CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Volvo XC60 D4 AWD - skazane na sukces

20 lip, 16:27
Udostępnij
0
Skomentuj

Najchętniej w Polsce wybierane auto klasy premium po 9 latach doczekało się godnego następcy. Po pierwszym teście nowego Volvo XC60 nie mamy żadnych wątpliwości, że powtórzy sukces poprzednika. Mimo że znacznie zdrożało

Mogę ogłosić, że jest coś takiego, jak efekt nowego Volvo. Poruszając się po naszych drogach w ciągu ostanich lat XC90, S90, V90 Cross Country i teraz Volvo XC60, czułem się jak gwiazda. Kierowcy i przechodnie obracają głowy za spójnie narysowanymi bryłami nowych Volvo. Tymczasem ja nie tylko karmię swoją próżność, lecz także delektuję się finezyjnie zaprojektowanym i wykonanym wnętrzem.

Volvo XC60 trafia w złoty środek technicznych, jak i stylistycznych osiągnięć Volvo. Inaczej niż w serii 90, tu nie tęskni się za 6-cylindrowym silnikiem. 190-konne D4 w zupełności wystarcza, na razie to podstawowy diesel w ofercie. Jednostka prężnie buduje moc „z dołu”, bez wyczuwalnej turbodziury. Płynna reakcja na gaz to także zasługa harmonijnie pracującej 8-biegowej skrzyni automatycznej. Charakterystykę układu napędowego można wyostrzyć, wybierając tryb Dynamic. Wówczas jednak Volvo XC60 staje się niepotrzebnie nerwowe i traci spójność charakteru.

Volvo XC60 D4 AWD - skazane na sukces Volvo XC60 D4 AWD - skazane na sukces Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Bardziej istotny jest niemały apetyt na paliwo. Średnio 7,4 l/100 km na naszej pętli pomiarowej to nie tylko o 42 proc. więcej niż obiecuje Volvo, lecz także znacznie powyżej tego, co zużywają konkurenci.

O ile opcjonalne 22-calowe felgi przyczyniają się do przyciągania spojrzeń, o tyle podwyższają zużycie paliwa, pogarszają osiągi i komfort amortyzacji. Zamiast fabrycznych 8,4 s od 0 do „setki” nam udało się osiągnąć 8,9 s. Od rodzinnego SUV-a oczekuje się jednak bardziej łagodnego tłumienia nierówności, a w konfrontacji z uskokami jezdni, dziurami czy zapadniętymi studzienkami Volvo XC60 serwuje podróżującym nieprzyjemne wstrząsy, choć musimy też otwarcie przyznać, że po kołach w rozmiarze 265/35 spodziewaliśmy się jeszcze mniejszej wygody.

Volvo XC60 - poręczniej, ale nie najlepiej

Volvo XC60 prowadzi się poręczniej od poprzednika i nowych dużych Volvo. Siłę wspomagania układu kierowniczego można co prawda regulować w trzech stopniach, ale w zakrętach kierowca i tak czuje się odcięty od informacji płynących z przednich kół. Precyzja układu jest zadowalająca, gorzej z ponad 12-metrową średnicą zawracania, za którą znowu część winy ponoszą ogromne koła.

Jeżeli akurat nie manewrujemy na ciasnym parkingu ani nie podążamy dziurawą drogą, jazda Volvo XC60 potrafi być bardzo przyjemna. Obszerne wnętrze pozwala podróżować czwórce dorosłych wygodniej niż w S90 – miejsca na kolana jest mniej, ale wciąż wystarczająco, za to siedzisko kanapy umieszczono wyżej i jest też więcej przestrzeni nad głową.

Imponuje ponadto wyciszenie kabiny, które zapewnia znakomite warunki do delektowania się fenomenalnym brzmieniem opcjonalnego systemu audio Bowers & Wilkins. Interfejs systemu multimedialnego – choć w pełni dotykowy – przekonuje czytelną szatą graficzną i żwawo reagującym ekranem dotykowym.

Volvo XC60 - droższe, ale nie bez powodu

Nowe Volvo XC60 jest o 22 000 zł droższe od poprzednika. Za wersję D4 z „manualem” i podstawowym wyposażeniem trzeba zapłacić 184 500 zł. Otrzymujemy za to jednak auto z bogatszym pakietem systemów bezpieczeństwa, nowocześniejszym zestawem inforozrywki i jeszcze – jak na razie – z możliwością wyróżnienia się w tłumie starych XC60. Gdy do sprzedaży wejdą tańsze i słabsze wersje z przednim napędem, sprzedaż znów wystrzeli.

Volvo XC60 - to nam się podoba

Wygodna kabina, wysoka jakość wykończenia, dobre wyciszenie, harmonijnie pracująca skrzynia biegów, prężny silnik przy niskich obrotach.

Volvo XC60 - to nam się nie podoba

Stosunkowo wysokie spalanie, liczne wady wynikające z 22-calowych kół – duża średnica zawracania, obniżony komfort amortyzacji.

Volvo XC60 - nasza opinia

Większość wad, które wytropiłem w nowym Volvo XC60, wynikała z bezsensownie wielkich kół testowego egzemplarza. Żeby zwrócić na siebie uwagę, wcale nie trzeba po nie sięgać – nowy SUV Volvo bez nich jest już wystarczająco zjawiskowy. Ważne, że pod tą piękną skorupą tkwi wygodna, przestronna, świetnie wyciszona i wykonana kabina, w której chętnie spędza się długie godziny.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 1969 cm3
Moc maksymalna 190 KM/4250 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 400 Nm/1900-2500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 8b/4x4
Prędkość maksymlana 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 5,2 s (4. bieg)/6,6 s (aut.)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 54 dB/62 dB/67 dB
Hamowanie ze 100 km/h 35,8 m (zimne)/35,9 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,4 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,2 l/100 km
Pojemność bagażnika 505-1432 l
Długość/szerokość, wysokość 4688/1939/1658 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Opony testowanego egz. 265/35 R 22
Masa własna/ładowność 1935 kg/565 kg
Średnica zawracania 12,1/11,9 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji Elite 213 200 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 303 680 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (41)

No photo
No photo ~Cav Użytkownik anonimowy
~Cav
No photo ~Cav Użytkownik anonimowy
do ~Justa:
No photo ~Justa Użytkownik anonimowy
20 lip 21:54 użytkownik ~Justa napisał
Jak można napisać nie tęskni się za 6-cio cylindrowym silnikiem jak to
o zwykły mół 8,9 do setki w tej klasie to
porażka, a wysokie spalanie bierze się z wysilonej jednostki , która nie daje rady
mimo wyżyłowania z wysoką masą pojazdu.Do tego typu SUVów
Pani Justyno, nowe samochody, niezależnie od producenta wymagają dotarcia jego podzespołów. Dotarciu podlega silnik, łożyska etc. Nie odpowiednie obchodzenie (odmienne niż z jajkiem) się z samochodem po wyjeździe z salonu może skutkować "ubytkami" w mocy, a co za tym idzie słabszym przyśpieszeniem i prędkością maksymalną. Ma to również znaczący wpływ na spalanie paliwa.
Zawsze jeśli 8,4-8,5 nie będzie robiło wrażenia można wybrać wersję T8, albo Polestar. Tam podejrzewam, że już mimo swojej masy wgniata przyjemnie w siedzenie.
24 lip 09:24 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Justa Użytkownik anonimowy
~Justa :
No photo ~Justa Użytkownik anonimowy
Jak można napisać nie tęskni się za 6-cio cylindrowym silnikiem jak to
o zwykły mół 8,9 do setki w tej klasie to
porażka, a wysokie spalanie bierze się z wysilonej jednostki , która nie daje rady
mimo wyżyłowania z wysoką masą pojazdu.Do tego typu SUVów tak naprawdę pasują tylko jednostki minimum 3 litrowe i 6 cylindrowe o dużo wyższej kulturze pracy,osiągach i wcale nie wyższym spalaniu z uwagi na stosunek mocy do masy.
20 lip 21:54 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
52%
48%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lang Użytkownik anonimowy
~Lang :
No photo ~Lang Użytkownik anonimowy
Panowie, Volvo jest marką segmentu premium i nie ma co nad tym debatować. Zresztą zobaczcie w sieci bo ciekawe zestawienie sprzedażowe samochodów premium w PL można bez trudu znaleźć w wyszukiwarce. Łatwo jest pisać komentarze nie mając nigdy do czynienia z danym „produktem”. Nie jestem posiadaczem Volvo, ba… nigdy nie byłem. Miałem jednak przyjemność „zobaczenia” i „podotykania” nowego Volvo w czasie prezentacji w Gdyni śmiało mogę powiedzieć, że czuć ten prestiż.
Powiedzcie mi, czy w momencie kiedy Wasz biznes będzie chciał ktoś wesprzeć inwestycyjnie, to Wasz rodowód zmieni pochodzenie ? Wydaje mi się, że nie. Bo idąc tym tokiem rozumowania to Jaguar nie jest Brytyjski, a Mercedes niemiecki. Przykłady można mnożyć i to nie tylko w branży motoryzacyjnej. Tylko w takim razie powiedzcie kto jest taki super ?
Co do „małej” pojemności silników. To trend, który „dopada” każdego. I w dzisiejszych czasach nikogo nie dziwi fakt 200 czy 250 KM w 2 litrowym silniku. Nie powinniśmy raczej narzekać, bo żywotność dzisiejszych silników się nie zmniejsza, a pozwala nam to na oszczędności związane ze znacznym obniżeniem zużycia paliwa. Współczesne silniki dają nam lepsze parametry od poprzedników z większymi pojemościami
A 22’ felgi, no cóż. Egzemplarz, który widziałem w Gdyni też miał duże koła. Nie wiem, czy to były 22 calowe. Wiadomo, że korzystniej samochód wygląda na dużym kole. Inna kwestia jest taka, że ludzie, którzy wybiorą XC60 raczej się nie zdecydują na tak duży rozmiar, bo jest niepraktyczny.
25 lip 12:29 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lemali Użytkownik anonimowy
~lemali :
No photo ~lemali Użytkownik anonimowy
Miałem okazję pojeździć nową s90 D5. Samochód ok, ale zastanawiałem się dlaczego zakazane jest korzystanie z telefonu a dozwolone i homologowane jest używanie tabletu do sterowania autem. Efekt:
- zmiana ustawień klimatyzacji: przynajmniej trzy razy dotknięcie tabletu,
- wybranie osoby do której chcę zadzwonić to dramat: pojawiają się małe literki w które trzeba trafiać,
- zmiana trybu jazdy (tu akurat nie tablet, ale fizyczny przycisk): trzeba najpierw wybrać, a potem potwierdzić naciskając,
- automatyczne parkowanie: nie widzi wąskich obiektów (np słupki).
Dodatkowo biała, gładka skóra zbiera wszystko i po kilku godzinach użytkowania jest po prostu brudna i widać przebarwienia.
W tym aucie autopilot konieczny, aby bezpiecznie podczas jazdy obsługiwać inne funkcje np dzwonienie.
Auto ładne, ciekawe, ale w użytkowaniu codziennym męczące i stresujące. Do tego cena dobrze wyposażonego na poziomie podobnym do BMW, Audi, czy Mercedesa. W tych trzech pozostałych markach (jeździłem i jestem posiadaczem BMW g30) obsługa nawigacji i multimediów na powoduje stresu podczas prowadzenia (za wyjątkiem Mercedesa). I dochodzi jeszcze jedno pytanie: czy Volvo to premium?
25 lip 08:34 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
~MechanikUSA :
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
U nas to XC60 ma minimum 250 koni. A w najmocniejszej wersji 400. W polsce musi wystarczyc 190... (i ponoc nikt nie teskini za wieksza moca) U nas tak slabego silnika nawet nie oferuja, bo by im bylo wstyd.... Co kraj to samochod. Niby z nazwy ten sam ale tak naprawde to calkiem inny pojazd...
25 lip 08:48 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
~MechanikUSA
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
do ~emisem:
No photo ~emisem Użytkownik anonimowy
25 lip 08:04 użytkownik ~emisem napisał
tiguan pod kazdym wzgledem lepszy a naj to cena volvo nie ma wlasnych silnikow
Tiguan...Nie rozsmieszaj... U nas w obecnej chwili sprzedaja jeszcze dwa Tiguany, stary i nowy. Stary ma 200 koni, a nowy 190... VOLVO XC60 ma u nas minimum 250 koni (w najlepszej wersji 400). Tysch samochodow w zaden sposob porownac sie nie da... No moze sie i da, ale Tiguan i XC60 to poprostu nie ta sama klasa...Wiec co tu porownywac...
25 lip 08:53 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
~zbokzzaściany :
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
Silniki dno. Szwedzie, czy ci nie żal? Szwedzie wracaj do... Chin.
25 lip 08:48 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
38%
62%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Goto Użytkownik anonimowy
~Goto :
No photo ~Goto Użytkownik anonimowy
Jakie premium
25 lip 07:41 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
31%
69%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MZ Użytkownik anonimowy
~MZ :
No photo ~MZ Użytkownik anonimowy
jako wada 22 calowe felgi. Czy one są w standardzie? Pewnie nie i pewnie trzeba za nie zapłacić co najmniej 10 tyś zł wiec to żadna wada tylko ekstrawagancja
25 lip 07:41 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Joxi Użytkownik anonimowy
~Joxi :
No photo ~Joxi Użytkownik anonimowy
Haha, premium, takie chińskie premium ... poczytajcie sobie forum użytkowników nowego XC90 , którego robili jeszcze w Europie a nie Chinach ...
31 lip 20:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Volvo XC60 D4 AWD - skazane na sukces

Spójny, przyciągający spojrzenia styl. Ledowe „młoty Thora” sięgają teraz aż do ramki grilla. Poszerzenia błotników są w pakiecie z felgami 22 cale.

Volvo XC60 D4 AWD - skazane na sukces (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego