CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.095.265.052.26
Średnio5.325.445.282.52
Najdrożej5.996.195.992.99

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami

18 gru 13 19:02

Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI – nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel!

Jednostka 1.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz – co ważne – kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa – spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy.

Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dośćszybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.

Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.

Za najbardziej kłopotliwą uchodzi odmiana o mocy 160 KM. O ile charakterystyczne piszczenie pojawiające się przy mniej więcej 2,5-3 tys. obrotów na minutę (psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka.

Zaczyna się od nierównej pracy na wolnych obrotach, potem zapala się lampka awarii silnika, czemu towarzyszy wyraźny spadek mocy. Pomiar kompresji wykazuje w takim przypadku znaczne obniżenie ciśnienia (czasem nawet w dwóch cylindrach!). Uwaga: dość często problem z układem tłokowo-korbowym dotyczy też innych odmian spełniających normę Euro 5 – o mocy 122 i 125 KM – w których doładowanie realizowane jest wyłącznie za pomocą turbiny.

Znamy przypadki pęknięcia tłoka w autach, których licznik pokazywał ledwie 10 tys. km. Liczba silników wymienionych w ramach gwarancji w całej Europie jest zastraszająco duża.

Szkoda, bowiem podczas jazdy motor 1.4 TSI spisuje się świetnie. Jest dynamiczny (dotyczy to nie tylko podwójnie doładowanych odmian – z kompresorem)i przy rozsądnym stylu podróżowania nie zużywa zbyt dużo paliwa – średnio niewiele ponad 8 l/100 km.

Najczęstsze usterki silnikaa 1.4 TSI

- awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej)nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element.NAPRAWA od 700 zł

- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł

- Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO

- ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł

PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą producent powinien jak najszybciej wyeliminować.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (83)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Paw Użytkownik anonimowy
~Paw :
Brak zdjęcia ~Paw Użytkownik anonimowy
Niestety jest dokładnie tak Niestety jest dokładnie tak jak w tym artykule 1,4/160 scirocco z marca 2011r. 21 tyś km - diagnoza serwisu brak ciśnienia w pierwszym cylindrze. Objawy - wyciek oleju, drżenia silnika i karoserii na wolnych obrotach. Obecnie zastanawiają się czy silnik do naprawy czy do wymiany. Gdyby nie ten olej objawy łatwo przegapić i ewentualną gwarancję również. Szkoda, że już nawet Niemcom nie wychodzi robota, no ale cóż - nie ma już Niemców jest Unia Europejska.
9 maja 12 10:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Kacper Użytkownik anonimowy
~Kacper :
Brak zdjęcia ~Kacper Użytkownik anonimowy
Jetta 1.4 TSI 160kM 2008r. Auto z przebiegiem 60 tys. Silnik dwa razy sie rozsypal. Pierwszy raz po 20 tys.- wymieniony na nowy, drugi po 60 tys. W międzyczasie wymienialem rozrzad, przepustnice i pare innych rzeczy. Czy ktos probował dochodzic swoich praw??? Nigdzie nie znalezłem w necie informacji na ten temat czy konsument moze cos w takim przypadku zrobic?. Wady ogólnie znane wszystkim i co???...i nic???
4 lis 13 23:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~maciekwrc Użytkownik anonimowy
~maciekwrc :
Brak zdjęcia ~maciekwrc Użytkownik anonimowy
Widze że VW nie uczy się na Widze że VW nie uczy się na własnych błędach. Po silniku 2.0 TDI w którym pękała głowica i obrabiało się koło zębate od napędu pompy oleju. Pęknięcia głowicy doświadczyłem w moim egzemplarzu. do tego masę innych kosztownych usterek. Szajsenwagen!!!! Nie potrafię zrozumieć jak firma która od niemalże 100 lat produkuje samochody może wypuszczać takie g... . Miałem nadzieje że 1,4 i cała rodzina TSI będzie już dopracowana a tu pękające tłoki!!!! Co gorsza VW poza feralnymi silnikami jest autem niemal idealnym ze swojego segmentu, nic oprócz silnika nie można mu zarzucić. No i nie można już kupić auta ze zwykłym silnikiem 1,6 benzynowym.

8 gru 12 09:48 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~kazik.ucho Użytkownik anonimowy
~kazik.ucho :
Brak zdjęcia ~kazik.ucho Użytkownik anonimowy
Ten silnik to totalna Ten silnik to totalna tragedia. Wystarczy poczytać na forach ilu ludzi się skarży na padający rozrząd, to nie jest przypadek jednostkowy. Zresztą po 2010 poprawiono wadliwe części więc sam VW potwierdził, że był problem, bo po co by poprawiano coś co dobrze działa.

Mnie problem z łańcuchem też spotkał, przynajmniej serwis tak twierdzi. Ten sam serwis w trakcie gwarancji zapewniał, że to terkotanie na zimnym to normalna sprawa nie ma się czym martwić. Teraz za ten sam objaw wystawia dość spory rachunek. Totalna żenada.
9 sty 12 11:57 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
16%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
Brak zdjęcia ~jacek Użytkownik anonimowy
szmelc z niemiec witam,co jakis czas pozwalam sobie na pewne uwagi dot.jakosci samochodow z pod marki VW czyli rowniez Skody i seata.oraz niestety Audi.Wciskanie na sile nowoczesnej technologii w postaci wtrysku bezposredniego polaczonego z turbina w ukladzie pojedynczego /pol biedy/ albo podwojnego doladowania/to juz cala bieda/ duza moc silnika w polaczeniu z mala pojemnoscia skokowa musi skutkowac duza awaryjnoscia,wysokimi kosztami napraw,i najgorsze utrata zaufania do firmy ktora ten porodukt sprzedaje za b.wysokie pieniadze i co gorsza co chwile próbuje scedować ewentualne naprawy na klienta mimo gwarancji,to po prostu skandal.Japonczycy i Azjaci jakos podeszli do tematu inaczej i tez udalo im sie uzyskac normy emisji spalin i dwutlenku wegla,bez systemow doladowan silnikow malolitrazowych rozwiazan opcjonalnych ktore gwarantuja bardzo podobne parametry techn.co do mocy,przyspieszen i osiagow co wiecej czesto zuzycie paliwa silnikoe bez turbin jest nizsze niz tych z doladowaniem,a zywotnosc dluzsza nawet 2-krotnie,wszelkie koszty napraw eksploatacji duzo nizsze i co wiecej podejscie do klienta po prostu uczciwe.Dla mnie wybor jest prosty kupujmy pojazdy japonskie lub koreanskie.pozdrawiam
30 gru 13 18:29 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~alex Użytkownik anonimowy
~alex :
Brak zdjęcia ~alex Użytkownik anonimowy
TSI złom Touran 1.4 TSI 140 KM - silnik rozleciał się po 101 tys km.
Żeby było śmieszniej wcześniej po 85 tys wymienili nastawnik, napinacz i łańcuch na nowe lepsze bo pojawiły się wspomnienie w artykule objawy. Nowe "lepsze" części wytrzymały 16 tys km...
bez komentarza.
Dla mnie nigdy więcej samochodu z VAG-a.
20 gru 13 14:18 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
4%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~czarosss Użytkownik anonimowy
~czarosss :
Brak zdjęcia ~czarosss Użytkownik anonimowy
Kto normalny kupuje VW z Kto normalny kupuje VW z takim silnikiem ?? Kto widział przy 1.4 160koni ?? Dziwicie się że to pada ?? bo ja wcale. Można dodać również to, że nowoczesne silniki mają wielką liczbę skomplikowanych urządzeń peryferyjnych, jak filtr DPF, wariator faz zaworowych itp. I ja się pytam po co ??!! spójrzcie sobie na budowę starej ukochanej jednostki 1.9tdi, beż żadnych udziwnień. Żenada
21 sty 13 20:21 | ocena: 83%
Liczba głosów:30
83%
16%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~cosmo-pl Użytkownik anonimowy
~cosmo-pl
Brak zdjęcia ~cosmo-pl Użytkownik anonimowy
do ~silniki przestarzałe:
Brak zdjęcia ~silniki przestarzałe Użytkownik anonimowy
14 lis 13 11:17 użytkownik ~silniki przestarzałe napisał:
Niestety Toyota pozostała z tyłu w konstrukcji silników, za innymi. Jak długo da się sprzedawać silniki benzynowe bez wtrysku bezpośredniego (zalety: sterowanie silnikiem, mieszanki ubogie, wysoki moment obrotowy, oszczędność paliwa) oraz bez turbodoładow
Przestarzały to jest pomysł z wtryskiem bezpośrednim, który rodzi same problemy, a oszczędność paliwa z powodu jego zastosowania, konsumowana z naddatkiem jest przez koszty zakupu/naprawy. Wtrysk bezpośredni-nie dziękuję. Taka sama głupota jak z pompowtryskami VW.
20 gru 13 16:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Yeti Użytkownik anonimowy
~Yeti :
Brak zdjęcia ~Yeti Użytkownik anonimowy
Miałem, miałem 1,4 TSI Przejechałem 60 tys km. Od początku po uruchomieniu, przez kilka, kilkanaście sekund klekotał jak diesel. Co ciekawe działo sie to tylko w ciepłe dni. Serwis na gwarancji twierdził że to NORMALNE !.
Nie wiem co dalej z autem, bo go sprzedałem po zakończeniu gwarancji.
19 gru 13 10:34 | ocena: 92%
Liczba głosów:14
92%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Black Użytkownik anonimowy
~Black :
Brak zdjęcia ~Black Użytkownik anonimowy
Leon 2010 1.4 TSI 125 KM Po 2008r. wprowadzono zmiany w silniku, które wyeliminowały problemy z rozrządem (dotyczy 122KM i 125 KM). Do chwili obecnej Leon przejechał blisko 90 tys. km bezawaryjnie. Nie oszczędzam go. Dostaje porządnie w tyłek i nic się nie dzieje niepokojącego. W sumie ciekaw jestem jak statystyki. Ile samochodów 1.4 TSI ma uwalony silnik. Rozmawiam z ludźmi i mówią, że słyszeli złe opinie ale nie poprą tego konkretnym przykładem.
16 gru 13 16:39 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej