CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.051.95
Średnio4.544.674.292.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Opel Crossland X - Mocne wsparcie

18 sty, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Od 2010 roku segment crossoverów powiększył się pięciokrotnie. Teraz do tego trendu wzrostowego jeszcze bardziej przyłoży się Opel.

Mokka była pierwszym SUV-em Opla i od razu odniosła sukces. W zeszłym roku sprzedano u nas 4481 sztuk tego modelu, co dało Oplowi palmę pierwszeństwa w segmencie i mimo kilku letniej obecności na rynku tendencja dla niej jest nadal wzrostowa. Oczywiście, Opel nabrał wiatru w żagle i szybko wziął się do pracy nad samochodami, których szukają klienci, a więc SUV-y i crossovery. Żeby nie trzeba było czekać na nie w nieskończoność Rüsselsheim połączyło swoje siły z Peugeotem.

Pierwszym owocem współpracy jest debiutujący właśnie Crossland X. Samochód to jeden z pierwszych elementów programu „7 w 17”, czyli prezentacji aż 7 nowych modeli w 2017 roku (co jeszcze czeka nas w najbliższym czasie na str. 6-7). Podobnie jak Mokka auto jest pozycjonowane w segmencie B, choć jest od niej 6,5 cm krótsze. Crossland mierzy 4212 mm długości (szerokość to 1765 mm, a wysokość – 1590 mm).

Zgodnie z założeniami współpracy z Peugeotem wspólna ma być technika, ale stylistycznie podobieństw między markami z oczywistych powodów być nie może – na rynku obie firmy grają do własnych bramek. Crossland otrzymał więc wszystkie elementy stylistyczne nowych modeli Opla.

Opel Crossland X - Jak nie patrzeć Opel!

Patrząc na bok auta od razu w oczy rzuca się listwa rozgraniczająco optycznie dach od płaszczyzny okien. Jej zakończenie jest identyczne jak w małym, lifestylowym Adamie, a sam dach Crosslanda również może być polakierowany na inny kolor niż reszta nadwozia. Także przód z charakterystycznymi reflektorami i grillem od razu zdradza, że mamy do czynienia z designem niemieckiego producenta – zakrycie dużego logo na wlocie powietrza na nic by się nie zdało.

Producent zapowiada, że Crossland będzie autem bardzo przestronnym wewnątrz – przy tej długości nadwozia cudów raczej nie ma się co spodziewać, ale kufer o maksymalnej pojemności 520 l robi wrażenie. Dodatkowo kanapę w drugim rzędzie będzie można przesuwać w zakresie 150 mm, ale nawet przy maksymalnym odsunięciu jej do tyłu bagażnik będzie miał pojemność 410 l. Przy całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy kufer pomieści 1255l bagażu.

Opel Crossland X Opel Crossland X Foto: Opel

Na pokładzie Opla znajdą się też znane już z m.in. Astry ergonomicznie ukształtowane i dbające o kondycję kregosłupa fotele AGR (z niem. Akcja Zdrowe Plecy), które mają sprawiać, że nawet długie trasy na pokładzie Crosslanda nie będą stanowiły problemów.

Nie ma co ukrywać, że przy prezentacjach nowych modeli na pierwszy plan wychodzi obecnie pokładowa oferta multimedialna i Opel jest tego świadomy. Na centralnym panelu deski rozdzielczej auta pojawi się duży dotykowy ekran, który znamy już m.in. z Astry. W zależności do wersji wyposażeniowej w Crosslandzie znajdzie się system multimedialny Intellilink Radio R 4.0 lub Navi 5.0 z interfejsami do podłączenia smartfonów Apple CarPlay i Android Auto.

W wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się także możliwość indukcyjnego (bezprzewodowego) ładowania telefonów komórkowych oraz pokładowy hot-spot dla urządzeń mobilnych. Niestety, na tą ostatnią usługę polscy klienci będą musieli poczekać trochę dłużej i nie będzie ona dostępna w chwili wprowadzania u nas Crosslanda do sprzedaży. Za to system OnStar, czyli m.in. osobisty konsjerż kierowcy, pomagający np. w znalezieniu restauracji, adresu kina czy teatru, albo umawiający wizytę w serwisie jak najbardziej!

Opel Crossland X - LED-owe reflektory i Opel Eye

Oczywiście, na pokładzie Opla nie zabraknie też systemów asystujących oraz innych rozwiązań technicznych ułatwiających jazdę. Opcjonalne ledowe reflektory z aktywnym systemem oświetlenia AFL (umożliwiwjacym np. jazdę na światłach drogowych mimo ruchu z naprzeciwka) to najczęściej zamawiana opcja w Astrze, podejrzewamy, że w Crosslandzie będzie podobnie. Oprócz AFL w wyposażeniu crossovera pojawi się wyświetlacz head-up, kamera Opel Eye (obsługująca system rozpoznawania znaków i utrzymywaniu pasa ruchu). Oczywiście, nie zabraknie też aktywnego tempomatu oraz alarmu przedkolizyjnego z funkcją wykrywania pieszych i systemem autonomicznego hamowania awaryjnego. Crossland będzie też potrafił niemalże samodzielnie zaparkować (kierowcy pozostanie jednak obsługa pedałów i wybór biegów).

Opel Crossland X Opel Crossland X Foto: Opel

Niestety, nie znamy jeszcze szczegółów dotyczących gamy silników Opla Crosslanda X, ale pewnie nie będzie się ona zbytnio różniła od jednostek dostępnych w Mokce. Jedno jest natomiast pewne – samochód nie będzie mógł być wyposażony w napęd na obie osie. Sprzedaż auta rozpocznie się w połowie roku.

Opel Crossland X - naszym zdaniem

Mokka okazała się sukcesem, stawiam, że przy Crosslandzie będzie podobnie, i to mimo braku napędu 4x4 – jeśli ktoś mieszka w górach i tak pewnie wybierze terenówkę. Za to w codziennym użytkowaniu znacznie bardziej przydają się wygodne fotele, multimedia i np. dobry system oświetlenia drogi. Opel dobrze o tym wie...

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (18)

No photo
No photo ~zdziwiony Użytkownik anonimowy
~zdziwiony :
No photo ~zdziwiony Użytkownik anonimowy
Nie rozumiem pozycjonowania tego samochody względem Mokki. Parę centymetrów krótszy .. i ten sam segment ? Co klient ma kupić Crossland czy Mokka ? Czy Mokka to SUV (??!!) a Crossland to crossover ? Czy dla klienta będzie miał to aż takie znaczenie ?
18 sty 12:19 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Niezadowolony Użytkownik anonimowy
~Niezadowolony :
No photo ~Niezadowolony Użytkownik anonimowy
Najwidoczniej stylisci z Rüsselsheim poszukuja typowego dla wygladu i rozpoznawalnosci marki szczególu, tak jak np. mialo to miejsce w BMW z "Hofmeisterknick" przy tylniej szybie, czyli "naroznikiem" przy slupku C lub D. Jednak na mój gust nie bardzo to wychodzi, bo wyglad dynamiczny inaczej sie "literuje". Wyszlo tak jak sie chce, ale nie potrafi. Lubie marke, ale nie do konca, a pomysl z tym "esem-floresem" nie wyglada najlepiej. Szkoda. - Nawiasem mówiac, takze nie widze sensu w tym samochodzie odnosnie modelu Mokka X, ale VW takze proponowal Lupo i Fox w jednym czasie.. razem z troche wiekszym Polo.
22 sty 13:35 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brum Użytkownik anonimowy
~brum :
No photo ~brum Użytkownik anonimowy
Coś jest nie teges z tym łuczkiem barokowym na bocznej linii. Nie wyglada to dobrze.
18 sty 13:59 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TT Użytkownik anonimowy
~TT :
No photo ~TT Użytkownik anonimowy
Do ~brum: jest coś na rzeczy z ta listwa. Niby czarny łącznik ma dawać wrażenie, ze dach na niczym nie jest przytwierdzony, ale ta srebrna listwa w np. czarnej astrze kombi daje jednoznaczne wrazenie: jeździsz karawanem. Brakuje tylko fioletowych firanek. Tutaj może aż tak bardzo nie przeszkadza wizualnie to 'rokoko' ;)
18 sty 17:52 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paul R. Użytkownik anonimowy
~Paul R. :
No photo ~Paul R. Użytkownik anonimowy
Szkarada, co za badziew zaprojektowali i jeszcze się chwalą, gdyby nie ten paskudny srebrny łuk byłoby ok ! Niech to szybko poprawią lub zrezygnują z tej choinkowej "ozdoby" w postaci srebrnej listwy. Niemcy zatracili się i strzelają sobie w stopę, tego idiotę co wymyślił ten łuczek powinni zwolnić !
20 sty 18:47 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ro-ro Użytkownik anonimowy
~Ro-ro :
No photo ~Ro-ro Użytkownik anonimowy
Niestety Opel wjeżdża na drogę którą kiedyś próbowała jechać Lancia. Dizajnerska porażka niestety. Żal.
18 sty 16:18 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grandlandx lepszy, :( no nie wiem Użytkownik anonimowy
~Grandlandx lepszy, :( no nie wiem :
No photo ~Grandlandx lepszy, :( no nie wiem Użytkownik anonimowy
A wiec to ma być propozycja w klasie Corsy, a ten Grendland x w klasie Astry, no to rozumiem, trzeba było tak od razu !
24 sty 15:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Meso Użytkownik anonimowy
~Meso :
No photo ~Meso Użytkownik anonimowy
Ten tylny słupek zupełnie psuje nienajgorszy wygląd tego auta. To samo jest w nowej Astrze. Masakra.
19 sty 03:22 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RSS Użytkownik anonimowy
~RSS :
No photo ~RSS Użytkownik anonimowy
Po co komu takie maleństwo. Nie szkoda wyrzucać na nieużyteczne autko ciężko zarobione pieniądze
21 sty 17:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~n Użytkownik anonimowy
~n :
No photo ~n Użytkownik anonimowy
h
19 sty 12:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Opel

Opel Crossland X

Patrząc na auto z tej perspektywy od razu zauważymy podobieństwa do lifestylowego Adama

Opel Crossland X - Mocne wsparcie (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego