Foto: Igor Kohutnicki, Adam Mikuła, Auto Bild / Auto Świat

Polecane silniki benzynowe

Niską awaryjność zazwyczaj zapewniają starsze, prostsze konstrukcje, najczęściej z wtryskiem pośrednim i bez doładowania. Przeważnie trzeba się pogodzić z przeciętnymi osiągami – kiepską dynamiką i dość wysokim spalaniem – ale za to silniki zachwycają przebiegami. Również wśród nowszych jednostek downsizingowych można trafić na bardzo trwałe i dobre konstrukcje. Warto podkreślić wysoką jakość silników PureTech oraz najnowszych jednostek ze stajni VW (z napędem paskowym w rozrządzie).

1. 1.2 Puretech (Koncern PSA)

Silnik downsizingowy, który ma wysoką trwałość – nie brakuje egzemplarzy, które przejechały grubo ponad 100 tys. km bez awarii (wada: słaby pasek osprzętu).

W modelach: Citroën C4, Peugeoty 208, 308, 3008, Opel Grandland X.

2. 1.2 16V (Renault)

Prosta jednostka Renault, która przez długie lata napędzała podstawowe wersje małych Renault. Nowsze silniki TCe miewają za to problemy ze spalaniem oleju.

W modelach: Dacie Logan, Sandero, Renault Twingo, Clio, Kangoo.

3. 1.6 (Ford)

Seria EcoBoost ma problem z bilansem cieplnym i zdarzają się pęknięcia tulei. Starsze silniki nie oszałamiają osiągami i sporo palą, jednak za to są praktycznie bezawaryjne!

W modelach: Fordy Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo.

4. 1.4 T-Jet (Fiat)

Przykład doładowanego silnika o dobrej dynamice i naprawdę niezłej trwałości. Czasem zdarzają się pęknięcia turbiny, ale nie są to szczególnie kosztowne usterki.

W modelach: Abarth Punto, Alfy Romeo MiTo, Giulietta, Fiaty Punto, Bravo.

5. 2.0 SkyActiv (Mazda)

Wielu klientów wybiera Mazdy ze względu na legendarną niezawodność. Diesel wciąż nie zapewnia takiej trwałości, za to benzyniaki – owszem. Przy tym niezbyt dużo palą.

W modelach: Mazdy 3, 5, 6, CX-3, CX-5, MX-5.

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego