w Rapidzie zwykłego klocka. Poza tym - jak ciasne musi być to auto, skoro w Corsie D nie tracąm się łokciami, najnowsza Fabia też podróż b
Tak, zgadza się tyle że Skoda aspiruje tym modelem do klasy C (sic!)
26 maja 11:21 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
60 kafli za tooooo ???
27 maja 12:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Skoda

Skoda Rapid FL

Z przodu najważniejsza zmiana to ledowe światła do jazdy dziennej. Dostępne od wersji Ambition

Skoda Rapid FL - Rutynowa modernizacja (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego