- Silnik z odłączanymi cylindrami zapewnia Sportsvanowi dobrą dynamikę, ale nie jest zbyt oszczędny
- Bagażnik o pojemności 590-1520 l. To może się podobać rodzinie
- Siedzenia tylnego rzędu można ustawić na wiele sposo- bów, a miejsca jest dużo
Od rodzinnego auta oczekuje się przestronnego i funkcjonalnego wnętrza oraz silnika, który nie potrzebuje dużo paliwa. Przekonajmy się, jak te kryteria spełnia VW Sportsvan ze 150-konnym benzyniakiem.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - nadwozie
Abstrahując od tego, co pod maską, trudno nie pochwalić auta za rozwiązania zastosowane na pokładzie. W przestronnym wnętrzu znalazły się wygodne siedzenia, przy czym indywidualne fotele drugiego rzędu można składać oraz przesuwać. Powody do zadowolenia dają też: pozycja za kierownicą, łatwa obsługa urządzeń pokładowych i widoczność we wszystkich kierunkach. Całość uzupełnia pojemny kufer.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - silnik
Pedał gazu do podłogi i Sportsvan dynamicznie rusza. Już po 8,8 s na liczniku mamy „setkę”. Co istotne, podczas dynamicznej jazdy silnik nie staje się głośny, a dzięki temu nie cierpi komfort podróżowania. W trakcie szybkiej jazdy sprawdza się też skrzynia DSG, która sprawnie i bez szarpnięć włącza poszczególne przełożenia.
Gorzej jest w trakcie spokojnej jazdy – przy niskich obrotach przekładnia gubi się, jakby nie mogła się zdecydować, czy włączać kolejny bieg, czy może redukować. Funkcja odłączania cylindrów (ACT) pracuje niezauważalniei przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu. W ruchu miejskim jej działanie jest jednak ograniczonei nie wpływa na mniejsze spalanie. Średnia z miasta – 10 l/100 km to aż o 3,7 l więcej niż obiecuje producent.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - prowadzenie
Czy to na prostej, czy na krętym odcinku samochód zachowuje się stabilnie. W opanowaniu pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Poza tym sprężyste zestrojenie podwozia nie obniża komfortu resorowania na drogach o gorszej jakości.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - koszty
Za topową wersję Highline trzeba zapłacić 101 390 zł. To akceptowalna cena. Porównywalny Ford C-Max ze 150-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią kosztuje 103 680 zł. Cena testowanego Volkswagena – 144 140 zł – to efekt doliczenia opcji.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - to nam się podoba
Przestronne i funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele, dynamiczny silnik, wysoki komfort.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - to nam się nie podoba
Znacznie wyższe zużycie paliwa niż obiecuje producent, skrzynia gubi się przy zmianie biegów.
Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - nasza opinia
Prowadzenie oraz dynamika są bez zarzutu. Natomiast nie ma co liczyć na rewelacyjnie niskie spalanie silnika z systemem ACT. Sportsvan cieszy dodatkowo przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Cena nie jest może superatrakcyjna, ale akceptowalna.