Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Skoda Rapid FL - Rutynowa modernizacja

25 maja 17 13:25

Nowe systemy wspomagające i silniki, małe zmiany w wyglądzie, kosmetyka wnętrza – oto Rapid po liftingu.

Udostępnij
0
Skomentuj

Człowiek w wieku 50 lat jest już ustatkowany, okres młodzieńczego buntu ma już przeważnie za sobą i chętnie sięga po takie auta, jak np. Skoda Rapid (a przynajmniej tak twierdzą ludzie z czeskiej marki!). Lifting tego modelu był więc – zgodnie z oczekiwaniami – raczej spokojny.

Przeprojektowane lampy (z biksenonami w opcji), światła do jazdy dziennej i migacze w technologii LED, nieco inny zderzak, przyciemnione klosze z tyłu plus kilka nowych odcieni lakieru. Jeśli chodzi o wygląd – gotowe, przed wami odnowiona Skoda Rapid. Zmodernizowano, co jasne, obie wersje: hatchbacka i liftbacka.

Najwięcej zmian zaszło pod maską. Z palety silników wycofano motory 1.2 TSI. Ich miejsce zajął trzycylindrowy silnik 1.0 TSI w wersjach 95 i 110 KM. Jednostka 1.4 TSI (tylko z DSG!) rozwija teraz nie 122, a 125 KM. Wszystkie silniki benzynowe wywodzą się z najnowszej rodziny o kodzie EA211. Wersja z LPG? Na razie nie będzie.

Zmiany nie objęły diesli, więc do wyboru nadal są odmiany 1.4 TDI/90 KM (uwaga: trzy cylindry, specyficzna kultura pracy i słaba dynamika!) oraz 1.6 TDI/115 KM. Zawieszenie jest sprężyste, ale dzięki temu Skodę Rapid prowadzi się też zaskakująco pewnie – jest neutralna, wykazuje co najwyżej lekką tendencję do podsterowności.

Poza tym możecie teraz też liczyć m.in. na: zmodernizowany system multimedialny (choć rozdzielczość ekranu nadal trudno uznać za wybitnie dużą), nowe systemy wspomagające (np. asystent hamowania – rozpoznaje przeszkody) i automatyczne światła drogowe. Ceny odnowionego Rapida są dość wysokie i startują od 57 600 zł (1.0 TSI/95 KM Active).

Skoda Rapid FL - w punkt

To jest super. Funkcjonalne detale.

To nie wyszło. W środku nadal brakuje miejsca na szerokość.

Efekt WOW! W drugim rzędzie miejsca na nogi jest mnóstwo.

Kto to kupi? Spokojni kierowcy, młode rodziny. I taksówkarze.

Skoda Rapid FL - naszym zdaniem

Największymi zaletami Rapida są długie nadwozie i funkcjonalność. W ramach liftingu pojawiło się kilka ciekawych rozwiązań, ale często są drogie.

Skoda Rapid FL 1.0 TSI - dane techniczne

Silnik benz. R3 turbo
Pojemność 999 cm3
Moc maksymlana 110 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 200 Nm przy 2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna. 6b
Długość/szerokść/wysokość 4304/1706/1459 mm
Rozstaw osi 2602 mm
Pojemność bagażnika 415-1381 l
Masa własna od 1185 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
Średnie spalanie producenta 4,5 l/100 km
Emisja CO2 104 g/km
Cena od 60 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej