Fiat Multipla to minivan produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1998 roku i od razu wywołała ogromne poruszenie. Powodem zamieszania był wygląd nadwozia Multipli, który wyglądał jakby sklejono 2 różne auta. Styliści projektując rodzinnego Fiata, rzekomo wzorowali się na... delfinach.
Niestety głównie z tego powodu auto nie zyskało oczekiwanej popularności, chociaż artyści okrzyknęli pojazd jako „przełomowy”. Co ciekawe, w 2000 roku Multipla zdobyła 2. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Fiat chciał nazwą auta nawiązać do rodzinnej wersji Fiata 600 – Multipli z lat 60. Konstrukcyjnie auto opierało się na modelach Bravo/Brava.
W 2001 roku przeprowadzono niewielki facelifting, podczas którego zmianie uległ grill oraz wnętrze. Oprócz wyglądu, Multipla wyróżniała się inną cechą, którą nie mógł pochwalić się żaden inny model w klasie. Otóż rodzinny Fiat mógł pomieścić 6 osób w 2 rzędach siedzeń, a co więcej, każdy pasażer miał swój własny, indywidualny fotel.
Do napędu auta użyto 103-konny silnik benzynowe 1.6, który również mógł zostać przystosowany do spalania gazu ziemnego – wtedy jednak jego moc spadała do 92 KM. Oprócz tego do wyboru był także 1,9-litrowy turbodiesel JTD generujący 105, 110 lub 115 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 2004 roku Fiat zdecydował się wprowadzić II generację sławnego minivana. Tym razem jednak zdecydowali się zafundować Multipli bardziej stonowane nadwozie. O ile bryła nie uległa zmianie, to zmienione został całkowicie przód auta, oraz nieco tył, przez co Multipla stała się „znośna dla oka”. Jeśli chodzi o układ foteli, to nie zaszły tu zmiany i Multipla wciąż wyróżniała możliwością przewiezienia 6 osób w dwóch rzędach.
Wśród jednostek napędowych nie zaszły żadne zmiany, poza podniesieniem mocy najmocniejszego diesla – generował on teraz 120 KM. Również w sposobie przeniesienia napędu oraz wyborze skrzyni nie było zmian. W 2010 roku zakończono produkcję Fiata Multipli, a jego następcą został 500L.