Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Polo GTI: więcej mocy, więcej frajdy

24 gru 17 12:00

Kilka tygodni temu jeździliśmy nowym Polo, teraz przyszedł czas na sportową odmianę. Pod maską dwulitrowe TSI o mocy 200 KM, które zapewnia świetne osiągi: 0-100 km/h w 6,7 s i v maks. 237 km/h. Sprawdzaliśmy, co potrafi na torze.

Udostępnij
0
Skomentuj

VW Polo GTI – nowy silnik pod maską

Szybki sprint spod świateł, sprawne wyprzedzanie poza miastem lub szybka jazda autostradą – we wszystkich tych miejscach docenia się wyższą moc oraz lepsze osiągi Polo GTI. Pod maską nowego usportowionego Volkswagena pracuje bowiem większy i mocniejszy silnik 2.0/200 KM (w poprzedniku 1.8/192 KM). Podczas ostrej jazdy zwraca uwagę szybka zmiana biegów, zapewniana przez seryjną dwusprzęgłową skrzynię DSG z 6 przełożeniami. Tym, którzy nie uznają „automatów” w tej klasie aut, pozostaje cierpliwie poczekać do lata, aż do oferty wejdzie manualna przekładnia, lub zmieniać biegi łopatkami na kierownicy (zalecamy podczas jazdy torowej). Na torze Polo GTI pokazuje swoje możliwości. Nie tylko świetnie się napędza, ale przede wszystkim zaskakuje na zakrętach, zarówno znakomitą trakcją (seryjna blokada mechanizmu różnicowego XDS), jak i stabilnością prowadzenia. To zasługa sportowego zawieszenia, które jest w stosunku do zwykłych wersji utwardzone, jak i obniżone o 15 mm.

Czerwone wstawki na desce
są w GTI seryjne. Podobnie
jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” Czerwone wstawki na desce są w GTI seryjne. Podobnie jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” Foto: Volkswagen / Auto Świat

VW Polo GTI – dwa rodzaje zawieszeń

Osobom z wysokimi wymaganiami wobec podwozia polecamy zakup zawieszenia Sport Select z dwoma trybami pracy amortyzatorów. Nie jest to jednak znany z innych modeli Volkswagena układ DCC, a sterowanie nim odbywa się wyłącznie przez ekran dotykowy. Po wybraniu trybu Sport utwardzają się amortyzatory i możemy liczyć także na szybsze reakcje silnika, „automatu”, układu kierowniczego, a nawet na rasowy dźwięk silnika generowany z głośników.

Dane techniczne VW Polo GTI 2018
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1984
Moc maks. (KM/obr./min) 200 przy 4400
Maks. mom. (Nm/obr./min) 320 przy 1500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,7
Prędkość maksymalna (km/h) 237
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 5,9
Skrzynia biegów/napęd przedni/aut. 6 (DSG)
Pojemność bagażnika (l) 351-1125
Dł./szer/.wys. (mm) 4053/1751/1461
Cena VW Polo GTI od 89 690 zł

Więcej informacji na temat pierwszych jazd VW Polo GTI znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (30)

No photo
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
~dr feelgood
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
do ~Aa:
No photo ~Aa Użytkownik anonimowy
27 gru 17 13:55 użytkownik ~Aa napisał
Pewne jest jedno po 3 latach takie auto jest warte 50 % tego co zapłaciliśmy w salonie.
Każde nowe auto traci po 3 latach mniej więcej połowę swojej wartość, a droższe auta (powiedzmy 300 tys. zł w górę) nawet jeszcze więcej. I co w tym ma być dziwnego czy odkrywczego? Te które tyle nie tracą to tak naprawdę tylko w wyobraźni ich właścicieli. Tutaj mamy fajne Polo z mocnym silnikiem i elektroniczną szparą za niespecjalnie wygórowane pieniądze. Konkurencja w postaci Corsy OPC czy Clio RS w cennikach startuje z poziomu 100 tys. zł i oferuje silniki 1.6 z których również wykrzesano 200KM, na dziś dzień wybrałbym Polo.
27 gru 17 17:36 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Radekmx Użytkownik anonimowy
~Radekmx :
No photo ~Radekmx Użytkownik anonimowy
Chyba jednak nie przesiadłbym się z mojej Alfy Romeo Mito QV do tego pudełka od zapałek. Te siedzenia w kratkę po prostu wrzeszczą "sport".
27 gru 17 14:58 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Bardzo ładne i zwarte auto. Jedyne co powinni zmienić to arkusz czerwonej blachodachowki od Pruszyńskiego, który szpeci wnętrze. Cena dość rozsądna, co prawda i tak zbyt wysoka aby osiągnąć jakikolwiek sukces rynkowy.
26 gru 17 18:03 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~avanti Użytkownik anonimowy
~avanti :
No photo ~avanti Użytkownik anonimowy
Ja nie zwlekajac juz ustawilem sie w kolejce po to zacne auto ..jestem 1981 ,serce wali jak oszalale ze szczescia ..przy odrobinie fartu wyjade nim na droge juz za 5 lat ...no coz ,Polacy kochaja takie samochody.
27 gru 17 10:34 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alfa Użytkownik anonimowy
~Alfa :
No photo ~Alfa Użytkownik anonimowy
naprawdę przełomowy model :) z zewnątrz wygląda tak samo jak ten z silnikiem 1.0 od kosiarki którym gospodynie po kapustę jadą na targ i 18 calowe kola tego nie zmienia wy w VW zmiencie sobie designerow nudziarze
27 gru 17 11:01 | ocena: 52%
Liczba głosów:23
52%
48%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Annnna Użytkownik anonimowy
~Annnna :
No photo ~Annnna Użytkownik anonimowy
Za 3 lata będzie warte 50% ceny nowego w salonie.
27 gru 17 13:58 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dsy Użytkownik anonimowy
~dsy :
No photo ~dsy Użytkownik anonimowy
niemiecki szrot awaryjny
27 gru 17 12:27 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romo Użytkownik anonimowy
~Romo :
No photo ~Romo Użytkownik anonimowy
Seryjne reflektory LED? Niestety w cenniku stoi jak byk że są dodatkiem do wersji podstawowej Polo GTI i niestety trzeba za nie zapłacić prawie 3 tysiące złotych. Za climatronika 3,4 tysiące złotych itd. Sensownie wyposażone Polo GTI będzie kosztować około 105 tysięcy złotych. Kosmos.
28 gru 17 09:25 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~laczek Użytkownik anonimowy
~laczek
No photo ~laczek Użytkownik anonimowy
do ~Alfa:
No photo ~Alfa Użytkownik anonimowy
27 gru 17 11:01 użytkownik ~Alfa napisał
naprawdę przełomowy model :) z zewnątrz wygląda tak samo jak ten z silnikiem 1.0 od kosiarki którym gospodynie po kapustę jadą na targ i 18 calowe kola tego nie zmienia wy w VW zmiencie sobie designerow nudziarze
no tak, jako stary traktorzysta musisz mieć w autku silniczek od kombajnu... czyly wjelkij kósiarki... żeby uważanym być pod remizo i kościołę...
27 gru 17 11:57 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aa Użytkownik anonimowy
~Aa :
No photo ~Aa Użytkownik anonimowy
Pewne jest jedno po 3 latach takie auto jest warte 50 % tego co zapłaciliśmy w salonie.
27 gru 17 13:55 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Volkswagen Polo GTI: więcej mocy, więcej frajdy (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego