Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Czy nowe XC90 to jeżdżący ideał?

9 mar 15 15:51
Udostępnij
0
Skomentuj

Na debiut drugiej generacji XC90 musieliśmy czekać aż 12 lat. Zaprojektowanie tego modelu pochłonęło aż 11 mld dolarów. Czy więc nowe XC90 to jeżdżący ideał? Sprawdziliśmy to testując wersję D5 z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 225 KM.

Volvo XC90 – nowy rozdział historii Volvo

Opracowanie konstrukcji auta tej klasy to wydatek rzędu 1 mld dolarów. Dlaczego więc Volvo wydało takie krocie na projekt XC90. Po pierwsze auto zostało zaprojektowane przez inżynierów z Volvo od zera. Nowa jest nie tylko płyta podłogowa, ale także: zawieszenie, gama silników i liczne systemy bezpieczeństwa. Astronomiczna kwota jaką wydano na ten samochód nawet w przypadku niepowodzenia (w co szczerze wątpimy) nie pójdzie na marne. W ciągu najbliższych 4 lat zaprojektowane do XC90 podzespoły trafią do aż 7 nowych modeli Volvo, m.in. S90-V90.

Powodzenie projektu jest niemal pewne. Wprowadzona jeszcze w ubiegłym roku do sprzedaży limitowana wersja First Edition (1927 szt. – data powstania firmy Volvo) rozeszła się jak świeże bułeczki. Także w Polsce – zamówienie złożyło ok. 30 klientów. Dzięki modelowi XC90 łączna sprzedaż wszystkich modeli Volvo w 2015 roku przekroczy 500 000 sztuk, a w 2018 r. – 800 000 szt.

Volvo XC90 – więcej miejsca i luksusowe materiały

Być może klientów w Polsce byłoby więcej, gdyby auto było fizycznie dostępne. Żaden folder reklamowy nie jest w stanie zastąpić jazdy próbnej czy zwykłej przymiarki za kierownicą w salonie. A trzeba przyznać, że jest co podziwiać.

Auto zostało zbudowane na nowo opracowanej płycie podłogowej SPA i jest o 14 cm dłuższe oraz o 2 cm szersze od poprzednika. Choć ma prawie 5 m długości to wcale nie wygląda ociężale. Luksusowe wnętrze oferuje świetną przestronność w dwóch rzędach siedzeń i w bagażniku (310-1947 l). W przypadku, gdy zdecydujemy się na wariant 7-osobowy (dopłata 7300 zł) osoby o wzroście do 170 cm siedzące w 3. rzędzie też nie będą narzekały na brak przestrzeni.

Choć wnętrze XC90 nie jest podobne do żadnego z dotychczas produkowanego przez Volvo auta, to odnajdziemy się w nim bez trudu. Dłuższą chwilę (najlepiej na postoju) poświęcić trzeba tylko na zapoznanie się z obsługą 12,3-calowego tabletu za pośrednictwem, którego możemy sterować większością podzespołów auta, np. nawiewem, audio, internetem, ustawieniami zawieszenia, układu kierowniczego, telefonu, itp.

Volvo XC90 – 2-litrowy diesel daje radę

Sprzedawcy Volvo twierdzą, że klienci z dużą obawą podchodzą do nowej gamy silnikó XC90. Wszystkie ona (diesle i benzyniaki) mają bowiem pojemność 2 litrów, choć ich moc waha się od 190 do 408 KM. My mieliśmy okazję jeździć 225-konnym dieslem z oznaczeniem D5. Trzeba przyznać, że jednostka znakomicie radzi sobie z prawie 2-tonowym SUV-em. Motor żwawo reaguje na gaz już od niskich prędkości obrotowych, a zajawisko dziury turbinowej jest mu całkowicie obce. Auto z silnikiem D5 jest nie tylko dynamiczne (7,8 s do „setki”), ale zużywa akceptowalne ilości paliwa (śr. w teście 9 l/100 km) i jest znakomicie wyciszone.

Jednostka przekazuje moc na cztery koła (Haldex 5. generacji) za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej przekładni. Niestety, właśnie ten podzespół jest jedyną niedoskonałością w XC90. „Automat” niezależnie do wybranego tryby jazdy (Comfort i Dynamic) potrafi nieprzyjemnie szarpać ,co absolutnie nie powinno się zdarzyć w pojeździe tej klasy.

Volvo XC90 – stalowe zawieszenie lub pneumatyczne

Zastosowanie nowej płyty podłogowej wymusiło skonstruowanie od podstaw całego zawieszenia. Z przodu zastosowano wahacze poprzeczne. Z tyłu znajdziemy poprzeczną sprężynę piórową wykonaną z lekkich materiałów, która zastąpiła tradycyjne sprężyny śrubowe. To elementy stalowego zawieszenia, które oferowane jest seryjnie.

W opcji za 11 200 zł dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z układem Four-C. Kierowca za pośrednictwem pokrętła umieszczonego na tunelu centralnym może zmienić tryb jazdy, a tym samym prześwit pojazdu (standardowo aż 24 cm). W trybie off-road poruszając się z prędkością do 40 km/h, można go podnieść o kolejne 4 cm. Podczas załadunku bagaży za pomocą przycisku w bagażniku, możemy obniżyć zawieszenie o 5 cm.

Kiedy wyłączymy silnik samochodu, zawieszenie także się obniża o około 4 cm. Elektronika auta sama dokonuje drobnych korekt podczas jazdy. Po przekroczeniu prędkości 100 km/h, prześwit podwozia zostaje automatycznie zmniejszony o 1 cm, co poprawia charakterystykę prowadzenia auta np. na autostradzie.

Cztery tryby jazdy powiązane ze zmianą skoku zawieszenia:

– Comfort,

– Eco,

– Dynamic,

– Off-Road,

– Indyvidual

Podczas testu najcześciej korzystaliśmy z ustawień komfortowych. Jazda była wówczas niezwykle przyjemna, a kierowca nie miał ani przez chwilę poczucia, że prowadzi prawie 2-tonowe auto. Pneumatyczne zawieszenie świetnie pochłaniało nierówności drogi, a jednocześnie stabilizowało nadwozie podczas gwałtownej zmiany kierunku jazdy.

Volvo XC90 – nowy układ kierowniczy

W nowym XC90 zrezygnowano ze stosowanego dotąd hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego i zastąpiono je elektrycznym. Dzięki temu uzyskano nie tylko niższe zużycie paliwa, ale także możliwość wykorzystania go do korekty toru jazdy (LKA - układ utrzymania pasa ruchu – opcja za 7960 zł) lub wspomagania parkowania (opcja za 3370 zł).

Nowy układ kierowniczy odznacza się wysoką precyzją. Progresywne wspomaganie układy kierowniczego, którego siła maleje wraz ze wzrostem prędkości należy do wyposażenia seryjnego. Za dopłatą jest także oferowana opcja trzystopniowej regulacji siły wspomagania (w Kinetic - 500 zł, od Mommentum – std.).

Volvo XC90 –bogactwo wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo

W nowym XC90 znalazło się mnóstwo systemów podnoszących bezpieczeństwo podróżnych: Poniżej przedstawiamy naszym zdaniem najważniejsze:

– 7 airbagów (w tym kolanowy kierowcy),

– CITY SAFETY (wspomagania hamowania dla różnicy prędkości pomiędzy pojazdami sięgającej 50 km/h)

– Unikanie lub łagodzenie skutków zderzeń z innymi samochodami na skrzyżowaniach (wprowadzone po raz pierwszy na świecie)

– Unikanie lub łagodzenie skutków zderzeń z pieszymi i rowerzystami do prędkości 40km/h (działa również w ciemności)

– DRIVER ALERT CONTROL - układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy

– LANE DEPARTURE WARNING - system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu

– RSI - układ informowania o znakach drogowych

– ESP - układ elektronicznej kontroli stabilności i trakcji

– CORNER TRACTION CONTROL - kontrola trakcji w zakręcie

– TRAILER STABILITY ASSIST system stabilizacji pojazdu w czasie holowania przyczepy

– ROLL STABILITY CONTROL - układ stabilizacji przechyłu

Volvo XC90 – w Polsce od maja 2015 roku

Choć pierwsi klienci w Polsce mogli zamówić nowe XC90 już w ubiegłym roku (wersja First Edition za jedyne 406 000 zł) to regularna sprzedaż tego modelu rusza w drugiej połowie maja 2015 r.. Początkowo dostępne będą wersje D5 AWD (od 273 200 zł) i T6 AWD (303 600 zł) od odmiany wyposażeniowej Momentum. Podstawowy Kinectic oraz silniki D4 FWD (z przednim napędem) i T8 AWD (hybryda) dołączą do oferty jesienią 2015 roku.

Silnik-typ/cylindry/zawory t.diesel R4/16
Pojemność 1969
Moc maksymalna 225/4250 KM/obr./min
Maksymalny moment obrotowy 470/1750-2500 Nm/obr./min
Rozstaw osi 2984 mm
Zbiornik paliwa 71 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4950/2008/1776 mm
Przysp. 0-100 km/h 7,8 s
Napęd aut. 8/4x4
Prędkość maksymalna 220 km/h
Średnie spalanie (dane fabrycznie) 5,7 l/100 km
Cena (D5 AWD) od 273 600 zł (Kinetic)

Volvo XC90 – Nasza opinia:

Duży samochód z przestronnym i luksusowym wnętrzem, perfekcyjnie dopracowanym podwoziem i świetnym silnikiem D5. Z pewnością wniesie wiele świeżości do klasy dużych SUV-ów. Pytanie tylko: czy to jeżdżący ideał? Raczej nie!

Poprawy wymaga sposób zmiany biegów 8-stopniowego „automatu” oraz intuicyjność obsługi we wnętrzu, m.in. zmiany ustawień samochodu (pokrętłem wybieramy tryb jazdy Individual, a za pomocą tabletu zmieniamy poszczególne ustawienia podzespołów auta).

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (77)

No photo
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
~Marcin :
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
Panie Borkowski. Czy nie wstyd brac pieniadze za przepisywanie folderu reklamowego Volvo?? Nie zadal Pan sobie trudu ani zeby zmierzy prawdziwe przyspieszenie ani realne spalanie. Oprocz szarpania przy zmianie biegow (nb stale utrapienie Volvo) nie napisal Pan niczego, czego nie byloby w materialach reklamowych xc90.. Gdyby to byla magisterka, to nazywaloby sie plagiatem, w Pana przypadku jest to pewnie lenistwo.
Czy Pan siedzial przynajmniej w tym samochodzie? A jesli mieszka Pan w Warszawie, juz byla taka mozliwosc.. Pisze Pan o wysokiej jakosci materialow.. A dlaczego zeby zamknac drzwi trzeba trzaskac? Dlaczego galka do uruchamiania silnika jest rozklekotana? Dlaczego plastiki wygladaja jak z tanszego samochodu?
XC90 kosztujace 300 tys zl trzeba porownywac do samochodow z tej ligii cenowej. Zaden z systemow, o ktorych Pan pisze nie jest nowoscia, oprocz zapobiegania kolizjom na skrzyzowaniach. Identyczne systemy mam w samochodzie innej marki juz od ponad roku. Czy jesli to zapobieganie jest autentyczna nowoscia, czy przeanalizowal Pan jak to dziala? Czy Pan jezdzil wogole tym samochodem??
Przepisujac materialy reklamowe oszukuje Pan swojego pracodawce i nas czytelnikow. Bo chcialbym przeczytac cos wiecej na onecie niz to, co moge sobie wyczytac ze strony volvo...
14 mar 15 08:51 | ocena: 86%
Liczba głosów:56
86%
14%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PS Użytkownik anonimowy
~PS
No photo ~PS Użytkownik anonimowy
do ~ABC:
No photo ~ABC Użytkownik anonimowy
14 mar 15 08:33 użytkownik ~ABC napisał
Nie rozumiem buca co mnie minusuje .
2 litry to jest dobre w Golfie dla golfa(najlepsze jesienią).
Poważni rywale w tej klasie wkładają poważne silniki. Najczęściej 3 litry , V-6 lub więcej.
Chociażby nowa Q7 czy BMW X5 - tu nie jesteśmy w stanie nawet
Sam jesteś buc... A o down sizing toś `pan słyszał? Zresztą Volvo w najmocniejszej wersji (hybrydowa) będzie miało 408 KM. SUV to nie samochód do ścigania, tylko ma być komfortowy i mieć na tyle mocy aby sprawnie wyprzedzić ciężarówkę lub snującą się taksówkę po drodze. Jak również nie jest ową ciężarówką, do której mogę przyczepić poważną przyczepę jak to Szanowny Pan nazwał.
Ja nie jestem z tego typu osób, które wypominją różnym użytkownikom jakimi rodzjami aut się poruszają, bo każda marka ma swoje mankamenty. Volvo na kolana nie powala z kilku powodów, jednak siedząc w środku tego samochodu i prowadząc go czuję się świetnie. Po przejechaniu np. 1500 km nie czuję bólu w kolanach, w plecach itd. Pewnie mógłbym to powiedzieć o Audi, BMW i Mercedesie, ale napewno nie o VW. Nadmieniam, że jeździłem samochodami każdej z wcześniej opisanych marek w tych samych klasach i również jest ok, jednak nie w VW (fotele są fatalne).
15 mar 15 12:08 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ag Użytkownik anonimowy
~ag :
No photo ~ag Użytkownik anonimowy
Mam Volvo (inny model) z tym silnikiem i skrzynią - cały napęd pracuje bardzo miękko, nie ma mowy o szarpaniu skrzyni. Miałem D5 5-cylindrowy ze skrzynią 6-biegową - z nowym napędem jest pod każdym względem lepiej, do tego zużycie paliwa 3 litry mniej. Tylko dźwięk banalny, bo 5-cyl. był piękny.
11 mar 15 16:33 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xccx Użytkownik anonimowy
~xccx :
No photo ~xccx Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe zużycie o 8-12% każdego paliwa na przebieg 80-135 tys.km. Sprawdź w (opiniach) wpisy, są telefony użytkowników. Tarcie pożera moc! Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale wydłużamy 4 razy trwałość podzespołów. Jest to możliwe dzięki polimerom s x 6 0 0 0. pl które generują powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju o 50-90%. Stosuje się tylko raz na 80-135 tys.km. Nie ma konkurencji i odpowiedników. W USA powszechnie stosowane od 17 lat w Polsce od 2 lat. Firma wyróżniona Best of 2014 w Niemczech w dziedzinie redukcji zużycia energii. Toyota i Mazda zaleca technologięsx6000 wymagającym klientom!
14 mar 15 21:00 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bzyk Użytkownik anonimowy
~bzyk :
No photo ~bzyk Użytkownik anonimowy
I właśnie z powodu tych wydatków właścicielem Volvo jest Chińska firma Geeley .
14 mar 15 07:51 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ABC Użytkownik anonimowy
~ABC
No photo ~ABC Użytkownik anonimowy
do ~ABC:
No photo ~ABC Użytkownik anonimowy
14 mar 15 08:19 użytkownik ~ABC napisał
406 tysięcy za gadżet z silnikiem od kosiarki.(relatywnie dla tego gabarytu).
No to trzeba mieć fantazję !!
Nie rozumiem buca co mnie minusuje .
2 litry to jest dobre w Golfie dla golfa(najlepsze jesienią).
Poważni rywale w tej klasie wkładają poważne silniki. Najczęściej 3 litry , V-6 lub więcej.
Chociażby nowa Q7 czy BMW X5 - tu nie jesteśmy w stanie nawet porównać oszołomionej ceny 406 tys tysięcy za silnik klasy Golfa.(z szarpiącą skrzynią biegów-żenada)
Tyle ,że Q7 to nie klasa XC90. To drugie to przystawka.
Powodzenia życzę po zaczepieniu poważnej przyczepy.
14 mar 15 08:33 | ocena: 61%
Liczba głosów:41
39%
61%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~piotr Użytkownik anonimowy
~piotr :
No photo ~piotr Użytkownik anonimowy
wczoraj miałem okazję się przejechać wersją inscription z D5 . Faktycznie skrzynia szarpie przy zmianach biegów ,samochód bardzo nerwowo reaguje na delikatne ruchy kierownica już przy małych prędkościach i kołysze nadwoziem.Wyswietlacz hud rozprasza i dekoncentruje . wykonanie jakosć wnętrza na dobrym poziomie lecz do luksusowych suvów mu daleko. szczególnie wukonane wszystkie przyciski z czarnego polerowanego plastiku pochnącego tanią chińszczyzna.Mały pedał chamulca moze drogo kosztować.Skóra w kolorze amber wygląda jak tandetny plastik. Bardzo nisko opszczone halogeny co w naszych warunkach moze byc bardzo kosztowne bo jeden reflektor kosztuje ponad 5 tys. Ordynarne relingi dachowe W tej wersji deska rozdzielcza powinna być pokryta skórą bo dziwnie wygląda ten czarny plastik z drewnem i aluminium.Wnętrze uważam za mało intuicyjne.Cena to ponad 360 tys. a wersja R-design ponad 410 tys to przesada.Długo czekałem aż pojawi sie w sprzedaży lecz w zeszłym roku kupiłem jeppa grand cherokee 3.0 w wersji summit za 320tys i powiem nie załuję przede wszystkim duży zasięg na zbiorniku ok.1100km diesel doskonale sie spisuje i ma moment 640Nm zmakomita jakosc materiałów doskonale zsynchronizowana skrzynia. W samej szwecji jeździ bardzo niewiele xc90 w sztokcholmie w godzinach szczytu spotkałem tylko jeden taki .W sumie po wizji mnie troche rozczarował. Nie wróżę tu rekordowej sprzedaży pozostanie raczej samochodem niszowym w polsce bo za 420 tys mozna kupić naprawdę bardzo dobrego suva innej marki
11 lip 15 20:29 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mandi33 Użytkownik anonimowy
~mandi33 :
No photo ~mandi33 Użytkownik anonimowy
Ja jestem pewien, że to auto bedzie jeżdżącym ideałem. Szwedzi na pewno będą się chcieli pokazac od jak najlepszej strony po tylu latach. Już nie mogę się doczekac pierwszej jazdy testowej. Obecnie jeżdzę S60... co prawda inny segment, ale jestem bardzo zadowolony.
12 mar 15 20:12 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~orw84 Użytkownik anonimowy
~orw84 :
No photo ~orw84 Użytkownik anonimowy
Kosztowny gadżet, a jaka innowacyjność. Ma cztery koła i hamulce, płyta większa o 5 cm. Te 11 mld to i tak tanio. No cóż trochę szarpie, ale to się zdarza
14 mar 15 07:36 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~prk Użytkownik anonimowy
~prk :
No photo ~prk Użytkownik anonimowy
Jezdze volvo xc90 d5 od 2ch miesiecy.I jedno co moge poradzic wachajacym sie-NIE KUPIJCIE.!!!!!
kompletniy szajs.wszystko stuka,puka,skrzypi.serwis(przynajmniej w poznaniu)kompletnie nieprzygotowany.nikt nic o tym aucie nie wie.moze za rok czy dwa sie zbiora z tym do kupy,ale to generalnie klapa.pachnie chinszczyzna na kilometr..na szczescie to tylko 2 lata bo taki mam leasing.nigdy wiecej debiutow.nigdy wiecej volvo.
16 lis 15 19:59 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volvo / Auto Świat

Volvo XC90 D5

W poprzednim XC90 kierowca czuł, że prowadzi dużego i ciężkiego SUV-a. W nowym modelu jest inaczej. Auto posłusznie i natychmiastowo wręcz wykonuje polecenia kierowcy i nawet przy gwałtownych zmianach kierunku nadwozie nie wychyla się zbytnio. Wszystko za sprawą dopracowanego zawieszenia (w testowanej wersji pneumatycznego – 11 200 zł) i świetnego układu kierowniczego (elektrycznie wspomaganego).

Czy nowe XC90 to jeżdżący ideał? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego