Foto: Przemek Wąworek, Auto Bild / Auto Świat

Możliwe kłopoty - hybryda

Mówisz: „hybryda”, myślisz: „Toyota”. To efekt kampanii reklamowej Japończyków, ale modele Toyoty i Lexusa rzeczywiście zgarniają lwią część rynku. Toyota korzysta z benzyniaka 1.8, pracującego w tzw. cyklu Atkinsona – dzięki znaczącemu opóźnieniu zamknięcia zaworów ssących (otwarte jeszcze długo w trakcie suwu sprężania) jednostka mniej „męczy się” podczas sprężania. Takie silniki oszczędnie pracują w zakresie średnich obrotów, zaś podczas wykorzystania pełnej mocy pomagają im silniki elektryczne.

Akumulatory

Baterie okazały się bardzo trwałe, rzadko kiedy trzeba je wymieniać w całości, zazwyczaj wystarczy naprawa poszczególnych ogniw. Nowy akumulator kosztuje około 7 tys. zł.

Trwałość: 400 000 km/Koszt naprawy od 2000 zł

Falownik i skrzynia biegów

Zmienia napięcie stałe w zmienne i odwrotnie. Ma trzy segmenty: dwa do silników i jeden do klimatyzacji. Konieczność ingerencji właściwie wyłącznie w autach powypadkowych.

Hybryda Toyoty korzysta z przekładni e-CVT – nie jest to klasyczna skrzynia paskowa, tylko zespół planetarny. Nie ma uwag co do trwałości, używana skrzynia kosztuje około 1200 zł.

Trwałość: bezawaryjne

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego