Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test Suzuki Swift 1.2: od lat niezawodny

29 sie 12 20:18

Benzynowy silnik o niewielkiej pojemności w małym Suzuki Swifcie sprawia, że kierowca miejskiego Suzuki ma ochotę na szybszą jazdę, nie tylko w ruchu miejskim

Udostępnij
0
Skomentuj

Pomiędzy IV a V generacją Swifta trudno na pierwszy rzut oka zauważyć różnice. Są jednak one dość znaczne, ale o tym można się przekonać dopiero podczas jazdy. W naszym teście – topowa odmiana wyposażeniowa z benzynowym silnikiem 1.2.

Zobacz wszystko na temat

Test Suzuki Swift 1.2: od lat niezawodny

Nadwozie

Japończycy uznali, że stylistyka Swifta IV była na tyle udana, że nie warto jej zmieniać. Sporo w tym racji, gdyż auto nadal prezentuje się atrakcyjnie. Znawcy zauważą we wnętrzu nową kierownicę oraz elegancką i funkcjonalnie zaplanowaną deskę rozdzielczą. Wygląda estetycznie, choć jej plastiki są dość twarde.

Kierowca bez trudu odnajdzie wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, pasażerowie tylnych siedzeń także nie powinni narzekać – w porównaniu z poprzednikiem właśnie tu przybyło kilka dodatkowych centymetrów. Bagażnik nadal nie rozpieszcza przestrzenią – 211 l w Swifcie wobec np. 300-litrowego kufra Fabii wypada skromnie.

Układ napędowy

Z pojemności 1.2 uzyskano aż 94 KM – trzeba przyznać, że to bardzo żwawe konie mechaniczne. Warunek – silnik musi kręcić do wysokich obrotów. Dobra dynamika wolnossącej jednostki to zasługa zmiennych faz rozrządu. Obietnice producenta dotyczące spalania (średnio 5 l/100 km) trudno potwierdzić w rzeczywistości, ale i tak wynik uzyskany w teście nie rozczarowuje. Precyzja zmiany 5-stopniowej skrzyni biegów – bez zarzutu.

Układ Jezdny

Pod względem prowadzenia Swiftowi daleko do zwinności Mini. Mimo to pojazd może pochwalić się precyzyjnym układem kierowniczym i zawieszeniem o lekko sportowej nucie. Nie wszystkim spodoba się sztywne resorowanie, choć trzeba przyznać, że w stosunku do poprzednika czuć poprawę. Kierowców o sportowym zacięciu musimy przestrzec: hamulce Swifta osiągają dobrą skuteczność dopiero po rozgrzaniu. Na ciasnym parkingu może przeszkadzać duża – jak na samochód segmentu B – średnica zawracania (11,2 m).

Koszty

Japońska technika i 3-letnia gwarancja są zachętą do kupna. Cena testowanej wersji – mniej, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z najbogatszą odmianą, mającą m.in. klimatyzację automatyczną czy tempomat. W teście zderzeniowym Euro NCAP Swift uzyskał maksymalną notę 5 gwiazdek.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej