Początkowo Opel OnStar będzie dostępny na 13 europejskich rynkach, ale później będzie oferowany również w kolejnych krajach. Zgodnie z realizowaną przez firmę Opel ideą udostępniania nowoczesnych technologii szerokiemu gronu użytkowników klienci marki będą mogli korzystać z całego portfolio usług systemu Opel OnStar, w tym z całodobowego kontaktu z dyspozytorem służb ratunkowych oraz z szybkiego punktu dostępowego Wi-Fi, bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy od rejestracji.

„Systemy łączności pokładowej to jedna z unikatowych cech samochodów marki Opel, podobnie jak nagradzany system multimedialny IntelliLink. System Opel OnStar, za który otrzymaliśmy nagrodę Connected Car Award, to kolejny dowód na to, że naszym celem jest oferowanie innowacyjnych i wyznaczających trendy rozwiązań w dziedzinie łączności pokładowej jak najszerszej grupie odbiorców” — podkreślił dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „System Opel OnStar to przełomowa technologia: Poprawi ona poziom bezpieczeństwa naszych samochodów, zwiększając jednocześnie komfort prowadzenia. Bezpośredni dialog z użytkownikiem wzmocni jego więź z marką. Dzięki tym cechom jeszcze więcej klientów uzna, że Opel to właściwy wybór”.

Łączność LTE 4G i punkt dostępowy Wi-Fi

Prędkość przesyłu danych dziesięciokrotnie wyższa w porównaniu z siecią 3G, większa elastyczność oraz możliwość jednoczesnego utrzymywania połączenia głosowego i transmisji danych to atuty LTE 4G. To wbudowane łącze daje użytkownikom szerszy zakres pokładowej łączności i rozrywki. Dysponując łączem LTE 4G, można także utworzyć punkt dostępowy Wi-Fi i podłączyć do niego jednocześnie nawet siedem urządzeń w samochodzie i jego pobliżu. Pasażerowie będą mogli swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi przez media społecznościowe, grać w ulubione gry, odtwarzać strumieniowo filmy, oglądać telewizję za pomocą ulubionej aplikacji lub pracować zdalnie poza biurem.

Wbudowane łącze LTE 4G zostało zaprojektowane specjalnie pod kątem korzystania z niego w pojeździe i jest zintegrowane z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena maksymalnie zwiększa jakość połączenia i zapewnia stabilną łączność z Internetem. Do korzystania z usług realizowanych przez Internet nie jest potrzebny smartfon. Transmisja w standardzie LTE 4G będzie dostępna początkowo tylko na trzech rynkach — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W pozostałych krajach zostanie ona zaoferowana w późniejszym terminie.

Całodobowa pomoc przez 7 dni w tygodniu

System Opel OnStar, umożliwiający podróżującym między innymi dostęp do rozrywki i zdalną pracę, jest szczególnie przydatny w sytuacjach zagrożenia. Ten przełomowy system to ratujący życie anioł stróż — wzywa pomoc automatycznie i bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje automatyczne wysłanie wiadomości alarmowej. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca — człowiek, a nie komputer — połączy się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Z doradcami OnStar pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Po skontaktowaniu się z centrum obsługi doradca pozostanie na linii do momentu przybycia na miejsce wypadku służb ratowniczych. Przyciski systemu Opel OnStar są umieszczone w konsoli środkowej nad głową kierowcy lub — w przypadku niektórych samochodów — na lusterku wstecznym. Ponadto w ramach nowego systemu świadczona będzie także usługa pomocy drogowej (tzw. assistance).

Opel OnStar — aplikacja na smartfony

Użytkownicy smartfonów mogą zdalnie łączyć się ze swoimi samochodami dzięki aplikacji, która umożliwia:

  • 
kontakt z systemem OnStar z dowolnego miejsca,
  • 
dostęp do ważnych danych dotyczących pojazdu, takich jak żywotność oleju lub ciśnienie w oponach,
  • 
zdalne blokowanie lub odblokowywanie drzwi pojazdu,
  • 
ustalenie lokalizacji samochodu,
  • 
uruchomienie klaksonu i świateł,
  • 
szybkie pobieranie punktów docelowych do systemu nawigacji samochodowej,
  •  proste zarządzanie ustawieniami wbudowanego punktu dostępowego Wi-Fi pojazdu.

Błyskawiczne odzyskiwanie pojazdu

System Opel OnStar zapewni również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży pojazdu wyposażonego w ten system. W przypadku kradzieży samochodu system Opel OnStar umożliwi ścisłą współpracę z organami ścigania w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania pojazdu i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. System wyśle sygnał zdalnie blokujący zapłon uniemożliwiając uruchomienie silnika samochodu, który zgłoszono jako skradziony.

Aktualne dane dzięki comiesięcznej diagnostyce

Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu. Taką kontrolę diagnostyczną można także wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć przycisk usług, by ze spokojną głową wyruszyć w dłuższą podróż.

Pełna kontrola dla europejskich klientów

Użytkownicy systemu Opel OnStar w Europie będą mieli pełną kontrolę nad swoimi danymi oraz usługami Opel OnStar, z których korzystają. Przed aktywowaniem usług użytkownicy muszą zaakceptować warunki użytkowania. Mogą również zdecydować, czy chcą ujawniać swoją bieżącą lokalizację — po naciśnięciu przycisku prywatności informacje dotyczące ich położenia zostaną ukryte. Jednak bez względu na to, czy lokalizacja została ukryta, czy jest jawna, rolą systemu Opel OnStar nie jest monitorowanie użytkownika, lecz zapewnienie mu pomocy w sytuacjach awaryjnych. W przypadku otwarcia poduszki powietrznej system Opel OnStar domyślnie wyłączy funkcję maskowania, aby umożliwić służbom ratunkowym jak najszybsze dotarcie we właściwe miejsce. W tym szczególnym przypadku najważniejsze jest ratowanie życia.

Technologia Opel OnStar jest standardem dla wyższych poziomów wyposażenia różnych modeli Opla. Jest też dostępna jako opcja w podstawowych wariantach. Klienci mogą korzystać z całej gamy usług bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy. System Opel OnStar zostanie początkowo wprowadzony na 13 rynkach: w Belgii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Austrii, Polsce, Portugalii, Szwajcarii i Hiszpanii.