CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.76
Średnio4.494.694.262.00
Najdrożej4.804.994.762.24

Nowy Volkswagen Polo będzie duży jak Golf

5 lip 16 10:09
Udostępnij
0
Skomentuj

Przedstawiciel VW w segmencie B będzie przestronniejszym i oszczędniejszym autem, a jego cena ma jeszcze spaść. Czy Golf to zniesie?

Mała zagadka na początek: co w aucie jest najtańsze w produkcji? Blacha. Pięć centymetrów więcej w długości auta kosztuje niewiele więcej niż podgrzewane siedzenia i tylna wycieraczka. Nic więc dziwnego, że nawet małe auta stają się coraz większe. Zanosi się na to, że nowe Polo po raz pierwszy przeskoczy granicę 4 metrów długości. Czy samochód będzie miał ostatecznie 4050 czy 4100 mm, nie ma już tak dużego znaczenia, bo ostatecznie nowy Golf – zarówno na zewnątrz, jak i w środku – sporo urośnie. Niektórzy nabywcy nowego Polo pewnie pozostaliby przy Golfie, ale VW tak naprawdę nie ma wyjścia, bo kolejne generacje Forda Fiesty i Opla Corsy też będą większe od poprzedników.

Polo bez wersji specjalnych

Polo VI zostanie oficjalnie zaprezentowane wiosną 2017 roku podczas salonu genewskiego, produkcja rozpocznie się wczesnym latem, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów po wakacyjnej przerwie fabryki w sierpniu. Analogicznie do Golfa, Polo otrzyma nową platformę podwoziową MQB, przeznaczoną do aut z poprzecznie ustawionymi silnikami. Jest ona co prawda nieco bardziej skomplikowana i droższa, ale duże wolumeny sprzedaży i stosowanie tych samych elementów w wielu modelach dają solidne podstawy do oszczędności. Także dział sprzedaży będzie ciął koszty, więc w roku modelowym 2018 w ofercie nie pojawią się już CrossPolo ani odmiana Blue GT. Następca CrossPolo to T-Roc, który tak naprawdę będzie samodzielnym SUV-em (patrz s. 6). Blue GT otrzyma nowy silnik (1.5 TSI) i nową cenę początkową (znacznie poniżej 20 000 euro).

Volkswagen T-ROC - wizualizacja Volkswagen T-ROC - wizualizacja Foto: Larson / Auto Bild

Aktualne Polo uchodzi za jedną z bardziej przekonujących prac designerskiego duetu Waltera de Silvy (stylisty całego koncernu VW; obecnie już na emeryturze) oraz Klausa Bischoffa (odpowiedzialnego za markę Volkswagen). Następca będzie dojrzalszy i masywniejszy. Znakiem rozpoznawczym nowej generacji ma być charakterystyczne przetłoczenie na wysokości klamek, na nadwoziu pojawi się też więcej chromu. Słowem, VW chce skończyć z dotychczasową skromnością i pozwoli sobie na nieco więcej.

W środku Polo VI tak naprawdę będzie Golfem, tyle że z efektem „wow!”, który mają wywołać przede wszystkim nowe plastiki i materiały obiciowe w świeżych kolorach. Klienci instytucjonalni, którzy zazwyczaj kupują auta w podstawowych wersjach, specjalnie nie zauważą różnicy w porównaniu generacji, ale osoby prywatne będą mogły zamówić do Polo niemal wszystkie dodatki znane dotąd z Golfa – tą drogą z sukcesem poszedł już Opel z Astrą oraz Corsą. Lista opcji będzie długa, a otwierać ją mają: ledowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, system bezkluczykowy, wszystkie dostępne dziś systemy asystujące i adaptacyjne zawieszenie. Wersja 4x4 pozostaje tematem tabu, ale specjalnie nas to nie dziwi – w większym Golfie 4Motion stanowi zaledwie 3,5 proc. sprzedaży.

Rewolucja w silnikach

Obecne Polo ma aż 14 wersji silnikowych i 4 różne pojemności. W 2017 roku z oferty znikną wszystkie motory 1.4, 1.2 oraz jednostka 1.8, znana z wersji GTI. Zamiast nich pojawi się nowa rodzina 3-cylindrowej jednostki 1.0 o mocy 65, 75, 95 i 115 KM. Za to odmiana GTI otrzyma silnik 2.0 TSI o mocy 200 KM. Również w dieslach zajdzie duża zmiana: znikną jednostki 1.4 TDI, a w ich miejsce pojawi się 1.6 TDI o mocy 80 i 95 KM.

Pod względem alternatywnych napędów Polo będzie mocno zachowawcze – w późniejszym czasie dołączy tzw. równoległa hybryda, w której silnik elektryczny może jedynie wspomagać spalinowy. Oprócz niej motor 1.0 TGI (90 KM) otrzyma zasilanie gazem ziemnym. Co ciekawe, VW zapowiada, że podstawowe Polo będzie w przyszłości nieco tańsze niż obecne.

Naszym zdaniem

Dłuższe o 13 cm Polow niewyobrażalnym tempie goni Golfa – czwarta generacja kompaktu mierzyła przecież 4,15 m! Skoro tamto auto woziło całe rodziny, to czy w 2017 roku nie powinny one przesiąść się do Polo? Tym bardziej że pod względem wyposażenia mniejszy VW przejmie z większego brata wszystko, co tylko można.

Volkswagen Polo VI - wizualizacja Volkswagen Polo VI - wizualizacja Foto: Larson / Auto Bild
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (54)

No photo
No photo ~Gwiazda Użytkownik anonimowy
~Gwiazda :
No photo ~Gwiazda Użytkownik anonimowy
W mojej firmie jeździmy VW i mercedesami. Auta eksploatowane są do 100000 km i 3 lat. Żadnych kłopotów z autami nie ma oprócz szkód komunikacyjnych. Mam jednak kontakt z osobami które odkupują od nas auta i nie jest już tak różowo - ok 5 roku eksploatacji zaczynaja sie kłopoty . Co do forumowiczów b chciałbym sie kiedyś dowiedzieć skąd są ich doświadczenia . Komentarz ze VAG to szmelc bo szwagier miał to komedia. Z reguły najbardziej elokwentni forumowicze nigdy nie mieli nowych aut a próbowali kupować za psi pieniądz auta o których marzyli i stad kłopoty . Każdy z producentów zaliczył ostatnio wpadkę VW miał tsi mercedes przygodę z delphi BMW cudowne diesle subaru diesle boxer itd. Jednak oprócz kilku skandalicznych przypadkach np TSI nabywca nowego auta miał 3-4 lata spokoju, a tylko ten nabywca liczy sie u producenta auta. Reszta to szara bieda dotująca koncerny produkujące części i wspierająca złodziei aut
14 lip 16 08:10 | ocena: 69%
Liczba głosów:36
69%
31%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
~ed
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
do ~Doświadczony :
No photo ~Doświadczony Użytkownik anonimowy
11 lip 16 00:22 użytkownik ~Doświadczony napisał
Obecnie VAG robi najgorsze g**no dostępne na rynku. Mercedes tez sie nie popisuje jedynie BMW ma mniej awarii no i Opel. Jeśli chcesz bezawaryjne auto polecam Hondę Mazdę Toyotę lub jak mamy większy budżet Lexusa !! Z aut godnych polecenia jeszcze jest Vo
Jak zatem wytłumaczysz fakt, że Audi A3 z silnikiem 1.8TSI 180KM z 2014 roku, którym jeździ moja żona (kupione oczywiście jako nowe) jest totalnie bezproblemowe, podczas, gdy Mazda 3 BM 2.0 165KM mojej siostry (kupiona tego samego miesiąca i roku, co A3) do chwili obecnej (przebiegi: A3-43000km, BM-27000km) odwiedziła serwis 17 (SIEDEMNAŚCIE) razy? Odpowiedź SENSOWNIE uzasadnij! Aha, wrażenia z jazdy Mazdą w porównaniu z A3 są takie, jakby jechało się samochodem segmentu B, więc ze względu na hałas raczej dłuższa jazda z dużymi prędkościami tylko ze stoperami w uszach. O osiągach samochodów nie ma nawet co wiele pisać, bo silnik Mazdy to muł przy jednostce Audi, a hacząca japońska skrzynia biegów (sam byłem zdziwiony, bo miałem nadzieję, że będzie tak, jak w Hondzie) to w ogóle porażka. W ogóle Mazda sprawia wrażenie, jakby była zrobiona z tektury. Tylko ciemny fanatyk tej marki powie, że Mazdy to dobre samochody, obecnie to jeszcze większy szrot, niż konkurencja.
14 lip 16 11:02 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stanisław Użytkownik anonimowy
~Stanisław :
No photo ~Stanisław Użytkownik anonimowy
Tylko VW osobiście posiadam już trzeci model tej marki i kolejny też będzie spod znaku VW, wcześniejsze VOLVO i RENAULT (także zakupione jako salonowe) ciągle miały jakieś problemy. Aktualnie jeżdżę VW Tiguanem 2,0 tdi 140 z 2013 r model po liftingu, ja do tej pory żadnych awarii, samochód ma przejechane przez 3 lata 210 tys.
Pozdrawiam
14 lip 16 13:08 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tadekP Użytkownik anonimowy
~tadekP :
No photo ~tadekP Użytkownik anonimowy
Pompowanie rozmiaru... gdzie tu jest sens? Polo jak Golf, Golf jak Passat, Passat jak... autobus? Coś parkingi z gumy nie są i śmiech mnie ogarnia jak widzę pot na czole kierowcy przy manewrowaniu takimi dużymi samochodami pod dyskontami.
14 lip 16 07:13 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kkkl Użytkownik anonimowy
~kkkl :
No photo ~kkkl Użytkownik anonimowy
Kilka lat temu kupiłem nowe benzynowe Polo w salonie.
Nawet juz nie pamiętam ile razy mnie lawetą odwozili do serwisu.
Mialem kilka nowych samochodów koreańskich i japońskich, nigdy żaden mi nie stanął w trasie !!
A Polo rzekomo miał super wyniki ...w niemieckich rankingach niezawodności.
Nigdy więcej nie kupię samochodu z tego kraju,
5 lip 16 18:24 | ocena: 58%
Liczba głosów:55
58%
42%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Samniewiemkto Użytkownik anonimowy
~Samniewiemkto :
No photo ~Samniewiemkto Użytkownik anonimowy
Gdy debiutowały silniki Tsi byłem jeszcze nastolatkiem i mówiłem znajomym że bym tego wynalazku nie kupil przez conajmniej pierwsze 10 lat bo się będzie psuć, gdyż będą to testować na klientach a VW nie ma doświadczenia w tak zaawansowanych technologiach. Teraz kupując auto benzynowe w salonie nie skreslalbym już Tsi jeśli chciałbym jeździć tylko na PB. do LPG się nie nadaje. wtedy koledzy się ze mnie śmiali dzisiaj żaden były fanboy VW z moich znajomych nie chce słyszeć o Tsi. sądzę że nowe 1.5 Tsi będą dużo lepsze i trwalsze od starych 1.4.
14 lip 16 13:36 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przemo1024 Użytkownik anonimowy
~Przemo1024
No photo ~Przemo1024 Użytkownik anonimowy
do ~Gwiazda:
No photo ~Gwiazda Użytkownik anonimowy
14 lip 16 08:10 użytkownik ~Gwiazda napisał
W mojej firmie jeździmy VW i mercedesami. Auta eksploatowane są do 100000 km i 3 lat. Żadnych kłopotów z autami nie ma oprócz szkód komunikacyjnych. Mam jednak kontakt z osobami które odkupują od nas auta i nie jest już tak różowo - ok 5 roku eksploatacji
Nie ma to jak wypowiedź leasingobiorcy. Pewnie, że kupuje Pan nowe auta. Na dogodnych warunkach. Po co się chwalić. Gwarancja wydłużana zwykle trwa do 5 lat także prawidłowo po tym terminie samochody się psują. Niestety technicznie samochody są jakościowo coraz mniej trwalsze co kończy się niesmakiem.

Proszę zacząć kupować samochody prywatnie poza leasingiem, który jako jedyny napędza sprzedaż w salonach (mówią o tym realne statystyki) a uśmiech szybko zniknie z twarzy.

14 lip 16 14:28 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Doświadczony Użytkownik anonimowy
~Doświadczony :
No photo ~Doświadczony Użytkownik anonimowy
Obecnie VAG robi najgorsze g**no dostępne na rynku. Mercedes tez sie nie popisuje jedynie BMW ma mniej awarii no i Opel. Jeśli chcesz bezawaryjne auto polecam Hondę Mazdę Toyotę lub jak mamy większy budżet Lexusa !! Z aut godnych polecenia jeszcze jest Volvo no i Nissan są dość trwałe. No ale wiadomo " przewaga dzięki technice " itp bzdury powodują ze Polak woli kupić szajs za Odry niż rozsądne auta.
11 lip 16 00:22 | ocena: 60%
Liczba głosów:30
40%
60%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~użytkownik samochodów na F - francuskie, FIAT i mam nadzieję, że kiedyś Ferrari :D Użytkownik anonimowy
~użytkownik samochodów na F - francuskie, FIAT i mam nadzieję, że kiedyś Ferrari :D
No photo ~użytkownik samochodów na F - francuskie, FIAT i mam nadzieję, że kiedyś Ferrari :D Użytkownik anonimowy
do ~ble:
No photo ~ble Użytkownik anonimowy
6 lip 16 09:29 użytkownik ~ble napisał
ile toyota płaci za komentarze?
"kilka nowych samochodów koreańskich i japońskich"
W zasadzie poza VAG awarie występują tak jakoś rzadziej i mniej kosztownie.
6 lip 16 16:28 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vw Użytkownik anonimowy
~vw :
No photo ~vw Użytkownik anonimowy
A czy wygra z Octavią?
To może go kupię...ale lepiej by wygrał z superbem, wtedy będę o nim marzył!
6 lip 16 22:15 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Larson / Auto Bild

Volkswagen Polo VI - wizualizacja

Nowe Polo zostanie zbudowane na platformie MQB. Mimo większych rozmiarów auto ma być o nawet 85 kg lżejsze od poprzednika, a więc – oszczędniejsze. Premiera już wiosną 2017 roku.

Nowy Volkswagen Polo będzie duży jak Golf (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Larson / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego