Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Tesla Model 3 - wizja staje się rzeczywistością

28 sie, 16:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Czego potrzebuje samochód przyszłości? Elektrycznego silnika, dużego zasięgu, dwóch przycisków i jednego ekranu. Tesla Model 3 to najbardziej oczekiwane auto świata. Jednocześnie wyjątkowe i dlatego nadal drogie.

Wsiadasz do samochodu, w którym jeszcze nigdy nie byłeś. Chwytasz kierownicę obiema rękami, rozglądasz się na wszystkie strony i zapoznajesz z nowym środowiskiem. Pierwsze wrażenie – to właśnie ono jest bardzo często decydujące.

Tesla Model 3 - nowocześnie, ale i ładnie

Obchodzę Teslę Model 3 i muszę przyznać, że ten samochód całkiem nieźle wygląda. W stylistyce widać trochę Tesli S, ale w bardziej kompaktowych rozmiarach. Otwieram pojazd za pomocą aplikacji w smartfonie i auto jest już gotowe do jazdy. Rozglądam się po wnętrzu Tesli Model 3 i doświadczam czegoś, czego jeszcze nigdy nie odczułem. Przecież tutaj nie ma żadnych przełączników ani wskaźników. Brakuje również tradycyjnych dysz nawiewów. Nie ma też żadnych ozdób, jedynie kierownica z dwoma niewielkimi przełącznikami oraz olbrzymi tablet na środku kokpitu. Za to jest tu niesamowicie dużo przestrzeni oraz mnóstwo światła. Zamiast dachu – szklana kopuła. Bagażniki znajdują się zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Nie zabrakło wi-fi ani autopilota (do częściowo autonomicznej jazdy).

Tesla Model 3 Tesla Model 3 Foto: Auto Bild

Samochód porusza się niemal bezgłośnie. Przy nim inne samochody dookoła wyglądają jak… dinozaury – prezentują się staro, niechlujnie i sprawiają wrażenie zagrożonych wyginięciem. Mocne wciśnięcie pedału gazu wystarczy, żeby wyprzedzić inne pojazdy, a ich kierowców wprawić w zdumienie. Ten rodzaj fascynacji znamy już od czasów Tesli S oraz X. Jednak nie jest to żadna ciężka limuzyna ani ogromny SUV. Siedzę w kompakcie, który nie tylko zapewnia świetne przyspieszenie i elastyczność, lecz także oferuje mnóstwo miejsca nad głowami pasażerów o wzroście ponad 190 cm. Poza tym podczas jazdy przekonuję się, że Tesla Model 3 resoruje nieco łagodniej niż BMW serii 3, a zatem pojazd idealnie trafia w gusta amerykańskich kierowców.

Jadę z szerokim uśmiechem i jednocześnie z niedowierzaniem kręcę głową. To naprawdę działa. To już nie jest wizja, to rzeczywistość. W tym przypadku pasuje stwierdzenie, że jest to iPhone na kółkach.

Tesla Model 3 - zasięg do 500 km

Fakty, proszę. Pojemność akumulatorów – Tesla nie podaje, moc silnika – też brak informacji. Dla Elona Muska i jego ludzi ważniejsze są obecnie inne czynniki – zasięg, czas ładowania akumulatorów, przyspieszenie i oczywiście, cena pojazdu. Koszty zakupu Modelu 3 mają się zaczynać od 35 000 dolarów (wersja z zasięgiem do 350 km). Natomiast odmiana z zasięgiem zwiększonym do 500 km (Long Range) ma już kosztować 44 000 dolarów. To jeszcze nie koniec, bo jeżeli wybierze się wyposażenie Premium, autopilota czy 19-calowe sportowe alufelgi, cena wzrośnie do ponad 60 000 dolarów netto.

Tesla Model 3 - naszym zdaniem

Model 3 to prawdziwy samochód przyszłości. Jazda tym modelem to przeżycie nieporównywalne z żadnym innym autem, którym mieliśmy okazję jeździć. Wyjątkowe są również obsługa urządzeń pokładowych oraz stylistyka wnętrza. Niestety, ceny pokazują, że Tesla nadal jest towarem luksusowym.

Tesla Model 3 Standard Long Range
Długość/szerokość/wysokość 4694/1849/1443 mm
Rozstaw osi 2875 mm
Współczynnik oporu pow. 0,23
Napęd na tylne koła
Gwarancja 8 lat lub 160 tys. km 8 lat lub 192 tys. km
Zasięg do 350 km do 500 km
Ładowanie (supercharger) 200 km zasięgu/30 min. 272 km/30 min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s 5,1 s
Prędkość maksymalna 208 km/h 224 km/h
Masa własna 1610 kg 1730 kg
Cena od 35 000 dolarów od 44 000 dolarów
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~wth5a Użytkownik anonimowy
~wth5a :
No photo ~wth5a Użytkownik anonimowy
Trochę mało jak na test.... jakie zawieszenie, prowadzenie itd. Nieco łagodniej niz bmw to żadna informacja. BMW to kołek a prowadzenie jest fatalne. Na tor a nie na drogi
31 sie 10:08 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~artur Użytkownik anonimowy
~artur :
No photo ~artur Użytkownik anonimowy
To fakt ze te bmw to jak wozy drabiniaste. Jechałem kilkoma i mowie ze dziękuję postoje to w autobusie miejskim jest większy komfort.a wzór to np citroen z pneumatyka . Wsiądziesz i się cieszysz jak dziecko bo cichutkie zawieszenie a efekt lotu nad ziemią
2 wrz 09:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a-pi Użytkownik anonimowy
~a-pi :
No photo ~a-pi Użytkownik anonimowy
Dla mnie to typowy "Test" napisany na podstawie doświadczenia jakie "redaktor" ma po kontakcie z broszurką informacyjną.

Jeśli chodzi o zwrot "prezentują się staro, niechlujnie i sprawiają wrażenie zagrożonych wyginięciem." - cytat z artykułu, jestem ciekaw czy będzie w kolejnym artykule pisał że jeździ "niechlujnym" nowym BMW serji 5 z silnikiem benzynowym, czy użyje innego zwrotu.

Masakra... jeśli trend poziomów artykułów będzie się utrzymywał, to trzeba będzie dodać innę www. do ulubionych.
1 wrz 11:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Adam Kulesza Adam Kulesza Facebook
Adam Kulesza
Adam Kulesza Adam Kulesza Facebook
do ~wth5a:
No photo ~wth5a Użytkownik anonimowy
31 sie 10:08 użytkownik ~wth5a napisał
Trochę mało jak na test.... jakie zawieszenie, prowadzenie itd. Nieco łagodniej niz bmw to żadna informacja. BMW to kołek a prowadzenie jest fatalne. Na tor a nie na drogi
A jakie auto jest twoim zfaniem najlepsze jesli chodzi o prowadzenie i dlaczego? Pytam z ciekawosci, jako kierowca bmw f30. Bo wydawalo mi sie, ze z popularnych aut to jest wzorzec.
1 wrz 04:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Tesla Model 3

Najbardziej pożądane auto świata. Jazdy odbywały się w kalifornijskim Fremont.

Tesla Model 3 - wizja staje się rzeczywistością (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego