Volkswagen Golf Plus to kompaktowy minivan produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się na rynku w 2005 roku jako rodzinna odmiana jednego z najpopularniejszych kompaktów na świecie. Konstrukcyjnie Golf Plus bazuje na 5. generacji Golfa, i mimo iż nadwozie jest zdecydowanie większe (pod względem szerokości i wysokości), gołym okiem widać podobieństwo między tymi pojazdami.
Niestety stylistycznie auto prezentuje się przeciętnie – brakowało mu finezji i ostrzejszych przetłoczeń. Wnętrze jest za to bardzo przestronne, a duże przeszklenie zapewnia dobrą widoczność. Bagażnik oferuje niecałe 400 litrów pojemności, jednak po złożeniu II rzędu siedzeń, pojemność rośnie do 1450 litrów.
W 2008 roku auto przeszło facelifting, jednak zarówno konstrukcyjnie jak i stylistycznie auto opierało się już na 6. generacji Golfa, dzięki czemu nadwozie nabrało bardziej zachęcających kształtów.
Początkowo najmniejsza jednostka benzynowa miała 1,4 litra i występowała zarówno w postaci wolnossącej (80 KM) jak i turbodoładowanej TSI (122, 140, 170 KM). Po liftingu, miano najmniejszego silnika przejął motor 1.2 TSI generujący 105 KM. Jednak zarówno 80- jak i 122-konna odmiana 1,4-litrowego silnika została zachowana, a 170-konnej wersji odjęto 10 KM. Przed modernizacją dostępne były także silniki 1.6, 1.6 FSI oraz 2.0 FSI o mocy kolejno 102, 115 o 150 KM. Wśród diesli początkowo dostępne były jednostki TDI o pojemności 1.9 i 2 litrów i mocy kolejno 90 lub 105 oraz 110 lub140 KM.
Po liftingu ostał się tylko większy motor, a 1,9-litrową jednostkę zastąpił silnik 1.6 TDI o 2 wariantach mocy – 90 i 105 KM. Moment obrotowy trafiał na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 6- lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęglowej DSG.
W 2014 roku zakończono produkcję Golfa Plus ze względu na wprowadzenie większego następcy – Golfa Sportsvan.