Foto: Przemek Wąworek, Archiwum / Auto Świat

Możliwe kłopoty - diesel

Kilkanaście lat temu diesle były na fali – zachwycały dynamiką, oszczędnością, poprawiła się kultura pracy. Szybko jednak okazało się, że za osiągami szła komplikacja konstrukcji, a tym samym wysokie koszty obsługi i napraw. Jednym z typowych problemów, głównie w autach jeżdżących po mieście jest zapychanie się filtrów sadzą. Można próbować demontażu i mycia urządzenia specjalną chemią. Toyota sparzyła się na dieslach 2.0 i 2.2 D-4D, za to 1.4 D-4D ma świetne opinie.

Turbosprężarka

Toyotowski diesel 1.4 nie ma kłopotów z turbiną, ale trzeba się liczyć z koniecznością regeneracji. Uszkodzeniu może też ulec elektroniczny nastawnik.

Trwałość: 250 000 km/Koszt naprawy: od 1200 zł

Osprzęt

Zawory EGR, chłodnice spalin, chłodnice paliwa, nagar w dolocie – w nowoczesnym dieslu znajdziecie mnóstwo urządzeń, które sprawiają kłopoty.

Trwałość: 150 000 km/Koszt naprawy: od 500 zł

Wtryskiwacze

Kolejny słaby punkt współczesnych diesli, tyle że omija wersję 1.4 D-4D – wtryskiwacze nie są tu problemem, ale po 300 tys. km nie ma co liczyć na cuda.

Trwałość: 300 000 km/Koszt naprawy: od 1500 zł

Koło dwumasowe

Trwałość zależy od stylu jazdy i konstrukcji, koszt wymiany zaczyna się od 2 tys. zł, ale diesel 1.4 Toyoty korzysta z klasycznego koła zamachowego.

Trwałośćć: 150 000 km/Koszt naprawy: od 2000 zł

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego