CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.624.191.95
Średnio4.604.794.462.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Nowe SUV-y premium

5 gru 16 11:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie tak dawno w klasie SUV-ów najpopularniejszym napędem był silnik Diesla. Nowe modele Audi, BMW i Mercedesa pokazują, że już wkrótce w tym segmencie – nawet w autach usportowionych – będą dominować napędy hybrydowe i elektryczne

Jedno jest pewne: nowe BMW X2 nie będzie autem, które zapewni swoim pasażerom jakąś ponadprzeciętną przestrzeń. Ale też chyba nikt się tego po nim nie spodziewał. Platforma podwoziowa X2 jest taka sama, jak w X1 i Mini Countrymanie, a więc podstawowa odmiana otrzyma przedni napęd.

Oczywiście, ta technika będzie zupełnie inaczej opakowana. W środku X2 znajdzie się innowacyjny system obsługi, oparty na dotykowych ekranach i touchpadach – z takich rozwiązań ma skorzystać nowa seria 3, którą również zobaczymy w 2018 roku.

BMW X2 o krok od samodzielnej jazdy

Po raz pierwszy, właśnie w X2, zadebiutują systemy samodzielnej jazdy w korku oraz asystent zmiany pasa ruchu. Jeśli tylko ulica i ruch na niej panujący na to pozwolą, kierowca będzie mógł na kilka sekund puścić kierownicę i skierować wzrok poza drogę. Parkowanie ma być możliwe z miejsca pasażera albo spoza auta, a sterowanie techniką świetlną uwzględni dane z systemów asystujących i nawigacji.

Elektryczna wersja X2 nie jest planowana, ale nie można wykluczyć hybrydy plug-in – kombinacji 2-litrowego benzyniaka (moc 136 KM) oraz jednostki elektrycznej z tyłu (75 kW). Zupełną nowością będzie X2 30i M Performance generujący 252 KM z tzw. elektrycznym boostem oraz dodatkowym pakietem mocy.

Nowości w klasie SUV-ów na 2018 rok szykuje także Audi. Nowe Q3 będzie jednym z ostatnich modeli firmy, które przejdą na platformę MQB. W odróżnieniu od obecnie produkowanego samochodu kolejne Q3 ma być o numer większe – efekt rozbudowy palety Q2.

Audi Audi Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

W podstawowych odmianach pod maską pojawią się 3-cylindrowe motory, za to na drugim końcu skali znajdą się 5-cylindrowe silniki o mocy 340 KM w SQ3 i 400 koni w wersji RS. Najmocniejsza jednostka benzynowa 2.0 ma osiągać 252 KM, a topowy diesel – 204 KM (dotychczas 184 KM). Oprócz tego pojawią się hybryda plug-in oraz inne wersje z elektrycznym wspomaganiem jednostki spalinowej. Pod względem multimediów i systemów asystujących Q3 nie będzie oczywiście odstawało od konkurentów w klasie.

W Mercedesie zanosi się za to na olbrzymie zmiany. Legendarna klasa G, zwana popularnie gelendą, już w przyszłym roku otrzyma następcę. Na tym jednak nie koniec – w 2019 roku na rynku pojawi się GLB. Technikę nowego modelu dostarczy GLA (platforma X247), ale rozstaw osi ma być o 10 cm powiększony (taki sam jest w klasie A oferowanej w Chinach). Dzięki kanciastemu nadwoziu w aucie zmieszczą się 3 rzędy siedzeń, a w 5-osobowej wersji GLB będzie miało największy kufer w klasie.

BMW BMW Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Duże koła i pakiet offroadowy (zawiera m.in. układ jezdny przystosowany do jazdy po drogach o złej jakości i większy prześwit) pozwolą na wycieczki z dala od asfaltowych szlaków. Niestety, podobnie jak napęd na obie osie, będzie to wyposażenie dodatkowe.

Mercedes GLB – wersja elektryczna za 3 lata

Druga generacja przednionapędowej architektury jest znacznie elastyczniejsza pod względem zmiany wymiarów auta, a do tego umożliwia budowanie lżejszych samochodów. Łatwiej także można zastosować dzięki niej systemy hybrydowe i napęd wyłącznie elektryczny. Ten ostatni będzie bazował na silniku o mocy 75 kW, który ma napędzać jedynie tylną oś. Nieduże akumulatory o pojemności 2 kWh pozwolą na przejechanie 80 km w czysto elektrycznym trybie.

Przednie koła będą napędzane albo tylko silnikiem spalinowym, albo duetem motor spalinowy i elektryczny „wspomagacz”. Od 2020 r. Mercedes chce oferować GLB także jako auto elektryczne – napęd będzie wówczas trafiał na tył, a zasięg ma wynieść 420 km.

Mercedes Mercedes Foto: JF HUBERT / Auto Świat

Naszym zdaniem

BMW stawia na design, Audi na wielkość, a Mercedes na wszystkie te cechy po trochu, do tego zapowiada się, że pod względem napędów będzie oferował najobszerniejszą paletę, z dużym naciskiem na hybrydy i wersję elektryczną. Apetyt Stuttgartu jest tym większy, że poprzednie GLK nie spełniło pokładanych w nim nadziei.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (15)

No photo
No photo ~Koro Użytkownik anonimowy
~Koro :
No photo ~Koro Użytkownik anonimowy
Przymierzałem się do nowego volvo xc90 D5, ale jak nim pojeździłem miałem mieszane uczucia - silnik 4 cylindry 225 km niby daje radę, ale nie da się ukryć że okrutnie potrafi się męczyć np. na autostradzie. Ogólnie podziękowałem tej marce z żalem (15 lat byłem jej wierny) i zakupiłem Jeepa Grand Cherokee 3 litowego diesla z 8 biegową skrzynią - na razie auto bajeczka a cena o 1/3 niższa
9 gru 16 00:18 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bettunia Użytkownik anonimowy
~Bettunia :
No photo ~Bettunia Użytkownik anonimowy
... a gdzie jest nowy duster?
5 gru 16 17:43 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miro Użytkownik anonimowy
~miro :
No photo ~miro Użytkownik anonimowy
uff bmw i mercedes stylistycznie tak fatalne ze przynajmniej nie zaluje ze nie stac
8 gru 16 10:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
~zdenek :
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
mi się te auta mało podobają
6 gru 16 09:13 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Thomy Użytkownik anonimowy
~Thomy :
No photo ~Thomy Użytkownik anonimowy
Rzeczywiście auta dla biedaków, ludzie wydają na te SUVy po 400tys.zł i muszą jeździć dieslem, hybrydą albo silnikiem elektrycznym no bo nie stać ich na paliwo.
9 gru 16 05:42 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~s s Użytkownik anonimowy
~s s :
No photo ~s s Użytkownik anonimowy
dobra dobra
ale na razie szwaby oferuja napedy na smierdzaca oleistą maziuge
i to sie nie zmieni przez kolejne 10 lat
9 gru 16 07:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RadekM Użytkownik anonimowy
~RadekM :
No photo ~RadekM Użytkownik anonimowy
Audi z takim znaczkiem ciekawostka :-D
29 gru 16 19:40
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~krakus Użytkownik anonimowy
~krakus
No photo ~krakus Użytkownik anonimowy
do ~zdenek:
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
6 gru 16 09:13 użytkownik ~zdenek napisał
mi się te auta mało podobają
Rzecz gustu. Ja jestem fanem większych aut, a design nowego Volvo XC90 jest po prostu wspaniały w każdym detalu.
27 gru 16 21:58
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pierot Użytkownik anonimowy
~pierot
No photo ~pierot Użytkownik anonimowy
do ~Domino:
No photo ~Domino Użytkownik anonimowy
12 gru 16 10:29 użytkownik ~Domino napisał
Znów bzdury napisaliście Panowie z Autoświat prosze sie douczyć o samochodach elektrycznych i o ilości magazynownej energii w tych pojazdach do pokonania dystansu np: 100km. Te 2kWh to jakieś nowe perpetum mobile że przejedzie aż 80km na tej energii? czy
Pojazdy elektryczne tak jak i jazda autonomiczna to przyszłość motoryzacji. Nie jest może to wszystko jeszcze dopracowane na tiptop ale już jest dobrze. Ja czekam na testy autonomicznego Volvo XC90 i zobaczymy jak ten temat będzie dalej wygladal.
27 gru 16 21:56
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~damek Użytkownik anonimowy
~damek
No photo ~damek Użytkownik anonimowy
do ~Konrad:
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
21 gru 16 22:25 użytkownik ~Konrad napisał
Ja tam byłem na jeździe próbnej XC90 i mam całkowicie inne odczucia. Auto porusza się bardzo sprawnie i dynamicznie. Nie było chwili, żebym był niezadowolony z jazdy, a przy manewrach byłem wręcz zachwycony.
Ile osób tyle opinii ;) Ja kupiłem właśnie xc90 na firmę i jestem mega zadowolony z tego wyboru ale Twój pewnie też jest spoko. W końcu to auta premium więc nie ma innej opcji - muszą być dobre.
27 gru 16 21:55
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

BMW

Koncepcyjne X2 pokazano jesienią w Paryżu. Może nie będzie to wzór przestronności, ale auto wygląda sympatycznie i z pewnością znajdzie grupę odbiorców – np. tych, dla których X6 było za duże

Nowe SUV-y premium (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: JF HUBERT / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego