Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.564.271.96
Średnio4.624.764.482.10
Najdrożej4.894.994.842.24

Subaru Impreza - aż się prosi o więcej mocy

20 wrz, 09:55
Udostępnij
0
Skomentuj

Na przełomie października i listopada w salonach Subaru pojawi się Impreza piątej generacji. Nowy kompakt z Japonii ma większe i sztywniejsze nadwozie i zmodernizowane silniki, ale najważniejsze jest to, że prowadzi się go znacznie lepiej od poprzednika. Sprawdziliśmy możliwości auta w przedpremierowych jazdach na torze

Choć Japończycy kilka lat temu usunęli słowo „Impreza” z nazwy 300-konnej wersji WRX STi, większość osób nadal myśli o kompaktowym Subaru w kategorii auta sportowego. Nie dziwi to nas, skoro to właśnie sukcesy rajdowej odmiany przyczyniły się do wzrostu popularności tej japońskiej marki. Poza tym na krajowym rynku w ostatnich latach był sprzedawany wyłącznie model WRX STi. Teraz oferta Subaru w klasie kompaktowej zostanie rozszerzona o Imprezę piątej generacji.

Karoseria nowego Subaru Impreza w stosunku do poprzednika jest dłuższa o 40 mm, szersza o 35 mm i niższa o 10 mm. Co ważne, aż o 25 proc. zwiększyła się ilość miejsca dla pasażerów, a pojemność kufra urosła do 385 l. Inżynierom udało się aż o 70 proc. zwiększyć sztywność nadwozia, co korzystnie wpłynęło na bezpieczeństwo, ale też i na sposób prowadzenia. Środek ciężkości nowej Imprezy znajduje się o 5 mm niżej niż w poprzedniku, co może wydawać się mało istotną różnicą, ale w praktyce, wraz ze zmianami w podwoziu (inne przełożenie układu kierowniczego, nowe mocowania stabilizatorów, seryjny system wektorowania kół tylnej osi), znacząco poprawiło dynamikę prowadzenia.

Subaru Impreza - aż się prosi o więcej mocy Subaru Impreza - aż się prosi o więcej mocy Foto: Subaru

Subaru Impreza - niższy środek ciężkości

Podczas jazd testowych na torze mieliśmy okazję pokonać kilka prób („test łosia”, slalom, szybkie przejeżdżanie zakrętów), które udowodniły, jak dobrą pracę wykonali inżynierowie. Samochód szybciej reagował na zmianę kierunku jazdy, a podczas gwałtownych manewrów w slalomie nadwozie znacznie mniej się wychylało. ESP nie interweniowało, swoją obecność sygnalizowało jedynie zapalającą się kontrolką. Podczas szybkiej jazdy w łuku z gazem wciśniętym do podłogi zaskoczyło nas neutralne zachowanie auta.

Subaru Imprezę testowaliśmy na torze ze zmodernizowanymi silnikami 1.6/114 KM i 2.0/156 KM. Obie jednostki przekazują moment obrotowy na obie osie wyłącznie za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni Lineartronic (w 2.0 możliwa zmiana wirtualnych biegów łopatkami przy kierownicy). Z racji większej mocy i lepszej reakcji na gaz bardziej spodobały nam się jazdy „dwulitrówką”. Silnik 1.6 to zdecydowanie wariant do ruchu miejskiego.

Subaru Impreza - w punkt

To jest super. Więcej miejsca we wnętrzu. System wektorowania.

To nie wyszło. Brak otworu na długie przedmioty.

Efekt WOW! Precyzja prowadzenia i stabilność – nowy model kontra stary.

Kto to kupi? Grupa klientów, którzy chcą mieć niebanalny samochód kompaktowy z napędem 4x4.

Subaru Impreza - nasza opinia

To, że w standardzie są asystenci kierowcy, napęd 4x4 i skrzynia CVT, a także wzorowe prowadzenie, sprawia, że Impreza będzie wyjątkowa. Pewnie też z powodu ceny...

Subaru Impreza - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry benz. B6/16
Pojemność 1995 cm3
Moc maksymalna 156 KM przy 6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr./min
Napęd 4x4/skrzynia CVT
Długość/szerokość/wysokość 4460/1775/1455 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Bagażnika 385 l
Prześwit 130 mm
Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 48/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. wrażenia z jazdy Oplem Insignią Country Tourer; wyprzedaże 2017 - poradnik kupującego; porównanie kompaktowych SUV-ów z silnikami benzynowymi; testy BMW 530d Touring i Hyundaia i30 N Performance; akumulator przed zimą; youngtimer po sezonie; Kia cee'd z drugiej ręki; Top 7: klasa średnia w cenie ok. 25 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (33)

No photo
No photo ~nawigator Użytkownik anonimowy
~nawigator :
No photo ~nawigator Użytkownik anonimowy
w przypadku subaru dziwi mnie brak w ofercie jednostki 2,0/268KM dostępnej w USA czy w Japonii w levorgu; WRX STi jest dla mnie zbyt ekstremalny i zbyt drogi; z kolei silnik poniżej 200KM zbyt słaby... najbardziej ucieszyłbym się z imprezy bądź levorga 2,0/250KM+ z ręczną skrzynią...
20 wrz 13:59 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
W końcu producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, informacja z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Myślę, że ta informacja w końcu skłoni niektórych do zmiany skostniałego myślenia, ale judaszy z pewnością to nie ruszy!
Możesz przedłużyć trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, sam sprawdź, porozmawiaj. Nie daj się dalej manipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
20 wrz 14:09 | ocena: 58%
Liczba głosów:24
42%
58%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~M4b Użytkownik anonimowy
~M4b
No photo ~M4b Użytkownik anonimowy
do ~chevyfan:
No photo ~chevyfan Użytkownik anonimowy
21 wrz 06:33 użytkownik ~chevyfan napisał
Terrorystom? W US obowiązkowe badanie techniczne pojazdu polega tylko na jednym: kontrola spalin. Samochód emituje to czego nie wolno - koniec jazdy i na szrot. A w Polsce? Zgraja diesli z wyciętym DPFem. Zgroza. Efekt jest taki, że mamy coraz gorsze now
Ja nie mówię o samochodach niespełniających wymogów technicznych - te trzeba bezwzględnie eliminować. Ja mówię o nierealnych normach spalania które powodują że jest coraz mniej samochodów z fajnymi, mocnymi silnikami. Mogą sobie na nie pozwolić tylko największe firmy które mają bardzo wysokie " kwoty emisji spalin" i sprzedając kilkaset tysięcy małych silniczków mają " miejsce" na kilkadziesiąt tysięcy dużych, bardzo mocnych. Subaru przy nich to mikrusek i jego proporcje sprzedaży w UE są takie że musi liczyć niemalże każdą sztukę żeby w tych "kwotach" się zmieścić. Dlatego z mocnych silników 2.0 DIT jest dostępny wyłącznie w Foresterze (a i tak ma "obciętą" moc) ... Do tego WRX STi z uturbionym 2.5 l i tyle... o tym mówiłem w kontekście ekoterrorystów. Widać na przykładzie diesli jak realne są ich normy - gdyby były realne nie byłoby całej afery ... nie znaczy to że usprawiedliwiam producentów w oszustwie - nie. Pokazuje tylko jak nierealne normy opracowują.
21 wrz 08:36 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
~Zawiedziony
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
do ~nawigator:
No photo ~nawigator Użytkownik anonimowy
20 wrz 13:59 użytkownik ~nawigator napisał
w przypadku subaru dziwi mnie brak w ofercie jednostki 2,0/268KM dostępnej w USA czy w Japonii w levorgu; WRX STi jest dla mnie zbyt ekstremalny i zbyt drogi; z kolei silnik poniżej 200KM zbyt słaby... najbardziej ucieszyłbym się z imprezy bądź levorga 2,
Subaru już dawno zjechało po równi pochyłej w Europie tak jak Toyota i Honda w zakresie nieco mocniejszych aut. Listkiem figowym zostaje jeszcze WRX STI ale taki Focus RS wydaje się lepszą propozycją. A te skrzynie CVT? Porażka dla emerytów.
20 wrz 16:09 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
~zbokzzaściany
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
do ~Z DE:
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
20 wrz 10:34 użytkownik ~Z DE napisał
Kolejne paskude japonskie auto.
Zazdrość to cecha frajerska golfiarzu.
20 wrz 10:44 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dd Użytkownik anonimowy
~dd
No photo ~dd Użytkownik anonimowy
do ~Z DE:
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
20 wrz 15:59 użytkownik ~Z DE napisał
NIe trafiles mam juz 5 te BMW 530. Frajerku z polaczkowa
Ta sama mentalność, niedowartościowany tłuku.
20 wrz 17:44 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wello Użytkownik anonimowy
~wello :
No photo ~wello Użytkownik anonimowy
Jesli Impreza czy Lancer to tylko klasyczna limuzyna a nie jakies hatchbacki czy liftbacki o stylistyce Kii
20 wrz 11:05 | ocena: 60%
Liczba głosów:15
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
~realista
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
do ~zbokzzaściany:
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
20 wrz 10:44 użytkownik ~zbokzzaściany napisał
Zazdrość to cecha frajerska golfiarzu.
a co tu wiecej napisac o padace jaka oferuje skosny przyjaciel ? 115 KM ? czy 140 Km w dobie byle doladowanej skody +200 Km za mniejsza kase ? ogarnij sie , to co dzis proponuje subaru czy mitsubishi to jakis zart i tyle
20 wrz 23:51 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Miałem okazję jazdy Imprezą XV MY2012 1,6 AWD z podstwowym zawieszeniem ... po trasie 70km w obie strony nigdy więcej nawet nie spojrze na Subaru bez silnika 2,0. Wnętrze oporne na zniszczenie + średnie zawieszenie, do tego okropny muł poza miastem. Przy nowym modelu wygląda na powtórkę i wyłącznie bazę do swapa silnika.
23 wrz 23:58 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Każdy ma prawo do własnych ocen i preferencji. Niestety moja przygoda z Subaru skończy się na Forku SH, który i tak został mocno "udziwniony" i tandetnie wykonany. Szkoda bo miałem duży szacunek i sentyment do tego producenta. Obecnie utracił walory, które go wyróżniały (poza samym napędem sAWD).
21 wrz 06:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Subaru

Subaru Impreza - aż się prosi o więcej mocy

Na przełomie października i listopada w salonach Subaru pojawi się Impreza piątej generacji.

Subaru Impreza - aż się prosi o więcej mocy (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego