Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Subaru XV 2.0 Lineatronic: dobre na asfalcie, dzielne w terenie

8 gru 17 09:00

Podwyższony kompakt Subaru doczekał się drugiej generacji. Nowa platforma zwiększyła przestronność i bezpieczeństwo, a zmodernizowane podwozie zapewnia wyraźnie lepsze niż w poprzedniku prowadzenie.

Udostępnij
0
Skomentuj

Subaru XV II generacji – wspólna platforma z Imprezą

Druga generacja Subaru XV dzieli płytę podłogową z nową Imprezą (Subaru Global Platform) Druga generacja Subaru XV dzieli płytę podłogową z nową Imprezą (Subaru Global Platform) Foto: Subaru / Auto Świat

Kilka tygodni temu zadebiutowała piąta generacja Imprezy, teraz naturalną koleją rzeczy przyszedł czas na premierę drugiej odsłony XV, której konstrukcję także oparto na nowej platformie Subaru. To właśnie dzięki niej podwyższony kompakt oferuje więcej miejsca dla podróżnych. Szczególny przyrost przestrzeni odczują pasażerowie na tylnej kanapie, gdyż mają tam teraz znacznie więcej miejsca na nogi. Przestrzeni przybyło także w bagażniku (385 l), choć tu zmiana jest raczej symboliczna – o 5 l w stosunku do poprzednika. Nowe nadwozie jest nie tylko większe, lecz także bezpieczniejsze, co potwierdził 5-gwiazdkowy wynik crashtestu Euro NCAP.

Subaru XV II generacji – stabilniej na zakrętach

Modernizacje w zawieszeniu ograniczyły wychyły nadwozia nawet o 50 procent Modernizacje w zawieszeniu ograniczyły wychyły nadwozia nawet o 50 procent Foto: Subaru / Auto Świat

Dużych zmian dokonano w podwoziu. Nowy system stabilizatorów (mocowanych w górnej części nie do zawieszenia, lecz do nadwozia) ograniczył wychyły karoserii, a bardziej bezpośredni układ kierowniczy skrócił czas reakcji kół na ruchy kierownicą i zapewnił lepsze wyczucie. Efekt modyfikacji będzie natychmiast wyczuwalny, zwłaszcza dla użytkowników poprzedniego modelu. Na zamkniętym torze, na którym pozwoliliśmy sobie na agresywną jazdę, nowe XV rzadziej wpadało w poślizg. Kierowca miał więc poczucie większej kontroli nad autem (ESP interweniowało rzadziej).

Subaru XV II generacji – w terenie potrafi zaskoczyć

Podczas stromych zjazdów dobrą robotę robi elektronika (X-Mode) Podczas stromych zjazdów dobrą robotę robi elektronika (X-Mode) Foto: Subaru / Auto Świat

Miłe zaskoczenie czeka też użytkowników XV w sytuacji, gdy będą poruszać się po nieutwardzonych drogach. Symetryczny napęd 4x4 i dopracowana elektronika gwarantują dobrą trakcję. Na stromych i śliskich zjazdach układ X-Mode przejmuje kontrolę nad autem, do zadań kierowcy należy tylko wyznaczanie kierunku jazdy. Wystarczy włączyć odpowiedni przycisk, a następnie podczas zjazdu ze wniesienia nacisnąć na chwilę hamulec i po chwili go zwolnić. X-Mode zapamięta tempo zjazdu i poprzez dohamowanie poszczególnych kół oraz wytworzenie odpowiedniego momentu napędowego pozwoli na bezpieczny zjazd ze wzniesienia. XV sprawdzi się także podczas podjazdu, o czym przekonaliśmy się, gdy pokonaliśmy w górę, a następnie w dół metalową rampę o nachyleniu 36 stopni.

Nowe Subaru XV kontra poprzednicy: model poliftingowy (w środku) oraz model I generacji (debiut 2011 r.) Nowe Subaru XV kontra poprzednicy: model poliftingowy (w środku) oraz model I generacji (debiut 2011 r.) Foto: Janusz Borkowski / Auto Świat

Subaru XV II generacji – lepsze wyposażenie

Auto będzie początkowo oferowane tylko z 2-litrowym benzyniakiem (80 proc. nowych części, o 12 kg lżejszy) w cenie od 111 785 zł. W 2018 roku do oferty dołączy prawdopodobnie benzynowy wariant 1.6 (114 KM), współpracujący seryjnie także z bezstopniową skrzynią Lineartronic i napędem na obie osie. Każdy XV wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę pozwalającą w krytycznej sytuacji na drodze chronić kolana kierowcy oraz w ulepszone pasy bezpieczeństwa. W standardzie znajduje się ponadto system kamer EyeSight, które obsługują m.in.: autonomiczny układ hamowania awaryjnego, układ ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z obranego pasa ruchu oraz system prowadzenia pojazdu po tym właśnie pasie.

Dane techniczne Subaru XV 2.0 Lineatronic
Silnik: typ/cylindry/zawory benz./B4/16
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1995
Moc maks. (KM/obr./min) 156/6000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 196/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4
Prędkość maksymalna (km/h) 194
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 6,9
Skrzynia biegów/napęd bezstop./4x4
Pojemność bagażnika (l) 385-1290
Prześwit (mm) 220
Kąty natarcia/rampowy/zejścia 18/21,9/29 stopni
Dł./szer/.wys. (mm) 4465/1800/1615
Cena 2.0 Lineatronic od 111 795 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej