Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Toyota Auris II - hybryda lepsza niż pozostałe

Trwałość hamulców

Auris II na obu osiach ma hamulce tarczowe (na przedniej – wentylowane). Koszt wymiany kompletu klocków i tarcz to około 950 zł (zamienniki z robocizną w warsztacie niezależnym). Będzie on znacznie niższy w przypadku hybrydy, bo klocki potrafią wytrzymać 100 tys. km, a tarcze – nawet 150 tys. km (oryginalne tarcze hamulcowe w aucie z klasycznym napędem wytrzymują około 80 tys. km)!

Pasek napędu osprzętu

Wymiana samego paska to niewysoki koszt (poniżej 100 zł), gorzej, gdy trzeba też dokupić np. oryginalny napinacz lub do zerwania dojdzie w czasie podróży. Tego problemu nie ma w hybrydzie – nawet klimatyzacja ma elektryczny napęd (w jej przypadku – bezpośrednio z falownika, z wykorzystaniem wysokiego napięcia).

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego