CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.584.111.95
Średnio4.534.684.292.08
Najdrożej4.824.954.592.32

Jak przewozić rowery?

30 cze, 13:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Najtańsze uchwyty dachowe do przewożenia rowerów można kupić już za mniej niż 50 złotych, ale szansa, że będziecie z nich zadowoleni, jest minimalna. Podpowiadamy, jak wybrać naprawdę dobry bagażnik rowerowy

Rozpiętość cen bagażników rowerowych może wprawić niezorientowanych klientów w osłupienie – od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych. Niestety, w praktyce okazuje się, że ich użyteczność i wygoda użytkowania są wprost proporcjonalne do ceny.

Najtańsze bagażniki dachowe to proste blaszane rynienki do podparcia kół roweru, ze wspornikiem podtrzymującym jego ramę. Mocuje się je do belek dachowych. Sprzęt z najniższej półki nadaje się co najwyżej do tego, żeby przewieźć świeżo kupiony rower do domu, i to jadąc powoli i ostrożnie. Już samo zamocowanie jednośladu na takim uchwycie to udręka, a później i tak trzeba uważać, bo przymocowany rower w czasie jazdy mocno się chybocze – jeśli nawet nie przy pierwszym użyciu, to przy kolejnych, kiedy delikatna konstrukcja się wyrobi.

Dodatkowy problem: najtańsze bagażniki dachowe mają uchwyty skonstruowane z myślą o prostych, klasycznych ramach rowerowych, wykonanych z niezbyt grubych rurek – nie da się w nich bezpiecznie przewieźć np. nowoczesnych rowerów górskich z grubymi ramami aluminiowymi. Oczywiście, już za ok. 200 zł da się kupić całkiem solidne bagażniki z uchwytami, które „łapią” również nowoczesne rowery, za topowe modele z zaciskami automatycznie dopasowującymi się do profilu ramy zapłacicie mniej więcej 400-500 zł (uchwyt na pojedynczy rower).

Obok bagażników, w których rower mocuje się za ramę, dostępne są również takie, w których punktem mocowania jest przedni widelec, po zdjęciu koła. Są one przeznaczone głównie do transportu rowerów szosowych.

Jeśli jeździcie SUV-em lub vanem, zapomnijcie lepiej o bagażnikach dachowych, nawet tych z najwyższej półki cenowej. Podnoszenie roweru nad głowę po to, żeby ustawić go na dachu wysokiego auta, jest skrajnie niewygodne, a zwykle wręcz niebezpieczne, i to zarówno dla kręgosłupa osoby, która to robi, jak i dla auta, gdyż łatwo je przy tym uszkodzić. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie w aucie haka holowniczego i zakup montowanego na nim bagażnika rowerowego.

Bagażniki mocowane do kuli haka holowniczego to najwygodniejsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Lista zalet jest naprawdę długa: przede wszystkim rowerów nie trzeba wysoko podnosić podczas ich mocowania do bagażnika, w razie gwałtownego hamowania czy choćby stłuczki zamontowane na takim uchwycie rowery nie zamieniają się w wystrzeliwujący z auta pocisk, tak jak dzieje się to w przypadku bagażników dachowych o niskiej jakości.

Rowery mocowane z tyłu z reguły też nie powodują aż takiego wzrostu zużycia paliwa, jak przewożone na dachu. Ale uwaga! Nie każdy uchwyt rowerowy na hak jest tak samo dobry i godny polecenia – różnice pomiędzy poszczególnymi modelami potrafią być olbrzymie. Do wyboru mamy platformy, na których ustawia się rowery, oraz tańsze od nich „wieszaki”, w przypadku których rower podwiesza się za ramę.

Polecamy przede wszystkim platformy – są wprawdzie relatywnie drogie, ale też najbardziej uniwersalne i bezpieczne. Na bagażnikach wieszakowych nie da się zwykle bezpiecznie zamontować rowerów z ramami damskimi, a nawet jeśli będą one w miarę solidnie przymocowane, to i tak mają tyle luzu, że na nierównościach lub podczas gwałtownego hamowania obijają się o siebie, o stelaż bagażnika lub o samochód.

Do najbardziej ryzykownych sposobów przewożenia rowerów autem należą bagażniki mocowane do tylnej klapy. To rozwiązanie wydaje się na pierwszy rzut oka bardzo kuszące, bo w samochodzie nie trzeba montować ani belek dachowych, ani haka, ale zwykle oszczędności okazują się pozorne. Takie bagażniki nie są wygodne, a za naprawę pogiętej lub porysowanej klapy – o takie uszkodzenia naprawdę łatwo – trzeba zapłacić z reguły więcej niż za hak czy belki.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~sezoam Użytkownik anonimowy
~sezoam :
No photo ~sezoam Użytkownik anonimowy
Dobre porady o bagażnikach widziałem na blogu rowerów indiana
19 lip 17:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~blondyn Użytkownik anonimowy
~blondyn
No photo ~blondyn Użytkownik anonimowy
do ~sezoam:
No photo ~sezoam Użytkownik anonimowy
19 lip 17:16 użytkownik ~sezoam napisał
Dobre porady o bagażnikach widziałem na blogu rowerów indiana
Możecie dać jakiś link bo nie mogę tego namierzyć w necie
24 lip 14:49
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~volume Użytkownik anonimowy
~volume
No photo ~volume Użytkownik anonimowy
do ~sezoam:
No photo ~sezoam Użytkownik anonimowy
19 lip 17:16 użytkownik ~sezoam napisał
Dobre porady o bagażnikach widziałem na blogu rowerów indiana
Też czytałem tam i faktycznie są bardzo przydatne
23 lip 12:46
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Co do wieszanych na tylnej klapie to zgodzę się w zupełności. Trudno się je zakłada i ściąga, ja już nawet niechcący wygiąłem kant klapy przy ściąganiu zaczepu. Wprawdzie zaletą jest możliwość "awaryjnego" otworzenia bagażnika ale łatwo sobie przy tym zrobić krzywdę. Jak się rzadko wróci rowery to chyba polecam dachowy. Jak często to na hak. Ja miałem bagażnik dachowy w poprzednim aucie z uchwytem na rower z sieciówki Feu-Vert poniżej 100zl za sztukę i był naprawdę stabilny nawet jadąc 140km/h
8 lip 00:29
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miiko Użytkownik anonimowy
~miiko
No photo ~miiko Użytkownik anonimowy
do ~kemi:
No photo ~kemi Użytkownik anonimowy
30 cze 16:46 użytkownik ~kemi napisał
No na dach. Kupiliśmy Indiany w zeszłym roku i już ze 3 razy byliśmy gdzies autem z rowerami.
pozazdrościć, ja już cąły urlop wykorzystałem. Co do Indian to fajnie że polską markę wybraliście.
3 lip 01:35
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kemi Użytkownik anonimowy
~kemi :
No photo ~kemi Użytkownik anonimowy
No na dach. Kupiliśmy Indiany w zeszłym roku i już ze 3 razy byliśmy gdzies autem z rowerami.
30 cze 16:46
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~300km Użytkownik anonimowy
~300km :
No photo ~300km Użytkownik anonimowy
Widziałem jakieś auto które miało wbudowaną półeczkę na rower - mega sprawa. Ja mam bagażnik na hak i mieści się moja indiana i jeszcze rower córki
30 cze 15:29
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jak przewozić rowery?

Najtańsze uchwyty dachowe do przewożenia rowerów można kupić już za mniej niż 50 złotych, ale szansa, że będziecie z nich zadowoleni, jest minimalna. Podpowiadamy, jak wybrać naprawdę dobry bagażnik rowerowy.

Jak przewozić rowery? (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego