Nowości Skody - rynkowy hit czeka na dobrą zmianę

4 paź 16 10:17
Udostępnij
0
Skomentuj

W ciągu najbliższych kilku lat Skoda chce stać się globalnym graczem na rynku i sprzedawać 1,5 mln aut rocznie. Dlatego szykuje modelową ofensywę do 2020 roku.

Nie ulega wątpliwości, że takim europejskim producentom, jak Skoda, szyki najbardziej zepsuli Koreańczycy – oferują jak najbardziej nowoczesne pojazdy w przyzwoitych cenach, do tego dają nawet 7 lat gwarancji. Czesi dobrze wiedzą, że muszą mieć się na baczności i dlatego zapowiadają aż 5 nowych modeli przez najbliższe 3 lata.

Przez pierwsze 6 miesięcy tego roku firma z Mladej Boleslavi sprzedała na całym świecie 569,4 tys. aut – o blisko 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Aż jedną trzecią sprzedaży stanowi jeden model – Octavia. I choć auto jest niekwestionowanym bestsellerem, Czesi nie boją się go radykalnie zmienić.

Skoda Octavia - lifting, ale bardzo rozległy

Bardzo poważny lifting liftbacka i kombi jest zapowiadany na wiosnę przyszłego roku. Dość niespodziewanie Skoda chce, żeby Octavia miała „czterooką twarz”, czyli dwa podwójne reflektory – rozwiązanie, które nie przyjęło się w poprzedniej mercedesowskiej klasie E (W212 przed liftingiem). W aucie zostanie powiększony również rozstaw kół i zmieni się tył, więc nie można mówić o małym liftingu.

We wnętrzu też sporo zmian. Największą będzie montaż 9,5-calowego ekranu dotykowego na centralnym panelu. Podobnie jak w Volkswagenie Golfie po face liftingu, niektóre funkcje multimediów będzie można obsługiwać gestami – takich nowinek technicznych w czeskiej marce do tej pory raczej nie było.

Jednocześnie włodarze Skody zdają sobie sprawę z tego, że bez poszerzenia palety najpopularniejszych obecnie samochodów na rynku – SUV-ów – wejście do ekstraklasy światowych producentów aut będzie niemożliwe. Na początku września Czesi zaprezentowali Kodiaqa – auto większe od Tiguana, które będzie oferowane za podobne pieniądze. Na tym jednak oferta wielofunkcyjnych pojazdów się nie skończy. W fazie testów jest już druga generacja Yeti, która będzie mierzyła 4,35 m długości, a więc dokładnie tyle, ile Tiguan poprzedniej generacji. A skoro Kodiaq kosztuje tyle, co nowy Tiguan, to mniejsze Yeti będzie... Stylistycznie samochód ma być zorientowany na Kodiaqa – poprzedni wygląd Yeti jest uważany za podstawową przyczynę niezbyt spektakularnego sukcesu modelu na chińskim rynku. Na taki błąd Skoda nie może sobie już więcej pozwolić.

Skoda Yeti II - wizualizacja Skoda Yeti II - wizualizacja Foto: Larson / Auto Bild

Skoda Polar - duże nadzieje

Drugą propozycją w segmencie będzie jeszcze mniejsze auto, czyli bazujący na VW Polo SUV-ie – Polar. Samochód ma przejąć klientów dotychczasowego Yeti. Skoda nie chce eksperymentów – twórca designu Bernhard Maier stawia raczej na zachowawczość. Za to technika auta ma zostawić w tyle konkurencję. W planach jest nawet napęd hybrydowy, o którym jeszcze niedawno mówiło się, że w pojazdach z Czech będzie niedostępny.

Ostatnim SUV-em, który wzbogaci ofertę Skody, będzie prawdopodobnie Kodiaq coupé – auto, które dostało ostatnio zielone światło od zarządu, ale wyłącznie z myślą o chińskim rynku. Niewykluczone jednak, że z racji tego, iż pojazd jest już opracowany produkcyjnie, szefowie Skody dostaną pozwolenie od VW na sprzedaż także na innych rynkach, w tym – oczywiście – w Europie.

Naszym zdaniem: ważny globalny gracz

Sukcesy Skody powodują, że robi się przykro, iż polski przemysł motoryzacyjny nie poszedł podobną drogą. Z FSO zostały już tylko działki, które wkrótce zostaną rozdrapane przez deweloperów. Nasi południowi sąsiedzi w ciągu kilku lat mają sprzedawać 1,5 mln aut rocznie – przegląd nowych modeli wyraźnie pokazuje, że nie są to jedynie mrzonki.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
~bobi
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
do ~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
5 paź 16 16:37 użytkownik ~Artur napisał
Szkoda że to nie zapowiedź modeli FSO tylko Skody im się udało a nam nie
Im? 100% wlasnosc VW. Skoda czeskie ma tylko pochodzenie. W Nas tez zainwestowalo Daewoo i mielismy z tego wiecej niz Skoda w latach 90-tych. Potem padla centrala to i u nas padlo. Czesi czy Rumuni sprzedali swoje marki Niemcom i Francuzom. U Nas stoi fabryka FIAT, Opel, VW i niczym to sie nie rozni od fabryk Skody w Czechach. Zyski i tak laduja na jednym stosie wlascicieli koncernu. Posiadanie marki samochodow nie oznacza ze jestes mocarstwem czy krajem mlekiem i miodem plynacym. Takowych nie ma Kanada, Szwajcaria, Australia, kraje skandynawskie, a to tam sie najlepiej zyje. Wazne by miec silny ogol gospodarki i perspektywy. Konkurencja na rynku komercyjnych samochodow jest straszliwa i dzisiaj trzeba setek milionow, jesli nie paru miliardow by zaistniec. Masa branz z takich pieniedzy da sensowny zwrot, a nie wielkie ryzyko, wielkiej straty.
5 paź 16 19:29 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
do ~ed:
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
5 paź 16 22:29 użytkownik ~ed napisał
skoda to nr.1 i głupie wpisy buractwa tego nie zmienią
@ ed nr 1 w czym i gdzie? Skoda to po prostu niemiecka marka i ich technologią [patrz oszustwa w silnikach diesla] i jakość też VW - Może i nie są to złe samochody - ale dalej bardzo przeciętne - i coraz droższe. Marketing jaki jest robiony tej marce u Nas zaczyna być po prostu komiczny... No ale wiadomo - kasa....
6 paź 16 00:25 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czech Użytkownik anonimowy
~Czech :
No photo ~Czech Użytkownik anonimowy
Jacy Czesi, przecież to VW a czeskie są tylko place i robotnicy składający samochody. Swoją drogą brak finezji i ciężka stylistyka.
5 paź 16 17:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grzes Użytkownik anonimowy
~grzes :
No photo ~grzes Użytkownik anonimowy
Prawda. Cena za jaką sprzedaje się u nas Skody juz dawno nie jest tą "budzetową". Octavia bez problemu będzie droższa niż Avensis z podobnym wyposażeniem. Marketing działa świetnie-szczególnie ten floty co widać na ulicach.
6 paź 16 15:25 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maniek Użytkownik anonimowy
~Maniek :
No photo ~Maniek Użytkownik anonimowy
Przestańcie tak namolnie reklamować ten siekierą ciosany, ohydny knedlowóz. Wyrób samochodopodobny ze zdechłą kurą na masce. Jest tyle samochodów, tyle marek, dlaczego wmawiacie Polakom, że ta namiastka auta jest warta uwagi? Za jaką kasę odkładacie fachowość i zmysł estetyki na bok? Potem tysiące frajerów w kapeluszach z bazaru kupuje to coś z silniczkiem o mocy motoroweru i tarasuje i tak już nieprzejezdne polskie drogi!
6 paź 16 17:24 | ocena: 52%
Liczba głosów:23
48%
52%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
do ~Autofan:
No photo ~Autofan Użytkownik anonimowy
5 paź 16 07:00 użytkownik ~Autofan napisał
Lepiej żeby jednak nie było dobrej zmiany. Świetnie im idzie, powrót do komuny zniszczyły wszystko. Tak jak teraz dzieje się w Polsce
@ autofun ...helmut... ty masz chyba problem z głową - czy jesteś dzidzicznie KODowany? Widzę, że lewackie brednie ostatnio mają formę "ofensywy medialnej" w niemieckich mediach...
6 paź 16 00:18 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~m..nn Użytkownik anonimowy
~m..nn :
No photo ~m..nn Użytkownik anonimowy
Jaki rynkowy hit chyba firmowy hit nie okłamujcie ludzi tą krypto reklamą a z tymi silnikami to zwykły siejs ale firma to wisi bo one za serwis nie płacą
6 paź 16 16:10 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Seth_xx Użytkownik anonimowy
~Seth_xx :
No photo ~Seth_xx Użytkownik anonimowy
Światła w Octavii jak w mesiu E poprzedniej generacji
4 paź 16 20:15 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ Przemo Użytkownik anonimowy
~ Przemo :
No photo ~ Przemo Użytkownik anonimowy
Zadam dziwne pytanie. W czym zwykle tzn. Z normalnymi wersjami silnikowymi typu 2.0d czy 2.0benzyna modele BMW sa lepsze od skody??? Pytam poważnie bo stylistyka deski rozdzielczej np BMW 3, czy jej wykonanie jest gorsza od skody. Nie miałem zadnego z tych aut
6 paź 16 16:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:18
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Szkoda że to nie zapowiedź modeli FSO tylko Skody im się udało a nam nie
5 paź 16 16:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Skoda Octavia po liftingu - wizualizacja

Czesi nie boją się zaryzykować: czterooka Octavia to odważny krok, szczególnie na rynkach azjatyckich, na których „twarze” tego typu nie cieszą się powodzeniem.

Nowości Skody - rynkowy hit czeka na dobrą zmianę (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego