Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Volvo V90 Cross Country – idealne na lód

9 lut, 13:55

W tym roku powiększy się gama topowego modelu Volvo. Po sedanie S90 i kombi V90 przyszedł czas na wersję o terenowej charakterystyce – Volvo V90 Cross Country

Udostępnij
0
Skomentuj

Volvo V90 Cross Country jest samochodem, który łączy cechy trzech pojazdów – luksusowej limuzyny, praktycznego kombi oraz SUV-a. Przekonajmy się zatem na ile Szwedom udało się pogodzić te charaktery.

Volvo V90 Cross Country nie jest trudne do rozpoznania. Już z daleka dostrzeżemy plastikowe nakładki na nadkolach oraz osłony pod zderzakami. Poza tym na pierwszy rzut oka widać, że samochód ma zwiększony prześwit, który w tym przypadku wynosi 210 mm.

We wnętrzu, podobnie jak w innych odmianach, wygospodarowano mnóstwo miejsca w obu rzędach siedzeń oraz na bagaż, fotele zapewniają wygodną jazdę także podczas długich podróży, a wysokiej klasy materiały wykończeniowe dbają o przyjemną atmosferę. Na pokładzie nie zabrakło również dotykowego ekranu za pomocą którego obsługuje się większość urządzeń pokładowych. Jednak do tego rozwiązania trzeba się przyzwyczaić, bo niektóre funkcje aktywuje się po przebrnięciu przez skomplikowane menu.

Volvo V90 Cross Country na szwedzkich drogach

Przeprowadzenie pierwszego sprawdzianu pojazdu w jego ojczyźnie to świetny pomysł. Przecież zaśnieżone drogi oraz zamarznięte jezioro to idealne miejsce żeby przekonać się co potrafi Volvo V90 Cross Country wyposażone w napęd na wszystkie koła.

Jedziemy spokojnie publicznymi drogami, 320-konny silnik wersji T6 pracuje cicho, a automat przełącza spokojnie i bez najmniejszych szarpnięć. Trakcja również okazuje się bez zarzutu. To jednak nie tylko zasługa napędu 4x4, lecz także uzbrojenia pojazdu w opony z kolcami. W Szwecji nie odśnieża się dróg, a miejscami na ulicy zalega nawet lód i takie opony okazują się zbawienne szczególnie gdy do pokonania mamy podjazd lub musimy zahamować.

Jednak spokojnie – wyposażenie auta w takie opony nie oznacza, że nie ma szans na frajdę z prowadzenia. Druga część testu odbyła się na zmarzniętym jeziorze. Tu dopiero zaczęła się zabawa.

Pierwsze okrążenie pokonujemy z włączonymi wszystkimi systemami umożliwiającymi bezpieczną jazdę. Trzeba przyznać, że ich działanie okazuje się nienaganne. Podczas ruszania koła buksują w minimalnym stopniu, a na zakrętach każdy poślizg jest skutecznie niwelowany. To pokazuje, że w trakcie codziennej jazdy także kierowca o przeciętnych umiejętnościach może czuć się pewnie. Jeżeli on nie zdąży zareagować na zachowanie samochodu, zrobi to za niego „elektroniczny anioł stróż”.

Volvo V90 Cross Country – taniec na lodzie

Kolejne przejazdy odbywamy już bez opieki systemów zapewniających optymalną trakcję. Efekt? Po wciśnięciu pedału gazu koła zaczynają się ślizgać po lodowej tafli i auto z lekkim opóźnieniem zaczyna jechać. W każdy zakręcie wprowadzam samochód w kontrolowany poślizg, tył próbuje wyprzedzić przód, ale wystarczy niewielka kontra kierownicą i odpowiednie dozowanie gazu żeby samochód ustawił się bokiem do łuku, który można pokonać jednym długim pociągnięciem. Kolejny zakręt auto ustawia się w drugą stronę i ponownie pokonuje łuk bez większego problemu.

Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Foto: Volvo / Volvo

Volvo V90 Cross Country już można zamawiać. Samochód dostępny jest w dwóch wersjach benzynowych – T5 o mocy 254 KM oraz T6 o mocy 320 KM. Oprócz tego można mieć jeden z dwóch diesli. Odmiana D4 generuje 190 KM, a w D5 pracuje 235-konna wysokoprężna jednostka.

Jedynie bazowy diesel występuje w standardzie z 6-biegową manualną przekładnią (automat w opcji). Pozostałe wersje już w serii mają 8-stopniową automatyczną skrzynię.

Ceny zaczynają się od 230 100 zł za bazowego diesla, natomiast za najtańszego benzyniaka trzeba zapłacić 248 800 zł.

Volvo V90 Cross Country – nasza opinia

Volvo V90 Cross Country to luksusowe auto, które ucieszy zarówno rodziny jak i miłośników zabawy na lodzie. W poślizgowych szaleństwach pomaga napęd 4x4 oraz mocny silnik.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (25)

No photo
No photo ~Inż Użytkownik anonimowy
~Inż :
No photo ~Inż Użytkownik anonimowy
Ja rozumiem downsizing, ekologię ale dajcie ludziom do wyboru choćby te 5 cylindrów nie mówiąc o 6-ciu. Mało kto teraz kupi jakby nie patrząc limuzynę predysponującą do klasy premium z silnikiem 2 litrowym. To jest duże i ciężkie auto. Tej mocy nie czuć!
9 lut 18:54 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nomad Użytkownik anonimowy
~nomad :
No photo ~nomad Użytkownik anonimowy
Autko nawet ładne (oczywiście to rzecz gustu), ale chyba niewielu polaków będzie miało do wydania ponad 230 000. Jak zwykle, tylko popatrzeć. Tylko nie wyzywajcie mnie od nieudaczników bo większość polaków możne tylko popatrzeć.
9 lut 18:27 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Mam wrażenie ze Polacy oceniają samochody na podstawie opini z dawnych lat jakie krążyły jeszcze w latach 80 czy 90. Czasy się zmieniają jakość poszczególnych marek również jak i jakość silników. Np kiedys Diesel był mniej kłopotliwy od benzyny czy Volvo albo Volkswagen robili bardzo solidne auta a teraz jest troszkę inaczej. Posiadałem również i Volvo(xc90) jak i Audi(3szt) jak i również Toyote Diesla i go już były samochody można powiedzieć nowych czasów, nie polecam je zdecydowanie a przynajmniej narazie na dzień dzisiejszy.
9 lut 21:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jorikiso Użytkownik anonimowy
~Jorikiso :
No photo ~Jorikiso Użytkownik anonimowy
Jest wiele marek samochodów różnych, duzo złego się tu pisze ze niemieckie obecnie to słabe samochody ale to tyczy się głównie samochodów przywiezionych z zagranicy, z dużym przebiegiem oraz sprawa się tyczy głównie VAG. Mercedes nie ma tyle wpadek, owszem nie przejedzie milionów bez awaribjak stare np Beczki ale to nadal bardzo mało awaryjny i solidny samochód. Jestem pewien ze np kupując Mercedesa i podobnej klasy samochod ze stajni VAG mimo ze często trochę wyższej ceny to po kilku latach jazdy awarie np w VW czy Audi znacznie przewyższą początkowa mniej atrakcyjna cenę Benza. Mercedes to naprawdę dobry wybór nie ogólnym rozrachunku nie tak drogi jak się wydaje na początku a do tego maja super serwis.
9 lut 21:26 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~W Użytkownik anonimowy
~W :
No photo ~W Użytkownik anonimowy
Gratuluję tytułu z tym lodem w kontekście ostatniej dysputy o idiotach jeżdżących po jeziorach.
9 lut 17:59 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mich Użytkownik anonimowy
~mich
No photo ~mich Użytkownik anonimowy
do ~Heya Sverige:
No photo ~Heya Sverige Użytkownik anonimowy
9 lut 19:23 użytkownik ~Heya Sverige napisał
V40 CC D4 2013r. salon, 100tyś przebiegu, produkcja Belgia - bez awarii, śladu rdzy, pęknięć. Polecam, bo i serwis w GD też dobry.
xc 60 D4 salon, 95tys przebiegu, produkcja Belgia - wymiany oleju i filtrów, żadnych problemów.. poprzedni- v50, 8 lat, 170tys przebiegu, jedyna awaria to zamek klapy bagaznika, chyba 200 zł w salonie
9 lut 21:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szczawik Użytkownik anonimowy
~szczawik :
No photo ~szczawik Użytkownik anonimowy
Na wp jest napisane żeby nie jeździć nim po lodzie bo pasy potrójnie dociskają i mogą udusić ptysia lub leszcza.
9 lut 23:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zuczek Użytkownik anonimowy
~Zuczek
No photo ~Zuczek Użytkownik anonimowy
do ~Inż:
No photo ~Inż Użytkownik anonimowy
9 lut 18:54 użytkownik ~Inż napisał
Ja rozumiem downsizing, ekologię ale dajcie ludziom do wyboru choćby te 5 cylindrów nie mówiąc o 6-ciu. Mało kto teraz kupi jakby nie patrząc limuzynę predysponującą do klasy premium z silnikiem 2 litrowym. To jest duże i ciężkie auto. Tej mocy nie czuć!
Jak ktoś potrzebuje moc i osiągi to hybryda. Kwestia czasu kiedy się pojawi
9 lut 20:49 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Moc Użytkownik anonimowy
~Moc :
No photo ~Moc Użytkownik anonimowy
Wnętrze i kierownica zbliżone do Fiata Tipo, gdyby jeszcze Włosi mieli jeszcze silnik 320 kM.
10 lut 07:23 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JphhSdEeHG Użytkownik anonimowy
~JphhSdEeHG :
No photo ~JphhSdEeHG Użytkownik anonimowy
u5Chwi http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO.com
28 lis 19:48
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volvo / Volvo

Volvo V90 Cross Country

Niezależnie od wersji silnikowej Volvo V90 Cross Country zawsze ma napęd 4x4

Volvo V90 Cross Country – idealne na lód (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego