Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Tesla X - skrzydlaty ekoanioł

12 cze, 10:32

Tesla X znów wyprzedza konkurencję. Czy nowy crossover jest tak dobry, jak obiecuje producent?

Udostępnij
0
Skomentuj

Jesteśmy na Manhattanie. Na ulicy przy krawężniku stoi Tesla X – samochód, w którym na próżno szukać rury wydechowej, za to tylne boczne drzwi otwierają się do góry. Firma nazwała ten patent Falcon Wings (czyli skrzydła jastrzębia).

Tym samym Tesla wypuściła na rynek swój trzeci model, po Roadsterze i Modelu S. Oczywiście, tak jak dwa pozostałe auta, także Tesla X jest pojazdem elektrycznym.

Tesla X - ceny od 80 000 dolarów

W Stanach samochód z napędem na obie osie jest sprzedawany od kilku tygodni. Co potrafi ten kosztujący 80 000 dol. 7-miejscowy pojazd? Zaczniemy od słabszych stron. Jako auto do ucieczek Tesla X się nie nadaje – zanim zajmie się miejsce z tyłu, otwieranie drzwi chwilę trwa. Falcon Wings po naciśnięciu przycisku najpierw się unoszą, potem łamią (nad górną linią szyby) i znów unoszą. Także przednie drzwi nie otwierają się tak po prostu – wpierw się delikatnie wysuwają, potem otwierają.

Tesla X - wnętrze z modelu S

Deska rozdzielcza w dużym stopniu jest taka sama, jak w limuzynie Model S – 17-calowy ekran także i tu zwraca na siebie uwagę. Drugi rząd siedzeń może być skonfigurowany pod 2 lub 3 pasażerów. W trzecim rzędzie, ze względu na niewielką przestrzeń nad głowami, lepiej sadzać tylko dzieci, które podróżują przodem do kierunku jazdy. Niestety, jedynie ten trzeci rząd siedzeń można złożyć.

Tesla X - osiągi i prowadzenie

Podczas jazdy po zakorkowanych ulicach Manhattanu nie można było wypróbować brutalnego przyspieszenia auta. Teoretycznie po 3,4 s na liczniku powinno pojawić się 100 km/h. Nasza testowa Tesla X (wersja P90D) rozwija moc 773 KM, ale w porównaniu z Modelem S jest o 333 kg cięższa – waży prawie 2,5 tony.

Technika Modelu X to dalsze rozwinięcie tej z Modelu S i tak też się tym autem jeździ. Mimo wyższej pozycji za kierownicą i masy, nawet na szybciej pokonywanych zakrętach Tesla X prowadzi się bardzo pewnie. Komfort resorowania jest ponadprzeciętny, czuć to też na zniszczonych nawierzchniach dzielnicy Chelsea. Wysokość zawieszenia można ustawić z kabiny.

Tesla X - autonomicznie przez miasto

A gdy okaże się, że ruch uliczny w Nowym Jorku jest zbyt męczący, można ustawić automatycznego pilota. I rzeczywiście – na Manhattanie autonomiczna jazda Teslą przebiegała bez problemów aż do momentu, w którym auto... prawie najechało na rząd gumowych pachołków oddzielających powierzchnię wyłączoną z ruchu.

Tesla X ma 470 km zasięgu, a uzupełnienie energii w stacji szybkiego ładowania trwa 20 minut. W Nowym Jorku znalezienie jej nie jest trudne, w Niemczech słupków do ładowania Tesli jest ponad 50, a w Polsce… trwają rozmowy, żeby powstały.

Tesla X - to nam się podoba

Elektryczny samochód z zasięgiem ponad 450 km i 20-minutowym szybkim ładowaniem ma sens!

Tesla X - to nam się nie podoba

Nad trybem autonomicznym trzeba jeszcze trochę popracować (nie reaguje na małe przeszkody).

Tesla X - nasza opinia

Tesla X to ciekawe auto, ale trudno mówić o kolejnym kroku w e-autach. Czekamy na Model 3 – budżetowego „elektryka” od Tesli za 35 000 dolarów!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Tesla X - skrzydlaty ekoanioł (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego