Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Możliwe kłopoty - silniki z LPG

Instalacja LPG w Aurisach nie jest często spotykana, jednakże znajdziecie zarówno wersje 1.33 (odradzamy, problemy z silnikiem się nasilają), 1.6, a nawet hybrydę! Niezawodność aut w dużej mierze zależy od jakości użytych komponentów i dokładności montażu.

Wtryskiwacze

Nierównomierna praca silnika, szarpanie, wypadanie zapłonów – takie są objawy uszkodzonych wtryskiwaczy. Duży wybór na rynku (rozrzut cenowy).

Trwałość: 100 000 km/Koszt naprawy: od 450 zł

Układ chłodzenia

W instalacjach wtrysku gazu w fazie lotnej trzeba wykonać wiele nowych podłączeń w układzie chłodzenia – z czasem pojawiają się wycieki płynu.

Trwałość: brak regułyKoszt naprawy: od 100 zł

Elektrozawory

Gaz musi być całkowicie odłączony podczas pracy na benzynie – służą do tego specjalne zawory. Ważny jest też tzw. wielozawór na butli z LPG.

Trwałość: brak regułyKoszt naprawy: od 100 zł

Reduktor

Tu mieszanina propanu i butanu zmienia stan skupienia (w instalacjach 5. generacji, z wtryskiem ciekłego LPG, nie ma reduktora). Zużywa się m.in. membrana.

Trwałość: 100 000 kmKoszt naprawy: od 450 zł

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego