Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Nowe generacje: Forda Focusa i Volkswagena Golfa

31 maja, 18:19

W połowie 2018 roku pojawi się kolejna odsłona Forda Focusa, a rok później – VW Golfa. Czy odwieczny pojedynek gigantów wejdzie na nowy poziom?

Udostępnij
0
Skomentuj
Ford Focus i VW Golf Ford Focus i VW Golf Foto: Auto Bild/Larson, Auto Bild/Avarvarii / Auto Bild

To zdarzało się już wcześniej, ale teraz jest jeszcze bardziej znaczące – pod koniec kwietnia Ford Fiesta wyprzedził w europejskich statystykach sprzedaży VW Golfa. Mowa o Fieście, której nowa generacja dopiero za chwilę będzie na rynku! A więc Ford pierwszy, Volkswagen drugi – koncern z Kolonii życzyłby sobie z pewnością takiej kolejności w starciu kompaktów.

W połowie przyszłego roku nowy Focus będzie stał już w blokach startowych. Joe Bakaj, człowiek odpowiedzialny za jego skonstruowanie, nieskromnie przyznaje, że rekordy rekordami, ale w czwartej generacji kompaktu z kolońskiej fabryki chodzi o coś więcej: To auto to dla mnie cały pakiet, składający się z designu, techniki i oczywiście, ceny. Zapewniam, że z tym samochodem nie będziemy musieli ukrywać się przed żadną konkurencją.

Ford Focus Ford Focus Foto: Auto Bild/Avarvarii / Auto Bild

Pozycja wyjściowa jest następująca: do tej pory to Golf miał bardzo szeroką ofertę, m.in.: hatchback, sedan, kombi, kabriolet, GTI. W 2019 roku paleta ma zostać nieco ograniczona – Sportsvan i Touran zleją się w jeden model, temat cabrio (podobnie jak Scirocco i New Beetle’a) też się skończy. I choć może to wyglądać na strategię robienia drakońskich oszczędności, tak naprawdę jest to przewartościowanie priorytetów.

W nowym świecie Golfa frakcję SUV-ów obsłuży T-Roc. Tiguan Allspace zaparkuje między Sportsvanem/Touranem, Sharanem a I.D. Buzzem – pierwszym elektrycznym autem VW w tym segmencie. Nowy Focus od Forda będzie co prawda modelem światowym, ale paleta nadwoziowa nie zmieni się w stosunku do tego, co już znamy – nadal będą to hatchback, kombi i limuzyna.

Pierwsze szpiegowskie zdjęcia Focusa czwartej generacji pokazują, że twórcom auta po raz kolejny udało się pójść własną drogą. Pod względem designu i proporcji nadwozia samochodowi nie będzie można z pewnością nic zarzucić – samochód stanie się nieco niższy, powiększy się rozstaw osi, zwisy skrócą, a przednie słupki dachowe zostaną przesunięte lekko do tyłu. Jedynie kombi otrzyma dłuższy tylny zwis, żeby można było wygospodarować odpowiednio duży bagażnik.

Ford Focus także w wersji Vignale

Różniące się między wersjami elementy – głównie grille i światła – będą miały za zadanie zmianę postrzegania odmian. Oprócz znanych standardów wyposażeniowych, jak Trend, Titanium, ST-Line i ST, w ofercie Focusa pojawią się też Vignale i – oczywiście – sportowe RS z napędem na obie osie. Najprawdopodobniej w Kolonii zdecydują się też na wersję będącą odpowiednikiem Alltracka w VW.

VW Golf VIII VW Golf VIII Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Wiele wskazuje na to, że w przypadku stylistyki nowego Golfa sprawy nie potoczyły się tak, jak planowano – rzekomo gotowa już „ósemka” zebrała ostre cięgi na wewnętrznych spotkaniach, które miały za zadanie pokazać samochód zaufanym przedstawicielom najważniejszych rynków. Krytykowano długi „nos” z superwąskim grillem oraz reflektory zachodzące mocno na boki. Niewykluczone więc, że w tej materii coś się jeszcze zmieni. Oczywiście, nie wszystko się nie spodobało – pochwały zebrały sportowe proporcje i sprawiający wrażenie niżej poprowadzonego dach, mimo niezmienionej wysokości środkowego słupka. Oczywiście, nadal wyróżnikiem Golfa pozostał szeroki słupek C.

Ford E-Focus tylko w USA i Chinach

Przy okazji nowego Focusa Ford chce zatrzeć niekorzystne wrażenie, jakie sprawiał niedosyt pod względem pokładowych multimediów, koniec też z ergonomią w stylu sudoku i przeciętnie wyglądającymi materiałami (które pojawiały się w mniej widocznych miejscach). Auto zostanie zbudowane na nowej, lżejszej przynajmniej o 50 kg platformie C2. Analogicznie do tego postępu ma wyglądać skok jakościowy w nowej architekturze pokładowej elektroniki – w Focusie znajdą się wszystkie obecnie znane systemy asystujące koncernu. Wersja elektryczna, do której ze względu na wyższą masę odporniejsza na odkształcenia platforma C2 pasuje jak ulał, pojawi się na razie w USA i Chinach.

W przypadku Golfa będziemy mieli do czynienia z kolejną ewolucją modułowej platformy MQB. Ale to elektronika ma wyznaczać standardy w klasie – nowi asystenci, w pełni automatyczne parkowanie, system pozostawania na wybranym pasie ruchu, aktywny radar, dbający o odpowiednią odległość od poprzedzającego auta i trzymający się ograniczeń prędkości.

Jeśli chodzi o silniki, to Golf będzie dawał więcej możliwości wyboru. Oprócz e-Golfa z większym zasięgiem (do 420 km) pojawią się również dwie hybrydy – niezmieniona plug-in (204 KM), a także odmiana soft z małym silnikiem elektrycznym 15 kW.

U Forda początkowo będzie można wybrać tylko jedną wersję hybrydową z bazowym silnikiem 1.0, który zamiast 125 KM będzie miał... 131 KM (i o 30 Nm więcej momentu). Później elektryczne wspomaganie trafi też do 4-cylindrowych jednostek (plus 12 kW).

Naszym zdaniem

Różnice między podstawowymi wersjami kompaktów z Kolonii i Wolfsburga będą się zacierać. Diabeł tkwi w szczegółach – większa liczba pochodnych odmian daje większe szanse na lepszą sprzedaż, ale nie jest tego gwarancją.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (60)

No photo
No photo ~seweryn Użytkownik anonimowy
~seweryn :
No photo ~seweryn Użytkownik anonimowy
Każdy kto użytkuje GOLFA na co dzień i dba osobiście o stan techniczny auta dobrze wie co to znaczy że w każdej generacji charakterystyczne elementy są podobne!
1 cze 07:06 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adi Użytkownik anonimowy
~adi :
No photo ~adi Użytkownik anonimowy
Troche was nie rozumiem kto się interesuje to dostrzega zmiany zbyt duża ingerencja w stylistykę także zebrałaby sprzeciw - o gustach się nie dyskutuje
2 cze 12:23 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
CZy da sie napisac cokolwiek o jakims aucie nie wspominajac o vieswagenie lub skodzie?!
2 cze 09:42 | ocena: 91%
Liczba głosów:22
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tak tak Użytkownik anonimowy
~tak tak :
No photo ~tak tak Użytkownik anonimowy
Golf ma też być ze wzmocnionym zderzakiem w limitowanej serii allah akbar.
6 cze 10:01 | ocena: 87%
Liczba głosów:23
87%
13%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
~Patty :
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
Tu sie z kolega zgodzę... golf ma byc prawie taki sam jak zwykle i o to chodzi... inne marki co generacje zmieniają wszystko a golf jest sobą... nie lubisz, nie kupuj... prosta piłka:)
2 cze 23:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:30
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
~Patty :
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
Nie lubisz golfa, kup Alfę... nie mozesz patrzeć, popatrz w inna strone lub posłuchaj muzyki...
Golf to auto ktore ma mocne atuty i sporo wad jak każde... ten hate na vw juz jest nudny... gimbaza, znajdźcie sobie inny portal, po co sie tyle produkować:))
1 cze 10:02 | ocena: 57%
Liczba głosów:53
57%
43%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
~Alex_Andersson :
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
Golf 8? Skórki ale ostatnim golfem jaki odróżnie to "piątka" Potem już jest w zasadzie wciąż to samo
31 maja 22:44 | ocena: 77%
Liczba głosów:26
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~karpio Użytkownik anonimowy
~karpio
No photo ~karpio Użytkownik anonimowy
do ~Patty:
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
1 cze 10:02 użytkownik ~Patty napisał
Nie lubisz golfa, kup Alfę... nie mozesz patrzeć, popatrz w inna strone lub posłuchaj muzyki...
Golf to auto ktore ma mocne atuty i sporo wad jak każde... ten hate na vw juz jest nudny... gimbaza, znajdźcie sobie inny portal, po co sie tyle produkować:))
No ale powiedziałeś. Golf to auto które ma mocne atuty ale też sporo wad. Hahaha każde auto takie jest. Jedno ma więcej wad drugie zalet, niestety obecne generacje VW mają więcej wad.
3 cze 10:48 | ocena: 67%
Liczba głosów:24
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
~mc2 :
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
Nie miałem i nie planuję posiadania golfa, ale uznaję klasę tego samochodu. Wielu na nim wiesza psy, ale nie bez powodu od wielu lat jest liderem sprzedaży kompaktów. No chyba, że tylko idioci go kupują. Nowy jest bardzo wszechstronny, funkcjonalny i mało awaryjny, używany naprawią za psie pieniądze w każdej dziurze. Golf ma wiele zalet, mało wad i nie rozumiem takiego hejtu na jego temat.
6 cze 15:10 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nikos Użytkownik anonimowy
~nikos :
No photo ~nikos Użytkownik anonimowy
Jeżeli tak będzie wyglądał nowy golf to chyba przyciemnię przednie szyby w samochodzie żeby tego nie oglądać na ulicy... Natomiast Ford przypadł mi do gustu.
3 cze 10:46 | ocena: 59%
Liczba głosów:27
59%
41%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej