CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - uniwersalny jak zawsze

27 cze, 11:22
Udostępnij
0
Skomentuj

Ostatni face lifting Volkswagena Golfa nie przyniósł rewolucji. Wywołał jednak tradycyjny już zachwyt u sympatyków marki i sceptycyzm wśród krytyków. Słusznie?

Fakty przemawiają na korzyść Golfa. To w końcu nadal najchętniej kupowane auto osobowe na Starym Kontynencie. Tylko w pierwszym kwartale tego roku jego sprzedaż przekroczyła 115,4 tys. egzemplarzy, podczas gdy następny na podium Ford Fiesta zanotował popyt o blisko 24 tys. sztuk mniejszy (dane: JATO). Od lutego tego roku w salonach są już dostępne Golfy po face liftingu, tak więc utrzymanie pozycji lidera wydaje się bardzo prawdopodobne.

Trzeba przyznać, że Volkswagen wykazał się dużą powściągliwością, jeśli chodzi o zakres zmian stylistycznych. Widać je głównie w wyglądzie przedniego pasa z nowym zderzakiem i reflektorami, które opcjonalnie mogą być wyposażone w pełni ledowe, aktywne światła. Standardem są za to diodowe lampy tylne.

Testowany egzemplarz dostał dodatkowo pakiet stylistyczny R-Line (za 4520 zł), obejmujący m.in. sportowe zawieszenie, listwy progowe i przy zderzakach, zmodyfikowany grill z charakterystycznym oznaczeniem oraz spoiler dachowy. Elementy te wraz z 18-calowymi alufelgami (opcja za 4970 zł) dodają sylwetce kombi ekskluzywnego i dynamicznego charakteru.

Oczywiście, zmiany nie kończą się tylko na nadwoziu. We wnętrzu testowanego modelu zadebiutowały nowe cyfrowe zegary Active Info Display (opcja za 2180 zł) – rozwiązanie znane z innych modeli Grupy VW. Ekran za kierownicą ma przekątną 12,3 cala, a pokazywane na nim informacje można łatwo konfigurować. Większy niż dotychczas jest także wyświetlacz multimediów. W topowej wersji z nawigacją Discover Pro ma on przekątną aż 9,2 cala.

Dotykowa obsługa tego systemu z poziomu ekranu lub przyciskami przy kierownicy nie sprawia większych kłopotów, ale gdy chcemy to robić gestami lub poleceniami głosowymi, warto wcześniej poćwiczyć. I nie zrażać się po pierwszych próbach, tym bardziej że np. nawigacja dobrze radzi sobie z wyraźnie wypowiadanymi komendami i pozwala na szybkie podyktowanie adresu. Discover Pro współpracuje z układem Car-Net, który z kolei zapewnia dostęp do usług mobilnych. System z łatwością łączy się również z Android Auto i Apple CarPlay.

Niezmienne są natomiast funkcjonalność i przestronność niemieckiego kombi. Pięć osób na pokładzie ma do dyspozycji sporo miejsca, a ich rzeczy na dłuższy wyjazd bez problemu powinny zmieścić się w przepastnym bagażniku. Już przy normalnym ustawieniu siedzeń ma on imponującą pojemność 605 l, a po rozłożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy – nawet 1620 l. Większą przestrzenią ładunkową w segmencie może pochwalić się tylko spokrewniona z Golfem Skoda Octavia Combi (610-1740 l).

Charakterystyka zawieszenia z adaptacyjną regulacją sztywności amortyzacji DCC (dopłata 4410 zł) jest przyjemnie sprężysta. Auto bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności, a na trasie zapewnia wysoki komfort. Układ jezdny może pracować w jednym z pięciu trybów: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual, spośród których na co dzień najlepiej sprawdza się wyważony Neutral, i to także podczas dynamicznej jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy jest komunikatywny i zapewnia dobre wyczucie auta, a elektroniczna szpera XDS poprawia trakcję na zakrętach.

Turbodoładowany silnik 1.4 okazuje się elastyczny i szybka płynna jazda jest możliwa bez konieczności częstego operowania drążkiem manualnej skrzyni. Co ważne, na naszej pętli testowej auto spaliło średnio 6,4 l/100 km, czyli o 18 proc. więcej niż deklaruje producent, ale to dobry wynik. W mieście udało się nam zanotować przyzwoite 7,2 l, a podczas jazdy na trasie – tylko 5,5 l na 100 km.

Najtańsza wersja Golfa z tym silnikiem i pakietem wyposażenia Comfortline kosztuje 87 990 zł. Na Seata Leona ST 1.4/150 KM trzeba wydać minimum 93 900 zł, a na Opla Astrę Sports Tourer 1.4/150 KM – 76 700 zł.

Volkswagen Golf - to nam się podoba

Dojrzałość konstrukcji, wysoka jakość wykończenia, przestronne i dobrze wyciszone wnętrze, elastyczny silnik i komfortowy układ jezdny.

Volkswagen Golf - to nam się nie podoba

Wysokie ceny opcji, które znacznie podnoszą koszt zakupu auta, zachowawcze podejście do zmian stylistycznych (choć ma też swoich zwolenników).

Volkswagen Golf - nasza opinia

Być może są atrakcyjniejsi stylistycznie rywale, być może dają większą frajdę z jazdy, ale to właśnie Golf Variant, zwłaszcza po ostatnich modyfikacjach, pozostaje rodzinnym modelem, który mogę każdemu polecić w ciemno. Nie jest to oczywiście auto bez wad i sporo kosztuje, ale na pozycję lidera wśród europejskich osobówek pracuje solidnie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~taka prawda Użytkownik anonimowy
~taka prawda :
No photo ~taka prawda Użytkownik anonimowy
Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są obarczone dużą wadą - szybko odkładającego się nagaru na zaworach ssących i w kolektorze dolotowym oraz w głowicy. Ilość nagaru po 100 tyś. km jest tak duża, że grozi to już poważnymi awariami np. niedomykanie się zaworów co powoduje wypalenie gniazda zaworowego czyli głowica do remontu. Oderwany kawałek zwęglonego nagaru może także uszkodzić turbinę. Te silniki mają jeszcze drugie dno, czyli brak możliwości montażu prostej instalacji gazowej. Kto chce mieć problemy to polecam silniki z serii TSI, FSI, TFSI z grupy VW.
1 lip 12:22 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tygiel Użytkownik anonimowy
~Tygiel :
No photo ~Tygiel Użytkownik anonimowy
Co mi po przestronnosci, jak dostaje czlowiek ciagle te same gnioty silnikowe, i nie wazne czy benzyna czy diesel. Ja nie dam sie wciagnac w ta germanska gierke - nowy samochod, za chwile serwis naprawczy i po 2latach udreki musze kupowac nowe auto, BO to pierwsze nadaje sie na zlom!!!! TAKIE kity to wciskajcie swoim w Deutschland!!
27 cze 19:06 | ocena: 79%
Liczba głosów:24
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~spoogie Użytkownik anonimowy
~spoogie :
No photo ~spoogie Użytkownik anonimowy
Jak konkurenci wprowadzali ekrany dotykowe do strowania to zjechaliscie ich z gory na dół. Jak vw wprowadza to samo ale 4 lata później to jest już wtedy najlepsza rzecz na świecie. Zdecydujcie sie :D
27 cze 14:12 | ocena: 94%
Liczba głosów:17
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
~Wujek Wacław
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
do ~Oooooo:
No photo ~Oooooo Użytkownik anonimowy
27 cze 17:02 użytkownik ~Oooooo napisał
No I czemu klamiecie, Honda civic kombi ma pojemnosc bagaznika 624l czyli wiecej nie golf. Co niemcy z vw wam zaplacili za ten artykul jak zwykle
Dokładnie, to Civic Tourer ma największą pojemność bagażnika w klasie kompaktowej. Co więcej, nowy Peugeot 308 SW ma pojemność bagażnika równą 610 L - czyli też więcej, niż opisywany tu Golf, i dokładnie tyle, ile Octavia! I tego też oczywiście nie napiszą!
5 lip 13:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pandeusz Użytkownik anonimowy
~Pandeusz :
No photo ~Pandeusz Użytkownik anonimowy
Najlepsza zabawa w salonie VW???
Znajdź 5 różnic w porównaniu z poprzednikiem!
29 cze 08:22 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Oooooo Użytkownik anonimowy
~Oooooo :
No photo ~Oooooo Użytkownik anonimowy
No I czemu klamiecie, Honda civic kombi ma pojemnosc bagaznika 624l czyli wiecej nie golf. Co niemcy z vw wam zaplacili za ten artykul jak zwykle
27 cze 17:02 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mtp Użytkownik anonimowy
~mtp :
No photo ~mtp Użytkownik anonimowy
Auto Bild, przepraszam Auto Swiat to propagandowe ramie VAG.
1 lip 11:59 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~prezes Użytkownik anonimowy
~prezes :
No photo ~prezes Użytkownik anonimowy
Wszystkie VW na platformie MQB maja już nowe silniki TSI. One poza nazwą to nie mają nic wspólnego z sobą. W nowych jest juz pasek a nie łańcuch...to są bardzo dopracowane motory.
30 cze 03:26 | ocena: 65%
Liczba głosów:20
35%
65%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cukier na nagar Użytkownik anonimowy
~Cukier na nagar
No photo ~Cukier na nagar Użytkownik anonimowy
do ~taka prawda:
No photo ~taka prawda Użytkownik anonimowy
1 lip 12:22 użytkownik ~taka prawda napisał
Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są obarczone dużą wadą - szybko odkładającego się nagaru na zaworach ssących i w kolektorze dolotowym oraz w głowicy. Ilość nagaru po 100 tyś. km jest tak duża, że grozi to już poważnymi awariami np. nie
Zeby uniknac nagaru nalezy dosypywac troche cukru do paliwa, jak tak robie w moim Golfie. Problem nagaru nie istnieje a Golfik smiga jak ta lala. Mozna ?...mozna.
11 lip 11:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zymandi1 Użytkownik anonimowy
~Zymandi1 :
No photo ~Zymandi1 Użytkownik anonimowy
Nie podoba mi się kolorowy wyświetlacz przed kierownicą. Taka choinka, wygląda tandetnie. Poprzednia wersja praktycznie czarno biała prezentowała się stylowo.
1 lip 13:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - uniwersalny jak zawsze

Face lifting Volkswagena Golfa można określić jako zachowawczy, co absolutnie nie znaczy, że design auta trąci myszką. Idziemy o zakład, że większość osób decydujących się na Golfa docenia właśnie takie ewolucyjne zmiany.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - uniwersalny jak zawsze (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego