Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Jak samodzielnie zamontować kamerę cofania?

4 paź, 16:13

Fabrycznie montowane kamery cofania bywają bardzo drogie. Często trzeba za nie zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Już za kilkaset złotych można samodzielnie zamontować kamerkę samemu i nie jest to wcale trudne

Udostępnij
0
Skomentuj

Możecie za to obwinić coraz gorszą widoczność z miejsca kierowcy w nowych modelach aut, niski poziom szkolenia kierowców lub po prostu ich lenistwo – czujniki parkowania i kamery cofania powoli stają się niemal obowiązkowym wyposażeniem. A jeśli w samochodzie ich nie ma, bo np. ktoś był zbyt skąpy podczas konfigurowania auta, to na zderzakach widać często tego ślady. W starszych modelach z czarnymi zderzakami nie był to może problem, za to lakierowane w kolorze nadwozia i wykonane z kruchego plastiku zderzaki nowych pojazdów wyglądają wtedy paskudnie.

Kamery cofania w najniższych cenach!

Kamera cofania już dawno nie jest gadżetem. W wielu samochodach niewielkim kosztem można taki ułatwiający parkowanie gadżet zamontować - nawet samodzielnie. Specjalnie dla naszych czytelników w jednym miejscu zebraliśmy najlepsze oferty ze wszystkich sklepów internetowych.

Akcesoryjnych czujników parkowania w sklepach motoryzacyjnych znajdziecie bez liku. Najtańsze zestawy na jeden zderzak (4 czujniki, centralka, brzęczyk lub wskaźnik diodowy) można kupić już za ok. 30 zł! Tak, to nie pomyłka, tyle to teraz kosztuje. Niestety, jakość jest z reguły adekwatna do niskiej ceny. Żeby zamontować takie czujniki, trzeba wywiercić dziury w zderzaku i przeciągnąć przewody w kabinie.

W przypadku najtańszych czujników radość jest z reguły krótka, o ile w ogóle działają po zamontowaniu. Później okazuje się, że albo widzą przeszkody, których nie ma, albo – dla odmiany – potrafią nie zauważyć np. słupka czy śmietnika. Po kilku wizytach w myjni tanie czujniki mogą w ogóle przestać działać. Oczywiście, można kupić zestaw z wyższej półki, który po prawidłowym zamontowaniu będzie działał nawet w sposób zbliżony do czujników stosowanych fabrycznie. Tyle że nie każdy lubi takie wsparcie, bo zwykle nie pozwalają one dojechać na styk – pod tym względem kamera cofania jest lepsza.

W tym przypadku ceny urządzeń ostatnio bardzo spadły – w polskich sklepach i portalach aukcyjnych zestawy składające się z kamery cofania i wyświetlacza montowanego osobno lub zintegrowanego z lusterkiem można kupić już za mniej niż 300 zł. Montaż? Bardzo prosty! Kamera komunikuje się z wyświetlaczem drogą radiową – do modułów wystarczy doprowadzić zasilanie. Po zamontowaniu układ uruchamia się za każdym razem, kiedy włączymy bieg wsteczny, bo przewód zasilający jest podpięty do światła cofania. W galerii pokazujemy, jak zainstalować taką kamerkę w samochodzie.

Jeśli chcesz mieć kamerę cofania w swoim aucie, możesz ją kupić w zaprzyjażnionym sklepie z dostawą do domu. Oto nasze propozycje:

1. Bezprzewodowa kamera cofania NavRoad - sprawdź cenę!

2. Przewodowa kamera cofania NavRoad - sprawdź cenę!

Największy wybór kamer samochodowych w internecie - kup w najniższej cenie z dostawą do domu!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (20)

No photo
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
~wex :
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
Należy przyjechać do warsztatu i zawołać wąsatego mechanika Mariana.On przyjdzie,pogładzi wąs i powie za ile to zamontuje.Lepiej tak zrobić niż męczyć sie samemu(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com ))
6 paź 18:16 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inż. elektronik Użytkownik anonimowy
~inż. elektronik :
No photo ~inż. elektronik Użytkownik anonimowy
Nie tak hop z tym podłączeniem pod wsteczny. Nowe samochody mają układ kontroli "spalonej" żarówki. Mierzą rezystancję obwodu. Gdy wepniemy coś w układ wstecznego rezystancja się zwiększy i zasilanie zostanie odłączone. Trzeba zastosować przekaźnik który załączy zasilanie z np. zapalniczki.
Sprawdzone w Zafirze B - osobiście.
6 paź 13:59 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
do ~zry:
No photo ~zry Użytkownik anonimowy
6 paź 10:00 użytkownik ~zry napisał
W nowym aucie (VW Tiguan) mam firmową kamerę - rewelacja, bo gorsza widoczność do tyłu w relatywnie dużym aucie utrudnia manewrowanie, a z kamerą i czujnikami super. Chciałem w starym aucie też zamontować kamerę - własnie z nadajnikiem radiowym, ale probl
Bez przesadyzmu z tym wierceniem. Przewiercisz dobrze zabezpieczysz antykorozyjnie i co ma się stać? Poza tym będziesz jeździł tym samym samochodem kilkanaście lat?
6 paź 10:24 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inż. elektronik Użytkownik anonimowy
~inż. elektronik :
No photo ~inż. elektronik Użytkownik anonimowy
Ok. Niech bedzie że się zmniejszy. Chodzi mi ogólnie że się zmieni. No to geniusze wyjaśnijcie mi dlaczego po podłączeniu kamerki cofania i wyświetlacza pod wsteczny cała instalacja oświetleniowa się wyłączyła? Słucham ciekawych propozycji.
7 paź 09:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AuT Użytkownik anonimowy
~AuT :
No photo ~AuT Użytkownik anonimowy
Z tym badanem rezystencji jeszcze sie nie spotkalem a glownie montuje kamery do samochodow nowych (fabrycznych) z reszta nie tylko kam haki i jeszcze nie mialem takiego problemu wiec bez spiny
6 paź 18:28 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bzik Użytkownik anonimowy
~Bzik :
No photo ~Bzik Użytkownik anonimowy
Inż.elektronik rezystanja przy połączeniu równoległym zawsze spadnie a nie wzrośnie. Na studiach to się brakowało? Czy inż. kupione za "worek kartofli"
7 paź 08:42 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tylkotechnikelektronik Użytkownik anonimowy
~Tylkotechnikelektronik
No photo ~Tylkotechnikelektronik Użytkownik anonimowy
do ~inż. elektronik:
No photo ~inż. elektronik Użytkownik anonimowy
6 paź 13:59 użytkownik ~inż. elektronik napisał
Nie tak hop z tym podłączeniem pod wsteczny. Nowe samochody mają układ kontroli "spalonej" żarówki. Mierzą rezystancję obwodu. Gdy wepniemy coś w układ wstecznego rezystancja się zwiększy i zasilanie zostanie odłączone. Trzeba zastosować przekaźnik który
Niby inżynier a prawa Ohma nie zna. Po podpięciu dodatkowego obwodu rezystancja zmaleje. Chyba, że wg Ciebie Ziemia jest płaska.
6 paź 20:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ooooo Użytkownik anonimowy
~ooooo :
No photo ~ooooo Użytkownik anonimowy
Kamera cofania zrób to sam dla Janusz i Grażyny
6 paź 18:54 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~futerał Użytkownik anonimowy
~futerał
No photo ~futerał Użytkownik anonimowy
do ~inż. elektronik:
No photo ~inż. elektronik Użytkownik anonimowy
6 paź 13:59 użytkownik ~inż. elektronik napisał
Nie tak hop z tym podłączeniem pod wsteczny. Nowe samochody mają układ kontroli "spalonej" żarówki. Mierzą rezystancję obwodu. Gdy wepniemy coś w układ wstecznego rezystancja się zwiększy i zasilanie zostanie odłączone. Trzeba zastosować przekaźnik który
rezystancja się zmniejszy! - podtęcznik fizyki
7 paź 08:56 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kamerdyner księcia pana Użytkownik anonimowy
~kamerdyner księcia pana
No photo ~kamerdyner księcia pana Użytkownik anonimowy
do ~Tylkotechnikelektronik:
No photo ~Tylkotechnikelektronik Użytkownik anonimowy
6 paź 20:20 użytkownik ~Tylkotechnikelektronik napisał
Niby inżynier a prawa Ohma nie zna. Po podpięciu dodatkowego obwodu rezystancja zmaleje. Chyba, że wg Ciebie Ziemia jest płaska.
ty jesteś z tych hrabiów de Bill?
6 paź 23:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Montaż kamery cofania krok po kroku

Fabrycznie montowane kamery cofania bywają bardzo drogie. Często trzeba za nie zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Już za kilkaset złotych można zamontować kamerkę samemu i nie jest to wcale trudne.

Jak samodzielnie zamontować kamerę cofania? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego