CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Alpine: powrót kultowej marki z modelem A110

9 mar, 12:12
Udostępnij
0
Skomentuj

Po 22 latach marka Alpine powraca i prezentuje model A110. Światowa prezentacja – na salonie w Genewie.

Alpine A110 nawiązuje wprost do kultowego modelu A110 produkowanego w latach 1963-74, zwycięzcy wielu rajdów, w tym Monte Carlo.

Nowy A110 to 2-drzwiowe coupe z karoserią z aluminium, waży 1080 kg, auto ma długość 4198 mm. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i dobremu rozłożeniu masy (44 proc. na przód, 56 proc. na tył) auto jest bardzo zwrotne.

Pod maską Alpine pracuje 4-cylindrowy silnik 1.8 turbo o mocy 252 KM, współpracujący z 7-biegow skrzynię manualną.. Pozwala on przyspieszać A110 do „setki" w 4,5 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 250 km/h.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Sport i Track. W zależności od wyboru zmienia się ustawienie silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu stabilizacji toru jazdy ESC, a nawet dźwięk układu wydechowego.

Alpine A110 produkowane będzie we Francji, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Europie jesienią 2017 r., a do W. Brytanii i Japonii – w 2018 r.

Marka Alpine istniała w latach 1955-95. Początkowo jako mała prywatna firma przerabiająca samochody Renault do wyścigów. Najbardziej znany i kultowy jest model A110 – produkowany w latach 1963-74. Miał nadwozie z włókna szklanego, wyposażany był w silniki o poj. od 1,1 do 1,6 litra. W topowym wydaniu z silnikiem 1.6/138 KM od firmy Gordini osiągał prędkość 210 km/h a do „setki" przyspieszał w 6,3 s.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~qba Użytkownik anonimowy
~qba :
No photo ~qba Użytkownik anonimowy
"7-biegow skrzynię manualną" - chyba jednak automat
9 mar 16:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Carscoops / Auto Świat

Alpine A 110 na salonie w Genewie

Alpine A 110 ma karoserię z aluminium, waży 1080 kg

Alpine: powrót kultowej marki z modelem A110 (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego