Foto: Toyota

Możliwe kłopoty - benzyniaki

Toyota długo opierała się downsizingowym trendom – doładowany benzyniak z wtryskiem bezpośrednim (1.2) pojawił się w Aurisie dopiero w 2015 r. Paleta silników skromna, poza 1.2, 1.33 i 1.6 są tylko hybryda oraz diesle.

Benzyniak 1.33 (po lewej)

Niezbyt udana jednostka w Aurisie naprawdę „ma co robić”, a do przeciętnej dynamiki dochodzą kłopoty jakościowe. Problemem jest nagar odkładający się w komorach spalania (często już przed 100 tys. km), z czasem silnik zaczyna też mieć skłonność do podwyższonego zużycia oleju. Wysoki koszt remontu. Silnik 1NR-FE ma łańcuchowy napęd rozrządu i zmienne fazy rozrządu.

Usterki: po 70 000 km/Koszt naprawy: od 3500 zł

1.6 Valvematic

Bardzo dobra jednostka napędowa – właściwie nie ma słabych punktów, nieźle nadaje się również do zasilania gazowego. Trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Opcjonalnie silnik 1.6 występował z bezstopniową przekładnią.Jednostka ma nie tylko zmienne fazy rozrządu, lecz także regulowany skok zaworów.

Trwałość: 300 000 km

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego