Foto: Igor Kohutnicki, Auto Bild / Auto Świat

Silniki polecane do montażu LPG

Jaki silnik wybrać do zasilania LPG? Teoretycznie przerobić można każdy, ale nie zawsze się to opłaca. Odradzamy jednostki z wtryskiem bezpośrednim – równocześnie z gazem taki silnik musi zużywać sporo benzyny, co zmniejsza opłacalność. Warto sprawdzić sposób i koszty regulacji luzu zaworowego (najlepiej, gdy odbywa się to automatycznie za pomocą hydrauliki). Niektóre silniki mają bardzo napięty bilans cieplny i włączenie do obiegu reduktora gazu może doprowadzić do awarii.

1. 1.0 MPI (Grupa VW)

Prosta jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem paliwa. Volkswagen postanowił powrócić do napędu rozrządu paskiem, praktycznie brak typowych awarii.

W modelach: Skody Citigo i Fabia, Seaty Mii i Ibiza, VW up! i Polo.

2. 1.4 Fire (Fiat)

Silnik Fiata w wersji wolnossącej zapewnia przyzwoite osiągi (główne warianty to 8V o mocy 77 KM i 16V/95 KM), ma też dobrą trwałość (drobne usterki osprzętu).

W modelach: Alfa Romeo MiTo, Fiaty Punto, Doblò, 500L, Bravo, Tipo.

3. 1.4 Gamma (Kia/Hyundai)

Jednostka serii Gamma ma dobrą opinię, choć jest czuła na zaniedbania serwisowe (m.in. na jakość oleju). Trwały łańcuchowy rozrząd. Wysokie spalanie benzyny.

W modelach: Kie Rio, Venga, cee’d, Hyundaie i20, ix20, i30.

4.1.6 MPi (Grupa VW)

Bardzo prosty silnik VW z 8-zaworową głowicą (napęd rozrządu paskiem). Świetny dostęp do części zamiennych, doskonała znajomość wśród mechaników.

W modelach: Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia, Volkswagen Golf.

5. 1.6 Valvematic (Toyota)

Trwały silnik z łańcuchowym napędem rozrządu i szeroką regulacją zaworów (czas otwarcia i wznios – Valvematic). Silniki używane są tak tanie, że często nie opłaca się ich naprawiać.

W modelach: Toyoty Auris, Corolla, Verso, Avensis.

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego