Volkswagen Golf GTE - Prawie jak GTI

5 maja, 11:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Oto auto hybrydowe, które nie epatuje proekologicznym wyglądem, za to świetnie skręca. Po zajęciu miejsca za jego kierownicą poczujesz się nie jak na pokładzie statku kosmicznego, lecz jak... w domu.

Skoro ktoś kupuje samochód hybrydowy, to na pewno chce się wyróżniać i na każdym kroku chwalić tym, że nic nie leży mu na sercu bardziej niż dobro naszej planety. Nie zgadzasz się z tą teorią, a i tak chcesz jeździć hybrydą? Kup Volkswagena Golfa GTE. Czyli pojazd niepozorny z wyglądu i nieprzekombinowany – całkowite zaprzeczenie niektórych hybryd rodem z Japonii.

Volkswagen Golf GTE - siła w prostocie

Kompakt VW został właśnie poddany modernizacji, a jako ostatnie pod skalpel trafiły odmiany: hybrydowa (GTE) oraz elektryczna (e-Golf). Zresztą to i tak trochę za dużo powiedziane, bo poliftingowe wersje z zewnątrz rozpozna tylko wprawne oko. W standardzie są teraz m.in. przednie i tylne lampy w technologii LED – te drugie dodatkowo z tzw. aktywnym kierunkowskazem, znanym głównie z Audi (migacz wskazuje kierunek skrętu). Nieco inny jest przedni zderzak, pojawił się też grill w kształcie plastra miodu – jeden z kilku detali zdradzających, że GTE to w zamyśle marketingowców z Wolfsburga ekologiczny kuzyn wersji GTI.

Największe zmiany czekają we wnętrzu. Tak jak w każdym innym Golfie, także i w GTE można mieć 9,2-calowy dotykowy ekran systemu multimediów (standard to 8 cali), pozbawiony jakichkolwiek fizycznych przycisków. Funkcje obsługuje się teraz małymi guzikami lub za pomocą gestów. Wygodne? Nie do końca. Dobrze, że „namacalne” nadal są pokrętła i guziki do obsługi klimatyzacji. Kolejna nowość to wirtualne zegary (Active Info Display; 2270 zł).

Dobra wiadomość: wszystkie funkcje związane z obsługą układu napędowego uproszczono do maksimum. Mamy cztery tryby jazdy: elektryczny, hybrydowy, GTE oraz ładowania baterii. Realny zasięg na prądzie to – tak jak dotąd – ok. 35 km, ale elektronika (nawigacja) potrafi teraz przewidzieć sytuację na drodze i np. podczas jazdy krętą szosą korzysta głównie z silnika spalinowego, a gdy wjeżdża się w teren zabudowany, Golf automatycznie przełącza się w tryb elektryczny.

Volkswagen Golf GTE - osiągi i spalanie

Zespół napędowy składa się z benzynowego silnika 1.4 TSI/150 KM oraz „elektryka” o mocy 102 KM – łączna moc systemu to 204 KM. Napęd jest przenoszony przez dwusprzęgłówkę, a nie – jak u Japończyków – za pomocą przekładni bezstopniowej. Po wybraniu trybu GTE można liczyć na bardzo dobre osiągi (w 7,6 s do „setki”), 350 Nm momentu obrotowego i zaskakujące własności jezdne. GTE jest aż o 200 kg cięższe od GTI, ale dzięki dobremu rozkładowi mas i świetnemu zawieszeniu (DCC w opcji) na zakrętach można sobie pozwolić na wiele. Wszystko przy rzeczywistym spalaniu na poziomie 4-4,5 l/100 km. Uwaga: hamulce są „tępe” i nie dają wyczucia.

Volkswagen Golf GTE - w punkt

To jest super Łatwa obsługa.

To nie wyszło Wirtualny kokpit w opcji.

Efekt WOW! Dynamika prowadzenia.

Kto to kupi? Ci, którzy nie lubią japońskich hybryd.

Volkswagen Golf GTE - naszym zdaniem

Niemieckie spojrzenie na hybrydy jest pragmatyczne: Golf GTE nie szokuje wyglądem, a nauka obsługiwania funkcji zajmuje maksymalnie kilka minut. Mi taka formuła odpowiada bardziej niż np. niekiedy zbyt skomplikowana japońska, ale mam jedną maleńką wątpliwość: Japończycy potrafią już robić całkowicie bezawaryjne hybrydy, a Volkswagen będzie musiał to dopiero udowodnić.

Volkswagen Golf GTE - dane techniczne

Silnik t.benz. + elektryczny
Pojemność 1395 cm3
Moc maksymlana 204 KM
Maksymalny moment obrrotowy 350 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/dwusprzęgłowa 6b
Długość/szerokść/wysokość 4276/1799/1484 mm
Pojemność bagażnika 272 l
Masa własna 1615 kg
Pojemność baterii 8,7 kWh
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Prędkość maksymalna 222 km/h
Średnie spalanie producenta 1,6 l/100 km
Emisja CO2 40 g/km
Cena od 158 090 zł

Volkswagen e-Golf

Modernizację przeszedł także e-Golf, czyli odmiana z napędem czysto elektrycznym. Inżynierowie VW zastosowali m.in. większą baterię – 35,8 zamiast 24,2 kWh – co przekłada się na realny zasięg rzędu 200 km. A to już całkiem przyzwoity wynik, na dodatek co najmniej o 50 proc. lepszy niż w przedliftingowym modelu. Silniki elektryczne mają teraz wyższą moc (136 zamiast 115 KM) i moment obrotowy (290 zamiast 270 Nm). Do 80 km/h e-Golf rozpędza się w 6,9 s, a to w mieście wystarczająca wartość. Bagażnik większy niż w GTE! Od 162 890 zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~Franek2000 Użytkownik anonimowy
~Franek2000 :
No photo ~Franek2000 Użytkownik anonimowy
Toyota to zupełnie inna filozofia. W toyocie silniki są proste i nie zbyt mocno obciążone. W efekcie jest wolny i nudny ale tani w eksploatacji. VW jest dynamiczny ale jeszcze bardziej skomplikowany od zwykłego tsi w efekcie eksploatacja będzie jeszcze droższa niż obecnie (oczywiście przy przebiegach powyżej 150-200 tyś km).
6 maja 09:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
~mm :
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
Redukuje branie oleju silnikowego o 50-90% i przedłuża jego czystość. Jest to możliwe dzięki polimerom s x 6 0 0 0.p l które generują powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych. Dzięki temu pierścienie swobodniej układają się na tłoku, gładzi cylindra i dokładniej zgarniają olej. Zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju 2-4 x wydłuża trwałość silnika, turbiny, skrzyni biegów (zalecane do silników wyeksploatowanych ale, nie robi remontu kapitalnego). Tarcie pożera moc, zmniejszając opory osiągamy też 8-12% oszczędności paliwa! W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu! Stosuje się tylko raz na 80-130 tys.km lub co 2.000 motogodzin! Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787 B z problematycznym silnikiem Wankla w 24 godzinnym wyścigu Le Mans w 1991r. Toyota /Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zalecasx6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Nie ma odpowiedników jakościowych. Nie oceniaj bezmyślnie, w Opiniach są telefony, sam sprawdź, porozmawiaj z użytkownikami!
6 maja 14:07 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greebo Użytkownik anonimowy
~Greebo :
No photo ~Greebo Użytkownik anonimowy
Ahahahaha, golf z silnikiem od kosiarki w cenie fajnego auta wyższej klasy, bądź hybrydowego Lexusa. Szwaby nieźle odjechali...
6 maja 10:19 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~VOLT Użytkownik anonimowy
~VOLT :
No photo ~VOLT Użytkownik anonimowy
Cokolwiek dobrego powiedzieć o tym aucie moze tylko ktoś kto nie wie kompletnie nic o hybrydach. Postawcie nowego GTE przy piecioletniej Amperze i uświadomicie sobie jak daleko w tyle jest Volkswagen!
5 maja 20:46 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
47%
53%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jak wrócić? Użytkownik anonimowy
~Jak wrócić? :
No photo ~Jak wrócić? Użytkownik anonimowy
35 km? Nie dojade nawet do pracy
6 maja 01:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q :
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
I to jest hybryda. Ma odejscie, elastycznosc i malo przy tym pali. Idealne auto dla maniaka gti i czlowieka ktory ceni male spalanie. I nie wyje jak sie przyspiesza jak niektorzy °|°ojota
5 maja 13:34 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
43%
57%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
do ~{ttt}:
No photo ~{ttt} Użytkownik anonimowy
5 maja 17:01 użytkownik ~{ttt} napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Musiałbym na głowę upaść żeby kiedylkowiek kupić wieswagena
5 maja 22:36 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luka Użytkownik anonimowy
~luka :
No photo ~luka Użytkownik anonimowy
Aktywne kierunkowskazy. czy kogoś irytują równie mocno jak mnie?
może zastąpcie je wielkimi neonami w kształcie strzałki żeby nie było wątpliwości w którą stronę skręcam...
5 maja 23:33 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
36%
64%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hakata Użytkownik anonimowy
~Hakata
No photo ~Hakata Użytkownik anonimowy
do ~Z DE:
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
5 maja 21:51 użytkownik ~Z DE napisał
To normalne.W tescie Tesli w BRD w zimie zasieg na jenym ladowaniu 160 km.Czyli flop.
A VW zimą minus 20 to już nie zapali jak Toyota. No chyba że ktoś bedzie grzał w garażu ale ogrzewanie jest kosztem a co z tymi bez garaży ?
6 maja 02:02 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
~Z DE
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
do ~Elektronik:
No photo ~Elektronik Użytkownik anonimowy
5 maja 20:23 użytkownik ~Elektronik napisał
Hybrydy tak ale na Florydzie a nie przy minus 20 w Polsce. Dalem się nabrać Lexusowi i zawsze zimą był problem z bateriami rano. Jak nie bedzie nowych akumulatorów to nic nie warte jest. Zróbcie test hybryd na Syberii i prawda wyjdzie natychm8iast pierwsz
To normalne.W tescie Tesli w BRD w zimie zasieg na jenym ladowaniu 160 km.Czyli flop.
5 maja 21:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTE

Oto auto hybrydowe, które nie epatuje proekologicznym wyglądem, za to świetnie skręca.

Volkswagen Golf GTE - Prawie jak GTI (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego