Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Z Archiwum Auto Świata - rodzinna Alfa Romeo 146

28 sty 16 14:04

Alfa Romeo 146 pojawiła się w 1994 r. wraz ze „145-ką”. Pierwsza była odmianą 5-drzwiową, druga – 3-drzwiową. Początkowo obie miały silniki boksery

Udostępnij
0
Skomentuj
Alfa Romeo 146 Alfa Romeo 146 Foto: Archiuwm / Auto Świat

Silniki typu bokser przejęto z poprzedniczki – Alfy 33. W 1997 roku boksery zostały zastąpione nowocześniejszymi jednostkami Twin Spark z dwiema świecami na cylinder.

Projektantem Alf 145/146 był Walter de Silva. Warto przypomnieć sylwetkę tego stylisty. Walter zaczął pracę w Fiacie. I tu mamy polski akcent – zaprojektował bowiem deskę rozdzielczą do PF 125p MR 75. Po Fiacie trafił do Seata – projektował m.in. Ibizę, Cordobę, Toledo, Alteę, Leona – a następnie związał się z Alfą. Oprócz modeli 145 i 146 zaprojektował ich następcę – „147-kę” – oraz przepiękny model 156. Pracował także dla Audi (modele: Q7, TT, R8, A3, A4, A5, A6) oraz Volkswagena (Golfy VI, VII, Polo V, Scirocco).

W połowie lat 90. XX w. Alfa 146 była traktowana jako auto rodzinne o sportowym zacięciu. O rodzinnym charakterze przesądzały obszerne wnętrze i duży bagażnik o pojemności 380 litrów, który można było powiększyć do 1225 litrów.

Redaktorzy „AŚ”, testujący w 1996 roku Alfę Romeo 146, chwalili silnik 1.7 16V typu bokser o mocy 129 KM. Jednostka okazała się dynamiczna (to cecha wszystkich bokserów), miała też ładny sportowy pomruk (gang). Wyniki testu nie były jednak tak dobre, jak pierwsze wrażenie – Alfa 146, żeby rozpędzić się do „setki”, potrzebowała aż 10,9 s, a jej prędkość maksymalna wynosiła 201 km/h.

Testujący skrytykowali zbyt długą drogę hamowania – 44 metry ze 100 km/h do zera to nawet 20 lat temu o kilka metrów za dużo. Do wad Alfy 146 nasi testujący zaliczyli także wysoko umieszczoną (85 cm) krawędź tylnych drzwi.

Alfa Romeo 146 - nasza opinia

Alfa Romeo 146 miała bogate – jak na tamte czasy – wyposażenie seryjne, mocny silnik i obszerne wnętrze. A do tego wady, ale dla alfistów mają one drugorzędne znaczenie. „146-ka” była drogim autem – wersja 1.7 kosztowała ok. 57 000 zł. Dziś można ją kupić, w zależności od stanu, za 2000-4000 zł.

Test Alfy Romeo 146 - Auto Świat rok 1996 Test Alfy Romeo 146 - Auto Świat rok 1996 Foto: Archiwum / Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej